Asiakas- ja kumppanuuslähtöinen kehittäminen muuttuvissa toimintaympäristöissäLaajuus (4 op)
Tunnus: ASK0204A25S
Laajuus
4 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija
• osaa analysoida sosiaali-, terveys- ja kirkonalan alueellisia ja kansallisia palveluiden tuottamisen tapoja
• ymmärtää toimintaympäristön muutosanalyysin keskeisiä käsitteitä, lähteitä ja käytänteitä asiakkaiden muuttuvien palvelutarpeiden ennakoinnissa
• osaa soveltaa sosiaali-, terveys- ja kirkonalan erilaisten toimijoiden ohjelmia ja strategioita toimintaympäristön muutoksen analyysissa ja asiakastyön kehittämisessä
• osaa käyttää erilaisia asiakas- ja kumppanuuslähtöisiä kehittämis- ja innovaatiomenetelmiä palveluiden ja työn tekemisen tapojen kehittämisessä
• ymmärtää saumattomien palveluketjujen, joustavuuden ja palveluintegraation merkityksen sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palveluiden kehittämisessä
Sisältö
• alueelliset ja kansalliset palveluiden tuottamisen tavat
• toimintaympäristön muutosanalyysi
• sosiaali-, terveys- ja kirkonalan ohjelmat ja strategiat
• asiakas- ja kumppanuuslähtöiset kehittämis- ja innovaatiomenetelmät
• saumattomat palveluketjut, joustavuus ja palveluintegraatio