Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaaminen sähköisessä ympäristössä (2op)

Toteutuksen tunnus: STS4002E21S-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.09.2022 - 29.11.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KOULUTUS
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 11
Koulutus
Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä erikoistumiskoulutus
Opettajat
Jari Helminen
Ryhmät
A52Emodi
A52Emodi
Opintojakso
STS4002E21S

Toteutukselle Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaaminen sähköisessä ympäristössä STS4002E21S-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaaminen sähköisessä ympäristössä tarkoittaa ammattilaisen osaamista tunnistaa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädäntö. Opiskelija ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (Hyvinvointi ekosysteemissä). Ammattilaisen tulee osata tunnistaa ja hallita erilaisia sähköisiä palveluympäristöjä, palvelupolkuja ja niihin liittyviä työvälineitä. Ammattilainen osaa auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun. Hän ymmärtää ja huomioi kustannuksiin vaikuttavat tekijät sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa omassa toimintaympäristössään.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädännön
- vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun
- soveltaa sähköisiä palveluympäristöjä ja työvälineitä. Ymmärtää ammattiryhmänsä roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa
- selittää ja kuvata uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä)
- tunnistaa ja analysoida eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja
- vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja virtuaalivastaanottoja
- tunnistaa ja soveltaa kustannustietoisuuteen vaikuttavia tekijöitä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa

Toteutustavat

- aloitus- ja päätöswebinaari
- itsenäinen opiskelu ja ryhmätyöskentely Moodlessa
- tehtävä - palvelupolun kehittäminen ja laatiminen sähköisistä sosiaali- ja terveyspalveluista

Suoritustavat

- läsnäolo webinaareissa
- itsenäiset tehtävät ja vertaiskeskustelu suoritettu hyväksytysti
- palvelupolku-tehtävä tehty asiakaslähtöisesti ja vertaillen tarkoituksenmukaisia sähköisiä sosiaali- ja terveyspalveluita
- tietotesti suoritettu hyväksytysti (0-5)

Sisältö

- sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmät
- sähköisten sote-palvelujen asiointipalvelut ja asiakaslähtöisyys
- srilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
- tulevaisuuden sähköiset ja monialaiset palvelupolut

Siirry alkuun