HAR2HS24PMK Diakoniatyön harjoittelu (15 op)
Toteutuksen tunnus: HAR2115A20S-3018
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.03.2024 - 18.03.2024
Ajoitus
12.08.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kirkolliset tutkinnot
Kampus
Pieksämäki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
- Nina Niemelä
Ryhmät
-
E53sosdE53sosd
- 15.08.2024 09:00 - 12:00, HAR/ Harjoitteluinfo
- 28.10.2024 08:30 - 11:30, HAR2/ Välireflektio
- 05.12.2024 08:45 - 11:45, HAR2/ Loppureflektio
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa toimia seurakunnassa diakonian asiantuntijana yksilöiden, perheiden ja ryhmien hyvinvoinnin ja kokonaisvaltaisen terveyden edistäjänä
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida yksilö- ja yhteisölähtöisiä diakoniatyön työmuotoja yhteistyössä muiden toimijoiden, asiantuntijoiden ja vapaaehtoisten kanssa
- osaa kehittää diakoniatyön työtapoja ja arvioida diakoniatyön asiantuntijana kehittymistään
Opetusmenetelmät
Alkuinfot, väli- ja loppureflektion tunnit sisältyvät harjoittelun tunteihin.
Kansainvälisyys
3 op on mahdollista tehdä kansainvälisessä kohteessa esim. osana vaihto-opiskelua.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
15op=405h.
Opiskelijan työaika on keskimäärin 7,5h/päivä + 0,5h ruokatunti.
Enintään harjoittelussa voi merkitä tunteja 12h/vrk (esim. leirityössä)
Esitietovaatimukset
Ennen Diakoniatyön harjoittelua (HAR2) tulee kirkon alan opinnoista olla suoritettuna DTA01 ja DTA02 -opintojaksot tai DTA -opintojaksot tulee suorittaa viimeistään harjoittelun kanssa samalla lukukaudella.
Lisätietoja opiskelijoille
Kirkon järjestämään (hiippakunnat) KiTos-seminaariin osallistuminen sisältyy harjoitteluun.
Lisätiedot
Harjoittelusta vähintään 12 op suoritetaan Suomen evankelis-luterilaisen kirkon paikallisseurakunnan diakoniatyössä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija laatii ohjaajan kanssa tavoitteet harjoittelujakson alussa.
Tavoitteita arvioidaan harjoittelun loppupuolella arviointikeskustelussa, johon osallistuvat opiskelija, harjoittelun ohjaaja ja ohjaava opettaja.
Arvioinnin perusteena ovat edellä kuvatun keskustelun lisäksi kirjallinen arviointi ja ja tuntilista (ohjaajan allekirjoituksilla palautettuina)
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty