VTS04MS24HKI Communication technologies (5 cr)
Code: VTS0405A19H-3004
General information
Enrollment
01.03.2024 - 18.03.2024
Timing
30.09.2024 - 15.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
- BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication
Teachers
- Matleena Messo
- Tiina Saarijärvi-Kivelä
Groups
-
G53vip
- 02.10.2024 12:30 - 14:00, VTS04 Opintojakson aloitus
- 03.10.2024 08:30 - 10:00, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
- 04.10.2024 08:30 - 10:00, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
- 04.10.2024 10:15 - 11:45, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
- 08.10.2024 12:30 - 13:30, VTS04 Etäohjaus
- 28.10.2024 08:30 - 10:00, VTS04 Luento ja harjoitukset ETÄ
- 28.10.2024 12:30 - 14:00, VTS04 Luento ja harjoitukset ETÄ
- 08.11.2024 08:00 - 09:00, VTS04 Etäohjaus
- 20.11.2024 08:30 - 14:00, VTS04 Etätulkkauksen yhteisharjoitus (tulkkiopiskelijat ja maahanmuuttajakuurot)
- 21.11.2024 12:30 - 14:00, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
- 21.11.2024 14:15 - 15:45, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
- 29.11.2024 11:00 - 12:00, VTS04 Etäohjaus
- 10.12.2024 10:15 - 11:45, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
- 10.12.2024 12:30 - 14:00, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
- 12.12.2024 08:00 - 16:00, VTS04 Etätulkkaustentti
- 13.12.2024 12:30 - 15:00, VTS04 Televisiotulkkaustentti, vertaispalautteet ja kurssin lopetus LÄHI
Objective
Students will be able to
- use remote interpreting methods and digital solutions
- use interactive methods as part of interpreting
- use and develop sign language in digital environments
- analyse and annotate sign language used in interpreting
- recognise the needs and opportunities of remote interpreting software development
Content
- remote interpreting technologies and digital interpreting solutions
- considering two-dimensionality
- creating interaction
- analysis of interpretation
- digital work environments
Evaluation scale
0-5