Siirry suoraan sisältöön

HAR21HS24HKI-SOSVAKA Työelämäjakso / harjoittelu asiakastyössä / hanketyössä / pedagoginen harjoittelu / varhaiskasvatuksen sosionomi (18op)

Toteutuksen tunnus: HAR2118A20S-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.03.2024 - 18.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
18 op
Lähiosuus
18 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja kirkonala
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
Sosionomi (AMK)
Opettajat
Satu Keisala
Pirkko Kärkkäinen
Marjaana Marttila
Ryhmät
HKI-S24sosvaka
HKI-S24sosvaka
Opintojakso
HAR2118A20S

Toteutukselle HAR21HS24HKI-SOSVAKA Työelämäjakso / harjoittelu asiakastyössä / hanketyössä / pedagoginen harjoittelu / varhaiskasvatuksen sosionomi HAR2118A20S-3014 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa käyttää ammatillisia menetelmiä asiakastyössä
- osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
- osaa dokumentoida ammatillisesti ja ymmärtää sen merkityksen asiakastyössä
- tuntee tietoturvaan ja -suojaan sekä asiakasturvallisuuteen liittyvät käytännöt ja osaa toimia niiden mukaisesti
- osaa arvioida palveluja käyttäjän ja palvelutarpeiden näkökulmasta ja esittää kehittämishaasteita
- osaa vahvistaa osallisuutta, yhdenvertaisuutta ja integraatiota yhteiskunnassa ja osallistua alan keskusteluun
- osaa toimia eettisesti asiakas- ja työyhteisötilanteissa
- tunnistaa arvoristiriitoja aiheuttavia tilanteita asiakastyössä
- osaa soveltaa sosiaalialan arvoja ja eettisiä periaatteita asiakastyössä
- osaa toimia sosiaalisen oikeudenmukaisuuden edistämiseksi asiakastyössä

Varhaiskasvatuksen sosionomi kelpoisuuden harjoittelun tavoitteet

Opiskelija
- osaa suunnitella, toteuttaa, arvioida ja kehittää lapsen ja lapsiryhmän kokonaistoimintaa
- osaa tukea lapsen osallisuutta sekä ominaista tapaa toimia, leikkiä
- osaa käyttää ammatillisia menetelmiä lasten ja perheiden tukemistyössä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
- osaa toimia kasvatusyhteistyötä vahvistaen
- tuntee tietoturvaan ja -suojaan sekä asiakasturvallisuuteen liittyvät käytännöt ja osaa toimia niiden mukaisesti
- tuntee päivähoidon ja varhaiskasvatuksen yhteistyötahot ja tietää verkostoituvan ja moniammatillisen työskentelyn merkityksen käytännössä
- osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä moninaisissa ja monikulttuurisissa toimintaympäristöissä
- osaa toimia tavoitteellisesti ja reflektiivisesti valitsemassaan toimintaympäristössä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoittelun aikana toteutuvat työnohjaukselliset pienryhmät, opiskelijan ohjauskeskustelu ja loppureflektio.

Harjoittelun aikana toteutuu opiskelu työelämässä, reflektointi viikottain työpaikkaohjaajan kanssa ja reflektointiin valmistautuminen sekä oppimispäiväkirjan työstäminen.

Esitietovaatimukset

Edellytyksenä hopsin mukaisesti harjoittelua edeltävät opinnot (1-3 lk) suoritettu. Lisäksi suuntaavista opinnoista (4 lk) tulee olla vähintään puolet suoritettuina.

Lisätiedot

HAR 1 tulee olla suoritettuna ennen HAR 2 harjoitteluun lähtöä. Poikkeuksena tästä on opiskelijan henkilökohtaiseen HOPSiin kirjattu poikkeava harjoitteluiden järjestys.

HAR 2 voi käynnistyä, kun vähintää puolet suuntaavista opinnoista on suoritettuna. Tällä tarkoitetaan oppimistehtävien jättöä arvioitavaksi.

HAR 2 harjoittelun voi suorittaa työsuhteessa. Tästä on oltava allekirjoitettu sopimus ennen harjoittelun alkua.

Harjoittelun voit suorittaa myös lukukauden ulkopuolella (kesäharjoittelu) oman Hopsisi mukaisesti noudattaen Diakin harjoitteluohjeita

Siirry alkuun