HAR21HS21HKI (SOS) Työelämäjakso/harjoittelu asiakastyössä / hanketyössä/pedagoginen harjoittelu LTO (18op)
Toteutuksen tunnus: HAR2118A15S-3035
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 01.03.2021 - 17.03.2021
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 16.08.2021 - 19.11.2021
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 18 op
 
- Lähiosuus
 - 18 op
 
- Toteutustapa
 - Lähiopetus
 
- Yksikkö
 - KOULUTUS
 
- Kampus
 - Helsinki
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 0 - 200
 
- Koulutus
 - Sosionomi (AMK)
 
- Opettajat
 - Tiina Lintunen
 - Vilhelmiina Vuori
 - Jaana Rintala
 - Eija Pehkonen
 - Seija Utriainen
 - Marjaana Marttila
 - Marianne Neuvonen
 - Mari Nieminen
 
- Ajoitusryhmät
 - GER (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
 - MIE (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
 - MON (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
 - VAM (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
 - VAR (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
 
- Ryhmät
 - 
                        A47sosA47sos
 
- Pienryhmät
 - GER
 - MIE
 - MON
 - VAM
 - VAR
 
- Opintojakso
 - HAR2118A15S
 
Toteutukselle HAR21HS21HKI (SOS) Työelämäjakso/harjoittelu asiakastyössä / hanketyössä/pedagoginen harjoittelu LTO HAR2118A15S-3035 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
                    
Tavoitteet
Opiskelija
 - osaa käyttää ammatillisia menetelmiä asiakastyössä
 - osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
 - osaa dokumentoida ammatillisesti ja ymmärtää sen merkityksen asiakastyössä
 - tuntee tietoturvaan ja -suojaan sekä asiakasturvallisuuteen liittyvät käytännöt ja osaa toimia niiden mukaisesti
 - osaa toimia eettisesti asiakas- ja työyhteisötilanteissa
 - osaa arvioida palveluja käyttäjän ja palvelutarpeiden näkökulmasta ja esittää kehittämishaasteita
 - osaa vahvistaa osallisuutta, yhdenvertaisuutta ja integraatiota yhteiskunnassa ja osallistua alan keskusteluun
 - tunnistaa arvoristiriitoja aiheuttavia tilanteita asiakastyössä
 - osaa soveltaa sosiaalialan arvoja ja eettisiä periaatteita asiakastyössä
 - osaa toimia sosiaalisen oikeudenmukaisuuden edistämiseksi asiakastyössä
LTO-kelpoisuuden harjoittelun tavoitteet 
Opiskelija
 - osaa suunnitella, toteuttaa, arvioida ja kehittää lapsi - ja lapsiryhmän kokonaistoimintaa
 - osaa käyttää ammatillisia menetelmiä lasten ja perheiden tukemistyössä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
 - tuntee tietoturvaan ja -suojaan sekä asiakasturvallisuuteen liittyvät käytännöt ja osaa toimia niiden mukaisesti
 - osaa toimia kasvatusyhteistyötä vahvistaen
 - osaa tukea lapsen osallisuutta sekä ominaista tapaa toimia, leikkiä 
  - tuntee päivähoidon ja varhaiskasvatuksen yhteistyötahot  ja tietää verkostoituvan ja moniammatillisen työskentelyn merkityksen käytännössä
 - osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
 -osaa toimia tavoitteellisesti ja reflektiivisesti valitsemassaan toimintaympäristössä
                    
Opetusmenetelmät
Harjoittelu, itsenäinen työskentely ja reflektio.
LTO-kelpoisuutta suorittavilla harjoittelu on pedagoginen harjoittelu
                    
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Harjoittelupaikka valitaan sen mukaan, mitkä suuntaavat opinnot opiskelija on valinnut:
                    
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kaikkien suuntautumisvaihtoehtojen harjoittelu voidaan suorittaa myös lukukauden ulkopuolella hopsin mukaisesti noudattaen Diakin harjoitteluohjeita.
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
18 op, suoritetaan 13-14 viikon aikana
                    
Esitietovaatimukset
Varhaiskasvatuksen pedagoginen harjoittelu samoin kuin muiden sosiaalialan suuntaavien opintojen
harjoittelu voi toteutua vasta, kun opiskelija on suorittanut hyväksytysti vähintään puolet jakson
teoriaosuudesta.