OPI1MS17DIAK OPI11 Johdanto korkeakouluopintoihin (3op)
Toteutuksen tunnus: OPI1103A12H-OPI1MS17HKI
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 21.08.2017 - 29.10.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tulkkaus, kielet, viestintä ja koulutuksen kehittäminen
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tulkki (AMK), asioimistulkkaus
Toteutukselle OPI1MS17DIAK OPI11 Johdanto korkeakouluopintoihin OPI1103A12H-OPI1MS17HKI ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Sisällön jaksotus
Johdanto korkeakouluopintoihin ja Diakin koulutusajatteluunKoulutukseen ja monimuodon opiskelukÌ_ytÌ_nteisiin tutustuminenOppimiskÌ_sitysten tunnistaminen ja oman taustan ja kulttuurin vaikutuksen ymmÌ_rtÌ_minenOpinnoissa tarvittavien tietoteknisten taitojen vahvistaminenTarkoituksenmukaisten tiedonhankintataitojen saavuttaminen ja niiden kÌ_yțn aloitusiPadien hy̦dyntÌ_minen monimuoto-opetuksessa ,
Oppimateriaalit
Opinto-opasNetiketti-verkkomateriaaliTiedonhankinnan verkkokurssin materiaali FronterillaLaunonen, A. & Raehalme, O. (2003). IQ Team - yhdessÌ_ enemmÌ_n. Opas ryhmÌ_toimintaan verkossa. Kasvatustieteellisen tiedekunnan julkaisuja 14. Helsingin yliopisto ,Tietotekniikan ohjemateriaaliAjankohtaiset verkkolinkit FronterillaMonimuotototeutus oppimisalusta Fronterilla, mahdolliset ECHO-videotallenteet luennoista, iPadien hy̦dyntÌ_minen monimuoto-opiskelussa
Opetusmenetelmät
Johdanto korkeakouluopintoihin 3 op: Opiskelijatuntee oman koulutuksensa tavoitteet, rakenteen ja arviointikriteerit pÌ_Ì_piirteissÌ_Ì_ntuntee suomalaisen ammatikorkeakoulupedagogiikan yleisperiaatteet, diakilaisen koulutusajattelun ja opiskelukÌ_ytÌ_nteet Diakissatunnistaa erilaisia oppimiskÌ_sityksiÌ_ ja niiden kulttuurisia, ajallisia ja tiedealakohtaisia erojatunnistaa omat vahvuutensa ja kehittymishaasteensa opiskelijana ja osaa kehittÌ_Ì_ opiskelutaitojaantuntee monimuoto-opintojen kÌ_ytÌ_nteet ja ty̦vÌ_lineetosaa toimia verkko-oppimisympÌ_risțssÌ_ Fronterilla ja kÌ_yttÌ_Ì_ muita opiskelijan verkkopalveluitaosaa kÌ_yttÌ_Ì_ iPadia monimuoto-opiskelussaTietotekniikka ja verkko-oppimisympÌ_risț 2 op: Opiskelijaosaa kÌ_yttÌ_Ì_ opinnoissa tarvittavia osaamis- ja kehittÌ_mispohjaisen oppimisen vÌ_lineitÌ_osaa kÌ_yttÌ_Ì_ tietotekniikkaa sekÌ_ tiedottamisen ja opintojen suunnittelun ja seurannan verkkoympÌ_risțjÌ_ ja -laitteita (SoleOps, Wilma, TimeEdit, Fronterin Vopa, Diakin www-sivut, iPad)tuntee etÌ_ty̦skentelyn kÌ_ytÌ_nn̦t sekÌ_ oppimisympÌ_risțssÌ_ ja verkkokokousohjelmassa toimimisen perusteet (Fronter, AC)osaa tekstinkÌ_sittelyn tehokkaat toiminnot, esitysgrafiikan perusteettuntee tietoturvan perusteet ja tiedostonhallinnan toiminnotTiedonhankinta/informaatiolukutaito 1 op: Opiskelijatuntee erilaisia julkaisuja ja osaa tulkita lÌ_hdeviitteitÌ_osaa arvioida lÌ_hteitÌ_ kriittisestiosaa kÌ_yttÌ_Ì_ kirjastojen peruspalveluita ja kokoelmatietokantojatietÌ_Ì_ mitÌ_ ovat viitetietokannat, tietopalvelut ja tutkielmapankitosaa tehdÌ_ tiedonhakua ja ymmÌ_rtÌ_Ì_ tiedonhaun prosessina ,Sulautuva opetus/monimuoto-opetus. Opintokokonaisuus toteutuu rinnakkain 1. lukukauden opintojen kanssa.Opintojakson kirjallisissa tehtÌ_vissÌ_ noudatetaan Diakin oppaan Kohti tutkivaa ammattikÌ_ytÌ_nțÌ_ ohjeita. ,EnnakkotehtÌ_vÌ_: koulutusohjelmaan tutustuminenOman elÌ_mÌ_n opiskelu- ja oppimispolkuVerkkokeskusteluOpiskelusuunnitelma ja hopskeskusteluTietotekniikan harjoitukset. Opiskelija kokoaa tekemÌ_nsÌ_ harjoitukset Fronterille ennen suoritusmerkintÌ_Ì_.Tiedonhankinnan tehtÌ_vÌ_tMoodleRoomsin ja ACP:n tai Collaboraten kÌ_ytțharjoitukset lÌ_hi- ja etÌ_jaksoilla ,
Lisätiedot
,