Siirry suoraan sisältöön

Kehityspsykologia ja erilaiset opetusryhmät (2op)

Toteutuksen tunnus: KIS2102A11H-KIS2PS17TKU

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
04.09.2017 - 29.10.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Karoliina Kivimies
Ryhmät
G37nvtk
G37nvtk
Opintojakso
KIS2102A11H

Toteutukselle Kehityspsykologia ja erilaiset opetusryhmät KIS2102A11H-KIS2PS17TKU ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Sisällön jaksotus

TÌ_ssÌ_ opintojaksossa opiskelija syventÌ_Ì_ osaamistaanviittomakommunikaation opettajana perehtyy lisÌ_Ì_ kehityspsykologiaan. Osaamista syvennetÌ_Ì_n tutustumalla erilaisten ryhmien (perheet, kurssit) opettamiseen. Opintojaksolla keskitytÌ_Ì_n my̦s opettajan esiintymis- ja vuorovaikutustaitoihin sekÌ_ Ì_Ì_nenkÌ_ytț̦n. Opiskelija saa harjoitella pienen tuokion opettamista ja saa siitÌ_ palautetta sekÌ_ pedagogiikan ettÌ_ esiintymistaidon ja nuorovaikutuksen nÌ_k̦kulmasta. LisÌ_ksi opiskelija reflektoi omaa toimintaansa, vahvuuksiaan ja heikkouksiaan opettajana, kehittÌ_en kÌ_ytțteoriaansa.Opintojaksoa ennen pedagogiikkaa ja opettamiseen liittyviÌ_ teemoja on opiskeltu 5. lukukaudella opintojaksoilla Ammattilaisena opiskeluympÌ_risțssÌ_ ja Oppimisen suunnittelu ja ohjaaminen. LisÌ_ksi opiskelija on voinut olla Projektiopinnot 2 -opintojaksolla mukana opettamiseen liittyvÌ_ssÌ_ projektissa ja/tai tki-toiminnassa. My̦s Harjoitteluissa 1-4 on tutustuttu ja kokeiltu kÌ_ytÌ_nn̦ssÌ_ viittomien opettajan ty̦h̦n. Osaamista syvennetÌ_Ì_n tÌ_mÌ_n opintojakson jÌ_lkeen SyventÌ_vÌ_t 2 ja 3 -opintojaksoilla sekÌ_ Harjoittelussa 5.Opintojakso alkaa kehityspsykologian osuudella ja jatkuu erilaisiin kohderyhmiin tutustumisella ja niiden opettamisella. Sen jÌ_lkeen opiskellaan opettajan esiintymis- ja vuorovaikutustaitoja sekÌ_ Ì_Ì_nen kÌ_ytțÌ_. Opintojakson lopuksi opiskellaan tukiviittomamenetelmÌ_n monipuolista kÌ_ytțÌ_. ,

Oppimateriaalit

Nurmi, J-E., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. 2014. Ihmisen psykologinen kehitys. Helsinki: WSOY, Luvut Nuoruus ja Aikuisuus.Stenberg, K. 2011. RiittÌ_vÌ_n hyvÌ_ opettaja. JyvÌ_skylÌ_: PS-kustannusOpettajan puheviestintÌ_ (kielikompassi.jyu.fi)Kurssin alussa annettava materiaali ,

Opetusmenetelmät

Opiskelija - osaa kommunikoida tukiviittomin hyvin ja tarkoituksenmukaisesti - osaa opettaa erilaisia ja eri ikÌ_isiÌ_ oppijoita nÌ_iden tausta, elÌ_mÌ_nvaihe ja tarpeet huomioiden - osaa viestiÌ_ vakuuttavasti ja selkeÌ_sti opetustilanteessa - osaa arvioida toimintaansa opettajana ja kehittÌ_Ì_ kÌ_ytțteoriaansa opettajana , ,OppimistehtÌ_vÌ_tKehityspsykologia ja erilaiset opetusryhmÌ_t 2 opTÌ_ssÌ_ oppimistehtÌ_vÌ_ssÌ_ (ja osasuorituksessa) opiskelijat syventÌ_vÌ_t tietoaan ihmisen kehityspsykologiasta ikÌ_Ì_ntymisen osalta luennolla ja osallistumalla aktiivisesti lÌ_hiopetukseen. Kehityspsykologian osuudesta saatua tietoa sovelletaan erilaisten kohderyhmien opettamiseen, jota opiskellaan toiminnallisesti puhevammaisten viikon eri tapahtumissa. Koosteena opituista tuotetaan ajatuskartta.Esiintymis- ja vuorovaikutustaidot 1 opOpiskelija tekee videoblogipÌ_ivityksiÌ_, joissa hÌ_n peilaa omia vuorovaikutustaitojaan lÌ_hiopetuksessa opiskeltuihin sisÌ_lțihin.TukiviittomamenetelmÌ_n kÌ_ytț ja sen opettaminen 3 opTÌ_ssÌ_ oppimistehtÌ_vÌ_ssÌ_ (ja osasuorituksessa) opiskelijat harjoittelevat kÌ_ytÌ_nn̦ssÌ_ monipuolisesti erilaisia opetusmenetelmiÌ_ ja viitomakommunikaatiota. Opiskelija tekevÌ_t opetusdemoja, joita tarkastellaan ja arvioidaan sekÌ_ menetelmien, opettamisen ettÌ_ vuorovaikutuksen nÌ_k̦kulmasta. OppimistehtÌ_vin kuuluu my̦s aktiivinen ty̦skentely puhevammaisten viikon tapahtumisssa. ,ilmoitetaan Fronterissa

Lisätiedot

Kehityspsykologia:Kaija Tuuri, kaija.tuuri@diak.fi ,

Siirry alkuun