ORIMK24HKI-SHD/TH Orientation to higher education studies (2 cr)
Code: ORI0002A20S-3083
General information
Enrollment
11.10.2023 - 29.10.2023
Timing
08.01.2024 - 03.03.2024
Number of ECTS credits allocated
2 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
50 % Contact teaching, 50 % Distance learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 333
Degree programmes
- BA in Health Care, Public Health Care
- BA in Health Care, Diaconal Nursing
Teachers
- Leena Sundqvist
- Marketta Fredriksson
- Maarit Heusala
Groups
-
HKI-K24shd
-
HKI-K24th
- 08.01.2024 09:00 - 16:00, ORI / Orientaatio opintoihin
- 09.01.2024 09:00 - 14:30, ORI / Orientaatio opintoihin
- 09.01.2024 09:00 - 14:30, ORI / Orientaatio opintoihin
- 09.01.2024 14:30 - 16:00, ORI / Digistartti-ohjaus
- 11.01.2024 08:30 - 10:45, ORI / OHR-info
- 11.01.2024 14:30 - 16:00, ORI / Kirjasto ja e-aineistot, ryhmä B
- 12.01.2024 08:30 - 10:00, ORI / Kirjasto ja e-aineistot, ryhmä A
- 22.01.2024 11:30 - 13:00, ORI / Valokuvaus (vapaaehtoinen)
- 22.01.2024 13:00 - 16:00, ORI / Tietotekniikka ryhmä B
- 23.01.2024 12:30 - 15:30, ORI / Tietotekniikka ryhmä A
- 23.01.2024 14:15 - 15:15, ORI / Turvallisuuskävely, ryhmä B
- 24.01.2024 08:30 - 11:30, ORI / Tietotekniikka ryhmä B
- 24.01.2024 08:45 - 09:45, ORI / Turvallisuuskävely, ryhmä A
- 24.01.2024 12:30 - 15:30, ORI / Tietotekniikka ryhmä A
- 25.01.2024 15:15 - 16:30, VAIN shd-opiskelijat opon ja ryhmävastaavan tapaaminen
- 26.01.2024 08:30 - 09:30, VAIN TH-opiskelijat opon ja ryhmävastaavan tapaaminen
- 05.02.2024 08:30 - 11:30, ORI / Tietotekniikka
- 08.02.2024 12:45 - 14:15, ORI / DiakPeda
- 26.02.2024 15:30 - 16:30, Opon ja ryhmävastaavan tapaaminen
- 27.02.2024 16:15 - 17:30, ORI / Korkeakoulu-opiskelutaidot (vapaaehtoinen)
- 28.02.2024 12:30 - 14:30, ORI / DiakPeda
- 29.02.2024 12:30 - 14:00, ORI / Tehtäväpaja
Objective
Students
- are familiar with the Diak way of thinking, such as a developing work attitude and the basics of professional critical reflection
- know how to steer their professional growth process towards a developing work attitude and professional critical reflection
- are familiar with Diak’s study principles and learning tools.
Content
- the Diak way of thinking, such as a developing work attitude and professional critical reflection
- Diak’s study policies as well as digital learning tools and environments
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty