LUOMK25HKI-SOSKIR Luovuus ja toiminnallisuus voimavarana ja ammatillisuutena (5op)
Toteutuksen tunnus: LUO0005A20S-3044
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 23.09.2024 - 13.10.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.02.2025 - 04.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Sosiaali- ja kirkonala
- Kampus
- Helsinki
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 27 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 27.02.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
LUO/Orientaatio |
HKI-429
Monitoimitila 429
|
Pe 28.02.2025 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
LUO/Narrin näyttämö -työpaja |
Sörnäisten rantatie 31a, Helsinki
|
Ma 17.03.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
LUO/Työpaja 2, B-ryhmä |
HKI-429
Monitoimitila 429
|
To 20.03.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
LUO/Työpaja 2, A-ryhmä |
HKI-429
Monitoimitila 429
|
Ma 24.03.2025 klo 14:30 - 16:00 (1 t 30 min) |
LUO/Ohjaus |
Zoom
|
To 03.04.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
LUO/Tentti |
HKI-429
Monitoimitila 429
|
Pe 04.04.2025 klo 08:30 - 11:30 (3 t 0 min) |
LUO/Työpaja 3, A-ryhmä |
HKI-429
Monitoimitila 429
|
Pe 04.04.2025 klo 12:15 - 15:15 (3 t 0 min) |
LUO Työpaja 3, B-ryhmä |
HKI-429
Monitoimitila 429
|
Ma 28.04.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
LUO/Seminaari A-ryhmä |
HKI-429
Monitoimitila 429
|
Ma 28.04.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
LUO/Seminaari B-ryhmä |
HKI-429
Monitoimitila 429
|
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opiskelija
- tunnistaa luovuutensa ja voimavaransa osana hyvinvointia ja ammatillisuutta
- osaa käyttää luovuuttaan ja voimavarojaan sosiaalialan työssä
- ymmärtää luovan, taidelähtöisen ja toiminnallisen työskentelyn lähtökohdat ja tavoitteet sosiaalialan työssä
- tietää ja osaa soveltaen käyttää luovia, taidelähtöisiä ja toiminnallisia menetelmiä erilaisten asiakkaiden kanssa tehtävässä työssä
- osaa tukea ihmisen sosiaalista toimijuutta
Sisältö
- luovuuden ja voimavarojen osa-alueet
- luovan, taidelähtöisen ja toiminnallisen työskentelyn lähtökohdat ja tavoitteet
- hyvinvointia ja voimavaroja lisäävät luovat, taidelähtöiset ja toiminnalliset menetelmät
- ihmisen sosiaalisen toimijuuden tukeminen ohjauksen keinoin
- oman luovuuden, voimavarojen sekä toimijuuden tarkastelu ja niiden vahvistaminen
Oppimateriaalit
Karjalainen, A. L. (toim.). (2019). Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. PS-kustannus.
Diaklessa muut suositeltavat lähteet
Opetusmenetelmät
Opetusmenetelmät:
Kontaktiopetus, itsenäinen työskentely, tiimitehtävä, reflektiotehtävä, tentti
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kampuskohtaisesti sovittu
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Lukujärjestyksen mukaisesti, uusinta yleisenä tenttipäivänä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ensisijaisesti osallistuminen seuraavan lukukauden toteutukseen tai toiminnallisen osuuden suunnittelu, toteutus, arviointi ja raportointi reflektointeineen (yksilötehtävänä) ja yksilötentti yleisenä tenttipäivänä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Osallistuminen opetukseen 2 op, tiimitehtävä ja reflektiotehtävä 2 op, tentti 1 op.
Lisätiedot
Opetukseen osallistuminen on välttämätöntä.