RUO22MS24HKI-SOSKIR Ruotsin kirjallinen kielitaito (A-RYHMÄ) (1op)
Toteutuksen tunnus: RUO2201A20S-3087
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 12.08.2024 - 08.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Sosiaali- ja kirkonala
- Kampus
- Helsinki
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Opettajat
- Liisa Keränen
- Ryhmät
-
HKI-K24sosdHKI-K24sosd
-
HKI-K24sosnHKI-K24sosn
-
HKI-K24sosvHKI-K24sosv
- Opintojakso
- RUO2201A20S
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 10 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 10.09.2024 klo 11:30 - 13:00 (1 t 30 min) |
RUO2/ Luento 4, A-ryhmä |
HKI-331
Luokka 331
|
Pe 13.09.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
RUO2/ Luento 5, A-ryhmä |
HKI-426
Anatomian luokka 426
|
Ma 21.10.2024 klo 13:00 - 14:30 (1 t 30 min) |
RUO2/ Luento 6, A-ryhmä |
HKI-425
Lääkehoidon luokka 425
|
Ti 22.10.2024 klo 12:15 - 13:45 (1 t 30 min) |
RUO2/ Luento 7, A-ryhmä |
HKI-425
Lääkehoidon luokka 425
|
Ma 11.11.2024 klo 08:30 - 10:00 (1 t 30 min) |
RUO2/ Luento 8, A-ryhmä |
HKI-426
Anatomian luokka 426
|
Ke 13.11.2024 klo 11:30 - 13:00 (1 t 30 min) |
RUO2/ Luento 9, A-ryhmä |
HKI-425
Lääkehoidon luokka 425
|
Ma 02.12.2024 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
RUO2/ Kirjallinen tentti, A- ja B-ryhmä |
HKI-331
Luokka 331
|
Sisällön jaksotus
Kaksi opintojaksoa, ruotsin suullinen ja ruotsin kirjallinen kielitaito opetetaan yhtenä kurssina ja kokonaisuutena niin että yhdellä luennolla voi olla molempien toteutusten sisältöjä.
Luentojen lisäksi kurssin suoritukseen kuuluu sisältöjä kokoava ja soveltava kurssitehtävä (ryhmätyö), jota valmistellaan koko kurssin ajan. Kurssitehtävä esitellään kurssin lopussa.
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa kertoa koulutuksestaan, harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan
- osaa viestiä työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa
- osaa raportoida ja kirjata asiakkaan tilasta
- osaa välittää tarpeellista informaatiota asiakkaalle, omaisille ja muille tahoille
Sisältö
- kirjoittaminen ja lukeminen
- oman alan ammatillinen sanasto ja aihepiirit
- tyypillinen oman alan kirjallinen viestintä
Oppimateriaalit
Oppimisalustalla on opettajan suosittelema kirjallisuus, muu materiaali, verkkotehtävät ja ohjeistus opiskelijan tuottamaan materiaaliin
Opetusmenetelmät
Lähi- ja etäopiskelu, sisältää itsenäistä, pari- ja pienryhmätyöskentelyä
Verkkokeskustelu, Paritehtävä, Osallistuminen lähiopetukseen, Pienryhmätyöskentely, Itsenäinen työskentely,
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyö kurssikohtaisesti esim. vierailijat tai vierailukohteet, mahdollisesti työelämälähtöinen tehtäväosio esim. osana projektia/hanketta, tandem-opiskelu ruotsinkielisen oppilaitoksen kanssa tms.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Joka toteutukselle oma, kirjallisten tenttien uusinnat yleisissä tenteissä, suullisten tenttien uusinnoista sovitaan opintojakson opettajan kanssa erikseen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakson aikana toteutettava mahdollinen, työelämälähtöinen tehtäväosio (esim. osana projektia/hanketta, itsenäinen tutustuminen työelämään ja työelämämateriaalin laatiminen (esim.portfolio, tiedonhaku omalta alalta ja sen raportointi, ym.) erikseen sovitusti edellyttäen, että opiskelijan kielitaito on riittävä.
AHOT 12/2018: Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT) Diakin Ahot-menettelyn mukaisesti, tieto löytyy tutkintosäännöstä ja Diak sähköisestä opinto-oppaasta
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
kurssien rakenne on 10 luentoa ja tentit (lähiopetusviikoilla kaksi 2h luentoa), voi vaihdella lukujärjestyksessä.
suositeltava ajankohta on 2. lukukausi
Lisätiedot
Opiskelija saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003 8§,) edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen kirjallisen taidon
Lisätukea ja ohjausta on saatavilla opintojen aikana ja jälkeen niille opiskelijoille, joilla on vaikeuksia suoriutua opinnoista ja kokevat haasteita kurssitehtävissä mm. tukipaja muodossa