Siirry suoraan sisältöön

MOY1VS23DIAK Monialaista tukea tarvitsevien asiakkaiden palvelujen kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: MOY1005Y21S-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.08.2023 - 20.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.08.2023 - 12.11.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Diak Master School ja jatkuva oppiminen
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
Monialainen ja yhteensovittava johtaminen
Opettajat
Sakari Kainulainen
Anne Määttä
Reija Paananen
Arja Koski
Ryhmät
Y-S23termo
Y-S23termo
Opintojakso
MOY1005Y21S

Toteutukselle MOY1VS23DIAK Monialaista tukea tarvitsevien asiakkaiden palvelujen kehittäminen MOY1005Y21S-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

29.8. Orientaatio ja työskentelyn aloitus sekä ohjaus opintojakson osioihin 1 ja 2.
2.10. luento, ohjauskeskustelu sekä orientaatio opintojakson osioihin 3 ja 4
6.11. Työpajatyöskentely

Online tilanteiden välissä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja ryhmissä.

1.Opintojaksossa opiskellaan opintojakson keskeiset käsitteet sekä yksilöllisesti että opintopiirissä. Käsitteiden sisällöt ja lähteet kootaan yhteiseen Wiki-taulukkoon koko ryhmän oppimisen tueksi.
2. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat tekevät Canva-työkalulla näkyväksi valitsemansa monialaista tukea tarvitsevan asiakkaan tilanteen ja hänen tarpeensa.
3. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat rakentavat palvelukartan asiakkaan monitoimijaisesta palvelujärjestelmästä.
4.Yhteiskehittämisen pajassa luodaan työelämätoimijoiden kanssa tulevaisuuden palvelupolkuja ja mietitään haasteita asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtamiseen ja kehittämiseen.
5. Opiskelijat kirjoittavat yksilötyönä artikkelin, joka rakentuu edellä mainittujen työvaiheiden tuotoksista sekä oman oppimisen arvioinnista ja reflektoinnista.Artikkeli palautetaan 17.11. 2023 oppimisalustan kansioon.

Tavoitteet

Opiskelija
• osaa analysoida, arvioida ja perustella eri asiakkaiden ja asiakasryhmien palvelutarpeita.
• osaa analysoida indikaattoreiden ja mittareiden tuottamaa tietoa palvelutarpeen tunnistamisessa.
• osaa johtaa ja kehittää asiakasryhmäkohtaista palveluohjausta ja palveluiden integraatiota.
• osaa johtaa ja kehittää asiakaslähtöisiä palveluiden integraatio- ja muutosprosesseja.

Aika ja paikka

Verkkototeutus, jossa on aikaan sidottua opetusta ja ohjausta seuraavasti:
29.8. klo 16.15-18.45 Johdantoluennot ja keskustelu sekä orientoituminen yksilötyöskentelyyn
2.10. klo 15.00-18.00 Inspiraatioluento ja ohjaus seuraavaan työskentelyvaiheeseen
6.11. klo 15.00 - 18.00 Yhteiskehittämisen paja

Oppimateriaalit

Kirjallisuus on luettavissa Diakle-oppimisalustalla

Opetusmenetelmät

Luento-opetus
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Opintopiiri
Työpaja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-Työelämäkumppanit osallistuvat työpajatyöskentelyyn
- Oppimistehtävien teemat nousevat työelämän tarpeista

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksossa ei ole tenttejä

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (= 134 tuntia).

Lisätiedot

Opintojakson osiot opiskellaan annetussa järjestyksessä, prosessinomaisesti koska ne linkittyvät myös kronologisesti toisiinsa (oppimistehtävät rakentuvat aina edellisen tehtävän pohjalta).

Siirry alkuun