Siirry suoraan sisältöön

OPI1MS17DIAK OPI11 Johdanto korkeakouluopintoihin (3op)

Toteutuksen tunnus: OPI1103A12H-OPI1MS17HKI

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
21.08.2017 - 29.10.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tulkkaus, kielet, viestintä ja koulutuksen kehittäminen
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tulkki (AMK), asioimistulkkaus
Opettajat
Tuija Alasalmi
Pirjo Pouttu
Pauliina Seppä
Ryhmät
A43astu
A43astu
Opintojakso
OPI1103A12H

Toteutukselle OPI1MS17DIAK OPI11 Johdanto korkeakouluopintoihin OPI1103A12H-OPI1MS17HKI ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Sisällön jaksotus

Johdanto korkeakouluopintoihin ja Diakin koulutusajatteluunKoulutukseen ja monimuodon opiskelukÌ_ytÌ_nteisiin tutustuminenOppimiskÌ_sitysten tunnistaminen ja oman taustan ja kulttuurin vaikutuksen ymmÌ_rtÌ_minenOpinnoissa tarvittavien tietoteknisten taitojen vahvistaminenTarkoituksenmukaisten tiedonhankintataitojen saavuttaminen ja niiden kÌ_yțn aloitusiPadien hy̦dyntÌ_minen monimuoto-opetuksessa ,

Oppimateriaalit

Opinto-opasNetiketti-verkkomateriaaliTiedonhankinnan verkkokurssin materiaali FronterillaLaunonen, A. & Raehalme, O. (2003). IQ Team - yhdessÌ_ enemmÌ_n. Opas ryhmÌ_toimintaan verkossa. Kasvatustieteellisen tiedekunnan julkaisuja 14. Helsingin yliopisto ,Tietotekniikan ohjemateriaaliAjankohtaiset verkkolinkit FronterillaMonimuotototeutus oppimisalusta Fronterilla, mahdolliset ECHO-videotallenteet luennoista, iPadien hy̦dyntÌ_minen monimuoto-opiskelussa

Opetusmenetelmät

Johdanto korkeakouluopintoihin 3 op: Opiskelijatuntee oman koulutuksensa tavoitteet, rakenteen ja arviointikriteerit pÌ_Ì_piirteissÌ_Ì_ntuntee suomalaisen ammatikorkeakoulupedagogiikan yleisperiaatteet, diakilaisen koulutusajattelun ja opiskelukÌ_ytÌ_nteet Diakissatunnistaa erilaisia oppimiskÌ_sityksiÌ_ ja niiden kulttuurisia, ajallisia ja tiedealakohtaisia erojatunnistaa omat vahvuutensa ja kehittymishaasteensa opiskelijana ja osaa kehittÌ_Ì_ opiskelutaitojaantuntee monimuoto-opintojen kÌ_ytÌ_nteet ja ty̦vÌ_lineetosaa toimia verkko-oppimisympÌ_risțssÌ_ Fronterilla ja kÌ_yttÌ_Ì_ muita opiskelijan verkkopalveluitaosaa kÌ_yttÌ_Ì_ iPadia monimuoto-opiskelussaTietotekniikka ja verkko-oppimisympÌ_risț 2 op: Opiskelijaosaa kÌ_yttÌ_Ì_ opinnoissa tarvittavia osaamis- ja kehittÌ_mispohjaisen oppimisen vÌ_lineitÌ_osaa kÌ_yttÌ_Ì_ tietotekniikkaa sekÌ_ tiedottamisen ja opintojen suunnittelun ja seurannan verkkoympÌ_risțjÌ_ ja -laitteita (SoleOps, Wilma, TimeEdit, Fronterin Vopa, Diakin www-sivut, iPad)tuntee etÌ_ty̦skentelyn kÌ_ytÌ_nn̦t sekÌ_ oppimisympÌ_risțssÌ_ ja verkkokokousohjelmassa toimimisen perusteet (Fronter, AC)osaa tekstinkÌ_sittelyn tehokkaat toiminnot, esitysgrafiikan perusteettuntee tietoturvan perusteet ja tiedostonhallinnan toiminnotTiedonhankinta/informaatiolukutaito 1 op: Opiskelijatuntee erilaisia julkaisuja ja osaa tulkita lÌ_hdeviitteitÌ_osaa arvioida lÌ_hteitÌ_ kriittisestiosaa kÌ_yttÌ_Ì_ kirjastojen peruspalveluita ja kokoelmatietokantojatietÌ_Ì_ mitÌ_ ovat viitetietokannat, tietopalvelut ja tutkielmapankitosaa tehdÌ_ tiedonhakua ja ymmÌ_rtÌ_Ì_ tiedonhaun prosessina ,Sulautuva opetus/monimuoto-opetus. Opintokokonaisuus toteutuu rinnakkain 1. lukukauden opintojen kanssa.Opintojakson kirjallisissa tehtÌ_vissÌ_ noudatetaan Diakin oppaan Kohti tutkivaa ammattikÌ_ytÌ_nțÌ_ ohjeita. ,EnnakkotehtÌ_vÌ_: koulutusohjelmaan tutustuminenOman elÌ_mÌ_n opiskelu- ja oppimispolkuVerkkokeskusteluOpiskelusuunnitelma ja hopskeskusteluTietotekniikan harjoitukset. Opiskelija kokoaa tekemÌ_nsÌ_ harjoitukset Fronterille ennen suoritusmerkintÌ_Ì_.Tiedonhankinnan tehtÌ_vÌ_tMoodleRoomsin ja ACP:n tai Collaboraten kÌ_ytțharjoitukset lÌ_hi- ja etÌ_jaksoilla ,

Lisätiedot

,

Siirry alkuun