Kehittämis- ja innovaatiotoiminta ILaajuus (3 op)
Tunnus: KEH0103A20S
Laajuus
3 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Ilmoittautumisaika
23.09.2024 - 30.04.2025
Ajoitus
02.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 900
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Ilona Kontinen
- Mari Nieminen
Ryhmät
-
PMK-S23shPMK-S23sh
-
HKI-S23sosHKI-S23sos
-
HKI-S24sosvakaHKI-S24sosvaka
-
HKI-K24sh-lhHKI-K24sh-lh
-
HKI-S23sosdHKI-S23sosd
-
POR-S23thPOR-S23th
-
HKI-S23sosnHKI-S23sosn
-
HKI-S23shHKI-S23sh
-
JNS-S23shdJNS-S23shd
-
OUL-S23shOUL-S23sh
-
POR-S23shPOR-S23sh
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutuu itsenäisesti suoritettavana verkkokurssina (itseopiskelu verkossa, yksilötehtävät, verkkotentti).
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Oppimateriaali löytyy Diaklesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksoa ei voi suorittaa valinnaisilla suoritustavoilla.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakson sisällöissä näkyvät tutkimus- ja kehittämistoiminnan yhteydet työelämään.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentti suoritetaan opiskelijan oman aikataulun mukaan.
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 3 opintopistettä, joka vastaa 81 tunnin työmäärää. Työmäärä jakaantuu seuraaviin: materiaalien itseopiskelu, oppimista tukemista tehtävien tekeminen ja tentin tekeminen.
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on suoritettavissa sen lukukauden ajan, jolla toteutettavalle opintojaksolle opiskelija on ilmoittautunut (kevät tai syksy).
Opintojaksolla ei ole luentoja.
Opintojakso opiskellaan itsenäisesti opiskelijan oman aikataulun mukaisesti.
Opintojakso tai sitä vastaavat opinnot ovat edellytyksenä opinnäytetyön aloittamiselle (KEH02).
Opintojakson voi AHOToida vastaavilla aiemmilla korkeakouluopinnoilla. AHOTia haetaan normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5.
Arvosanan määrittää opintojakson lopussa suoritettava verkkotentti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.03.2024 - 24.11.2024
Ajoitus
05.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 666
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Satu Keisala
- Ilona Kontinen
Ryhmät
-
A54sosA54sos
-
I54sosI54sos
-
F54sosF54sos
-
OUL-S23sh-lhOUL-S23sh-lh
-
A54shA54sh
-
A54sosdA54sosd
-
I54sosdI54sosd
-
F54sosdF54sosd
-
A54shdA54shd
-
I54shdI54shd
-
A54sosnA54sosn
-
A54thA54th
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutuu itsenäisesti suoritettavana verkkokurssina (itseopiskelu verkossa, yksilötehtävät, verkkotentti).
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Oppimateriaali löytyy Diaklesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksoa ei voi suorittaa valinnaisilla suoritustavoilla.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakson sisällöissä näkyvät tutkimus- ja kehittämistoiminnan yhteydet työelämään.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentti suoritetaan opiskelijan oman aikataulun mukaan.
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 3 opintopistettä, joka vastaa 81 tunnin työmäärää. Työmäärä jakaantuu seuraaviin: materiaalien itseopiskelu, oppimista tukemista tehtävien tekeminen ja tentin tekeminen.
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on suoritettavissa sen lukukauden ajan, jolla toteutettavalle opintojaksolle opiskelija on ilmoittautunut (kevät tai syksy).
Opintojaksolla ei ole luentoja.
Opintojakso opiskellaan itsenäisesti opiskelijan oman aikataulun mukaisesti.
Opintojakso tai sitä vastaavat opinnot ovat edellytyksenä opinnäytetyön aloittamiselle (KEH02).
Opintojakson voi AHOToida vastaavilla aiemmilla korkeakouluopinnoilla. AHOTia haetaan normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5.
Arvosanan määrittää opintojakson lopussa suoritettava verkkotentti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
18.09.2023 - 30.04.2024
Ajoitus
02.01.2024 - 02.06.2024
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tulkkaustutkinnot ja kielet
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 999
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Terveydenhoitaja (AMK)
Opettaja
- Hanna-Leena Huttunen
- Ilona Kontinen
Ryhmät
-
A53shA53sh
-
A53sosdA53sosd
-
E53sosdE53sosd
-
A53shaA53sha
-
A53sosA53sos
-
HKI-S23sosvakaHKI-S23sosvaka
-
E53sosE53sos
-
I53shI53sh
-
A54sh-lhA54sh-lh
-
E53shE53sh
-
F53shF53sh
-
A53sosnA53sosn
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutuu itsenäisesti suoritettavana verkkokurssina (itseopiskelu verkossa, yksilötehtävät, verkkotentti).
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Oppimateriaali löytyy Diaklesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksoa ei voi suorittaa valinnaisilla suoritustavoilla.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakson sisällöissä näkyvät tutkimus- ja kehittämistoiminnan yhteydet työelämään.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentti suoritetaan opiskelijan oman aikataulun mukaan.
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 3 opintopistettä, joka vastaa 81 tunnin työmäärää. Työmäärä jakaantuu seuraaviin: materiaalien itseopiskelu, oppimista tukemista tehtävien tekeminen ja tentin tekeminen.
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on suoritettavissa sen lukukauden ajan, jolla toteutettavalle opintojaksolle opiskelija on ilmoittautunut (kevät tai syksy).
Opintojaksolla ei ole luentoja.
Opintojakso opiskellaan itsenäisesti opiskelijan oman aikataulun mukaisesti.
Opintojakso tai sitä vastaavat opinnot ovat edellytyksenä opinnäytetyön aloittamiselle (KEH02).
Opintojakson voi AHOToida vastaavilla aiemmilla korkeakouluopinnoilla. AHOTia haetaan normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5.
Arvosanan määrittää opintojakson lopussa suoritettava verkkotentti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.03.2023 - 30.11.2023
Ajoitus
07.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kirkolliset tutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 888
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Hanna-Leena Huttunen
- Ilona Kontinen
Ryhmät
-
A52thA52th
-
F52sosF52sos
-
F52sosdF52sosd
-
A52sosvA52sosv
-
A52shA52sh
-
A52shdA52shd
-
I52sosdI52sosd
-
I52shdI52shd
-
A52sosnA52sosn
-
A52sosA52sos
-
A52sosdA52sosd
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutuu itsenäisesti suoritettavana verkkokurssina (itseopiskelu verkossa, yksilötehtävät, verkkotentti).
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Oppimateriaali löytyy Diaklesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksoa ei voi suorittaa valinnaisilla suoritustavoilla.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakson sisällöissä näkyvät tutkimus- ja kehittämistoiminnan yhteydet työelämään.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentti suoritetaan opiskelijan oman aikataulun mukaan.
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 3 opintopistettä, joka vastaa 81 tunnin työmäärää. Työmäärä jakaantuu seuraaviin: materiaalien itseopiskelu, oppimista tukemista tehtävien tekeminen ja tentin tekeminen.
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on suoritettavissa sen lukukauden ajan, jolla toteutettavalle opintojaksolle opiskelija on ilmoittautunut (kevät tai syksy).
Opintojaksolla ei ole luentoja.
Opintojakso opiskellaan itsenäisesti opiskelijan oman aikataulun mukaisesti.
Opintojakso tai sitä vastaavat opinnot ovat edellytyksenä opinnäytetyön aloittamiselle (KEH02).
Opintojakson voi AHOToida vastaavilla aiemmilla korkeakouluopinnoilla. AHOTia haetaan normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti.
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5.
Arvosanan määrittää opintojakson lopussa suoritettava verkkotentti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
13.02.2023 - 19.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Pieksämäki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Mari Pulkkinen
- Hanna Kolehmainen
- Mervi Kivirinta
Ryhmät
-
E51shE51sh
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Annetaan oppimisalustalla ja opetuksessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla aloitettava opinnäytetyö toteutetaan työelämäyhteistyössä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opintojaksolla on oppimistehtävä.
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Suositeltavat muut opinnot
Opiskelija ja ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
23.01.2023 - 26.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Oulu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Sirpa Salmela
- Tytti Kallio-Kokko
- Hanna-Leena Huttunen
Ryhmät
-
I51shI51sh
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Annetaan oppimisalustalla ja opetuksessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla aloitettava opinnäytetyö toteutetaan työelämäyhteistyössä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opintojaksolla on oppimistehtävä.
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Suositeltavat muut opinnot
Opiskelija ja ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
23.01.2023 - 26.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Pori
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Sari Jylli
- Marketta Fredriksson
- Ella Eronen-Levonen
Ryhmät
-
F51shF51sh
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Annetaan oppimisalustalla ja opetuksessa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla aloitettava opinnäytetyö toteutetaan työelämäyhteistyössä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opintojaksolla on oppimistehtävä.
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Suositeltavat muut opinnot
Opiskelija ja ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
16.01.2023 - 26.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Titta Riihimäki
- Tytti Kallio-Kokko
- Paula Ropponen
- Marketta Fredriksson
- Ilona Kontinen
Ryhmät
-
A52sh-lhA52sh-lh
-
A51shaA51sha
-
A51shA51sh
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Annetaan oppimisalustalla ja opetuksessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla aloitettava opinnäytetyö toteutetaan työelämäyhteistyössä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opintojaksolla on oppimistehtävä.
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Suositeltavat muut opinnot
Opiskelija ja ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 19.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Pieksämäki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
- Sirpa Ylönen
- Päivi Thitz
- Tiina Häkkinen
- Vesa Vainiomäki
- Mervi Kivirinta
- Taina Kilpeläinen
Ryhmät
-
E51sosdE51sosd
-
E51sosE51sos
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Annetaan oppimisalustalla ja opetuksessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla aloitettava opinnäytetyö toteutetaan työelämäyhteistyössä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opintojaksolla on oppimistehtävä.
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Suositeltavat muut opinnot
Opiskelija ja ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 26.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Titta Riihimäki
- Satu Keisala
- Markku Hiltunen
- Ilona Kontinen
Ryhmät
-
A51sosnA51sosn
-
A51sosdA51sosd
-
A51sosA51sos
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Annetaan oppimisalustalla ja opetuksessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla aloitettava opinnäytetyö toteutetaan työelämäyhteistyössä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opintojaksolla on oppimistehtävä.
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Suositeltavat muut opinnot
Opiskelija ja ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ajoitus
22.08.2022 - 20.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Koulutus
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 14
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Satu Keisala
- Titta Riihimäki
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 18.03.2022
Ajoitus
22.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Titta Riihimäki
- Paula Ropponen
- Ilona Kontinen
- Heini Kapanen
Ryhmät
-
A50sosA50sos
-
A50sosnA50sosn
-
A50sosdA50sosd
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Oppimateriaalit
Annetaan oppimisalustalla ja opetuksessa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla aloitettava opinnäytetyö toteutetaan työelämäyhteistyössä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opintojaksolla on oppimistehtävä.
Lisätietoja opiskelijoille
Suositeltavat muut opinnot
Opiskelija ja ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 18.03.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
Opettaja
- Titta Riihimäki
- Paula Ropponen
- Ilona Kontinen
- Heini Kapanen
Ryhmät
-
A50shA50sh
-
A50shdA50shd
-
A50thA50th
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Oppimateriaalit
Annetaan oppimisalustalla ja opetuksessa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla aloitettava opinnäytetyö toteutetaan työelämäyhteistyössä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opintojaksolla on oppimistehtävä.
Lisätietoja opiskelijoille
Suositeltavat muut opinnot
Opiskelija ja ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 18.03.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajatutkinnot (temkok 5-8)
Kampus
Oulu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
- Heini Sajalin
- Sirpa Salmela
- Hanna-Leena Huttunen
Ryhmät
-
I50sosdI50sosd
-
I50shdI50shd
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Oppimateriaalit
Annetaan oppimisalustalla ja opetuksessa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla aloitettava opinnäytetyö toteutetaan työelämäyhteistyössä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opintojaksolla on oppimistehtävä.
Lisätietoja opiskelijoille
Suositeltavat muut opinnot
Opiskelija ja ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 18.03.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot (temkok 1-3)
Kampus
Pori
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
- Sari Jylli
- Ilona Kontinen
Ryhmät
-
F50sosF50sos
-
F50sosdF50sosd
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Opetusmenetelmät
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Opintojakson sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Oppimateriaalit
Annetaan oppimisalustalla ja opetuksessa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla aloitettava opinnäytetyö toteutetaan työelämäyhteistyössä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opintojaksolla on oppimistehtävä.
Lisätietoja opiskelijoille
Suositeltavat muut opinnot
Opiskelija ja ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
AHOT:ia voi hakea normaalin AHOT-käytänteen mukaisesti
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
13.09.2021 - 05.10.2021
Ajoitus
14.02.2022 - 13.05.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajatutkinnot (temkok 5-8)
Kampus
Pieksämäki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Mari Pulkkinen
- Hanna Kolehmainen
Ryhmät
-
E49shE49sh
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
13.09.2021 - 05.10.2021
Ajoitus
24.01.2022 - 27.05.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan tutkinnot
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 300
Koulutus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Titta Riihimäki
Ryhmät
-
A49shaA49sha
-
A49thA49th
-
A50sh-lhA50sh-lh
-
A49shdA49shd
-
A49shA49sh
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
13.09.2021 - 05.10.2021
Ajoitus
24.01.2022 - 27.05.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajatutkinnot (temkok 5-8)
Kampus
Oulu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Sirpa Salmela
- Hanna-Leena Huttunen
- Kirsi Laukkonen
Ryhmät
-
I49shI49sh
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
13.09.2021 - 05.10.2021
Ajoitus
17.01.2022 - 27.05.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajatutkinnot (temkok 5-8)
Kampus
Pori
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Sari Jylli
Ryhmät
-
F49shF49sh
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
13.09.2021 - 05.10.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 20.05.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 300
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Satu Keisala
- Helena Kauppila
Ryhmät
-
A49sosA49sos
-
A49sosdA49sosd
-
A49sosnA49sosn
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
13.09.2021 - 05.10.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 27.05.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot (temkok 1-3)
Kampus
Pieksämäki
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Opettaja
- Sirpa Ylönen
- Päivi Thitz
- Tiina Häkkinen
- Vesa Vainiomäki
- Seija Utriainen
- Tuomo Lyhty
- Taina Kilpeläinen
Ryhmät
-
E49sosdE49sosd
-
E49sosE49sos
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessin
- tietää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja tutkimusaineiston analyysimenetelmiä
- osaa määritellä tutkimusprosessin tavoitteet, menetelmät ja etiikan
- osaa tehdä kirjallisuuskatsauksen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatioprosessiin
- osaa tehdä opinnäytetyön ideapaperin
- tuntee opinnäytetyöprosessin ja osaa käyttää moniammatillista ohjausta opinnäytetyöprosessin tukena
Sisältö
- tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan prosessi
- tutkimusmenetelmät ja tutkimusaineiston analyysimenetelmät
- opinnäytetyöprosessi
- kirjallisuuskatsaus
- opinnäytetyön ideapaperi
Lisätiedot
AHOT 5/2021: ahotointi on mahdollista, mikäli opiskelijalla on vastaavat korkeakouluopinnot. Ahot-vastaavat tekevät päätöksen.
Arviointiasteikko
0-5