Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja kumppanuuslähtöinen kehittäminen muuttuvissa toimintaympäristöissäLaajuus (4 op)

Tunnus: ASK0204A25S

Laajuus

4 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija
• osaa analysoida sosiaali-, terveys- ja kirkonalan alueellisia ja kansallisia palveluiden tuottamisen tapoja
• ymmärtää toimintaympäristön muutosanalyysin keskeisiä käsitteitä, lähteitä ja käytänteitä asiakkaiden muuttuvien palvelutarpeiden ennakoinnissa
• osaa soveltaa sosiaali-, terveys- ja kirkonalan erilaisten toimijoiden ohjelmia ja strategioita toimintaympäristön muutoksen analyysissa ja asiakastyön kehittämisessä
• osaa käyttää erilaisia asiakas- ja kumppanuuslähtöisiä kehittämis- ja innovaatiomenetelmiä palveluiden ja työn tekemisen tapojen kehittämisessä
• ymmärtää saumattomien palveluketjujen, joustavuuden ja palveluintegraation merkityksen sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palveluiden kehittämisessä

Sisältö

• alueelliset ja kansalliset palveluiden tuottamisen tavat
• toimintaympäristön muutosanalyysi
• sosiaali-, terveys- ja kirkonalan ohjelmat ja strategiat
• asiakas- ja kumppanuuslähtöiset kehittämis- ja innovaatiomenetelmät
• saumattomat palveluketjut, joustavuus ja palveluintegraatio