Siirry suoraan sisältöön

OKKVK26VAYLA Orientaatio korkeakouluopintoihin (2op)

Toteutuksen tunnus: OKK0002A25S-3016

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
05.01.2026 - 20.03.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja kirkonala
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
Sosionomi (AMK)
Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
Opettajat
Markku Hiltunen
Tanja Piironen
Ryhmät
VÄYLÄ-K26SOS
Väyläopiskelijat K2026, sosiaaliala
VÄYLÄ-K26TERV
Väyläopiskelijat K2026, terveysala
Opintojakso
OKK0002A25S

Toteutuksella on 11 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 20 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Pe 09.01.2026 klo 09:30 - 11:00
(1 t 30 min)
OKK/ Orientaatio väyläopintoihin
Zoom
Pe 09.01.2026 klo 11:30 - 15:00
(3 t 30 min)
OKK/ Digistartin itsenäinen tekeminen
Itsenäistä työskentelyä
Pe 16.01.2026 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
OKK/ Digistratin itsenäinen tekeminen
Itsenäistä työskentelyä
Pe 23.01.2026 klo 09:30 - 11:00
(1 t 30 min)
OKK/ Ohjelmat ja digitaidot 1 (tekstinkäsittelytehtävä)
Zoom
Pe 23.01.2026 klo 12:00 - 14:30
(2 t 30 min)
OKK/ Kirjaston verkkoaineistot ja tietokannat
Zoom
Pe 06.02.2026 klo 09:00 - 11:30
(2 t 30 min)
OKK/ Luento: oppiminen ja opiskelutaidot
Zoom
Pe 06.02.2026 klo 12:30 - 14:00
(1 t 30 min)
OKK/ Ohjelmat ja digitaidot 2: Power Point-tehtävä
Zoom
Pe 13.02.2026 klo 14:00 - 15:00
(1 t 0 min)
OKK/ Tehtävien tukipaja (tule kysymään tehtävistä)
Zoom
Pe 27.02.2026 klo 09:00 - 10:00
(1 t 0 min)
OKK/ Tehtävien tukipaja (tule kysymään tehtävistä)
Zoom
Pe 13.03.2026 klo 13:00 - 14:00
(1 t 0 min)
OKK/ Tehtävien tukipaja (tule kysymään tehtävistä)
Zoom
Pe 20.03.2026 klo 09:00 - 10:30
(1 t 30 min)
OKK/ Opintojakson päätös ja väyläopintojen jatko
Zoom
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelija
• tuntee diakilaisen koulutusajattelun, kuten kehittävän työotteen ja ammatillisen kriittisen reflektion perusteet
• osaa käynnistää ammatillisen kasvuprosessinsa
• tuntee Diakin opiskelukäytänteet
• osaa toimia Diakin oppimisympäristöissä ja hallitsee opinnoissa tarvittavat oppimisen välineet
• tuntee korkeakoulukirjastojen sekä tiedonhaun perusasiat ja käytänteet

Sisältö

• opintoihin orientoituminen ja perehtyminen
• Diakin oppimisympäristöt ja -välineet
• Diakilainen koulutusajattelu, kuten kehittävä työote sekä ammatillinen kriittinen reflektio
• Diakin opiskelukäytänteet ja -ohjeistukset
• Diakin kirjastopalvelut ja tietokannat

Siirry alkuun