Opetuksen suunnittelu ja opetusmateriaali (4op)
Toteutuksen tunnus: KIS3104A11H-KIS3PS17TKU
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 30.10.2017 - 20.12.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
Toteutukselle Opetuksen suunnittelu ja opetusmateriaali KIS3104A11H-KIS3PS17TKU ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Sisällön jaksotus
TÌ_llÌ_ opintojaksolla kootaan yhteen pedagogiset opinnot. Opinnot ovat alkaneet viidennellÌ_ lukukaudella Kommunikaatiopedagogiikan opintokokonaisuudessa. LisÌ_ksi pedagogisia opintoja on opiskeltu seitsemÌ_nnellÌ_ lukukaudella opintojaksoissa KielensisÌ_isen tulkkauksen ja pedagogisten syventÌ_vÌ_t opinnot 1 ja 2.TÌ_mÌ_ opintojakso keskittyy opetusmateriaalin valmistamiseen ja kÌ_yttÌ_miseen sekÌ_ opetusharjoittelun suunnitteluun ja toteutukseen.Opintojakso alkaa materiaaliosuudella ja jatkuu opetusharjoittelulla. Jakso pÌ_Ì_ttyy koko pedagogisten opintojen aikana kerÌ_tyn tiedon ja taidon kokoamiseen pÌ_Ì_tțtehtÌ_vÌ_Ì_n. ,
Oppimateriaalit
Papunet-sivuston viittomakuvatJÌ_rvilehto, 2014: Hauskan oppimisen vallankumous soveltuvin osin. ,Kupias et.?:Suomalaisen viittomakielen perussanakirjaSuvi- suomalaisen viittomakielen verkkosanakirjaViittomakielen kuvasanakirjaSanoista kÌ_sin -dvd
Opetusmenetelmät
Opiskelijasuorittaa syventÌ_vÌ_t opinnot joko oppilaitoksen tarjontana tai kansainvÌ_lisessÌ_ vaihdossa tuntee viittomien opetukseen kÌ_ytettÌ_vÌ_Ì_ materiaalia, osaa tuottaa sitÌ_ itselleen ja ymm',rt',', materiaalin ja opetuksen tavoitteiden yhteyden tuntee viittomakurssin toteutuksen prosessin osaa opettaa erilaisissa vaativissa tilanteissa erilaisia kohderyhmiÌ_ osaa kÌ_yttÌ_Ì_ tukiviittomia ja eri kommunikaatiomenetelmiÌ_ opetustilanteissa osaa arvioida toimintaansa tulkkinaosaa arvioida toimintaansa opettajana, ,Opetuksen suunnittelu ja opetusmateriaalit 4 opLÌ_hiopetus:Opintojakson esittely, tehtÌ_vÌ_t ja suorittaminen sekÌ_ pÌ_Ì_tțtehtÌ_vÌ_n ohjeistusKurssin suunnittelun aloittaminen, kurssisuunnitelmat ja tuntisuunnitelmat. Ryhmiin jakoopetusmentelmÌ_tKurssisuunnitelmien vÌ_liohjaus itsenÌ_isen ty̦skentelyn rinnalla/lomassaKurssisuunnitelmien tarkastusTuntisuunnitelmien vÌ_liohjaus itsenÌ_isen ty̦skentelyn rinnalla/lomassaOpetusmateriaaleihin tutustuminen. Tutustuminen Diakin ja mahdollisesti jonkin oopetuspalvelua tuottavan yrityksen materiaaleihinItsenÌ_inen ty̦skentely:Kirjallisuuteen perehtyminenKurssin tavoitteen laatiminen ryhmissÌ_opetusmenetelmien ideointiKurssisuunnitelman tekeminen ryhmissÌ_Tuntisuunnitelmien laatiminen itsenÌ_isesti ja ryhmissÌ_Opetusharjoittelu 1 opLÌ_hiopetus:Tukiviittomakurssin tai muun puhetta tukevan tai korvaavan komminikaatiomenetelmÌ_n toteutus 8-15 hpalautekeskusteluPÌ_Ì_tțtehtÌ_vÌ_ 1 opItsenÌ_inen ty̦skentely: PÌ_Ì_tțtehtÌ_vÌ_n tekeminen eli oppimiskokemuksen purkaminen Pecha Kucha menetelmÌ_llÌ_LÌ_hiopetus: pecha kucha -esitykset opetuksesta, 3 h ,Kurssin tavoitteiden laadintaKurssi- ja tuntisuunnitelmien tekeminenOpetusharjoittelun suunnittelu, toteutus ja arviointiPÌ_Ì_tțtehtÌ_vÌ_ ,Sovitaan kurssilla
Lisätiedot
,