Skip to main content

VTS04MS24HKI Communication technologies (5 cr)

Code: VTS0405A19H-3004

General information


Enrollment

01.03.2024 - 18.03.2024

Timing

30.09.2024 - 15.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Campus

Helsinki

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 100

Degree programmes

  • BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication

Teachers

  • Matleena Messo
  • Tiina Saarijärvi-Kivelä

Groups

  • G53vip
  • 02.10.2024 12:30 - 14:00, VTS04 Opintojakson aloitus
  • 03.10.2024 08:30 - 10:00, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 04.10.2024 08:30 - 10:00, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 04.10.2024 10:15 - 11:45, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 08.10.2024 12:30 - 13:30, VTS04 Etäohjaus
  • 28.10.2024 08:30 - 10:00, VTS04 Luento ja harjoitukset ETÄ
  • 28.10.2024 12:30 - 14:00, VTS04 Luento ja harjoitukset ETÄ
  • 08.11.2024 08:00 - 09:00, VTS04 Etäohjaus
  • 20.11.2024 08:30 - 14:00, VTS04 Etätulkkauksen yhteisharjoitus (tulkkiopiskelijat ja maahanmuuttajakuurot)
  • 21.11.2024 12:30 - 14:00, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 21.11.2024 14:15 - 15:45, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 29.11.2024 11:00 - 12:00, VTS04 Etäohjaus
  • 10.12.2024 10:15 - 11:45, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 10.12.2024 12:30 - 14:00, VTS04 Luento ja harjoitukset LÄHI
  • 12.12.2024 08:00 - 16:00, VTS04 Etätulkkaustentti
  • 13.12.2024 12:30 - 15:00, VTS04 Televisiotulkkaustentti, vertaispalautteet ja kurssin lopetus LÄHI

Objective

Students will be able to
- use remote interpreting methods and digital solutions
- use interactive methods as part of interpreting
- use and develop sign language in digital environments
- analyse and annotate sign language used in interpreting
- recognise the needs and opportunities of remote interpreting software development

Content

- remote interpreting technologies and digital interpreting solutions
- considering two-dimensionality
- creating interaction
- analysis of interpretation
- digital work environments

Evaluation scale

0-5