Arja Koski
Distance learning
Dijkman, B., Mikkonen, I., Roodbol, P. 2019. Older People: Improving Health and Social Care. Focus on the European Core Competences Framework. Springer International Publishing. 10.1007/978-3-319-976 Nummela O., Juujärvi S., Sinervo T., (2019). Competence needs of integrated care in the transition of health care and social Serviceä in Finland. International Journal of Care Coordination 2019, Vol. 22(1) 36–45. http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904124928 Yhtenäiset kiireettömän hoidon perusteet 2019. 2019. Sosiaali- ja terveysministeriön julkaisuja 2019:2. Helsinki: Sosiaali- ja terveysministeriö. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-00-4036-9 Opetushallitus, 2019. Osaaminen 2035. Osaamisen ennakointifoorumin ensimmäisiä ennakointituloksia. Raportit ja selvitykset 2019:3. https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/osaaminen_2035.pdf Zitting, J., Laulainen, S. & Niiranen, V. 2019. Lähi- ja keskijohdon osaamisvaatimukset sosiaali- ja terveyspalvelujen integraatiossa. Yhteiskuntapolitiikka 84(4), 380-392 http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019091828780 (not translated)
Syyslukukausi 2023 Yksilötyöskentely - Itseohjautuvan oppimisen itsearviointi (Self-Rating Scale for Self-Directed Learning (SRSSDL) Tool - Asiantuntijuusvideo - Kehittymissuunnitelma - Opintojakson materiaalien opiskelu Ryhmätyöskentely - Vertaismentorointitapaamiset (3 krt á 2 tuntia) ryhmien sopimuksen mukaisesti - Osallistuminen opintojakson online-tapaamisiin Zoomissa (not translated)
Opintojakson arviointi on hyväksytty-hylätty. (not translated)
Tuition in Finnish
15.08.2023 - 31.12.2023
01.03.2023 - 19.03.2023
MasterSchool (not translated)
Arja Koski
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Diak joint implementation
2 credits
Hyväksytty/Hylätty
Toteutuksessa ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja. (not translated)
- YAMK-Alumnien tapaaminen - Vertaismentorointiprosessi (not translated)
Opintojaksossa ei ole tenttejä. (not translated)
Syksyllä 2023 opintojakson laajuus on 2 op, joka on 2 x 26,7 tuntia = 53 tuntia. (not translated)
Koko opintojakson tavoitteena on, että opiskelija - osaa analysoida kansallisia ja kansainvälisiä osaamisvaatimuksia erilaisissa, jatkuvasti muuttuvissa monialaisissa ympäristöissä. - tunnistaa omat ammatillisen kehittymisen tarpeet, vahvuudet ja painopistealueet sekä laatii henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman. - on sitoutunut elinikäiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. - edistää ammattieettisiä periaatteita päätöksenteossa ja moniammatillisessa yhteistyössä. - kehittää itsensä johtamisen taitoja ja toimii aktiivisesti asiantuntijana alueellisella, kansallisella ja kansainvälisellä tasolla. Sisällöt ja työskentely opintojaksossa Syksyn 2023 työskentelyssä painottuu opiskelijan omien ammatillisen kehittymisen tarpeiden, vahvuuksien ja painopistealueiden tunnistaminen sekä niiden näkyväksi tekeminen ja oman kehittämissuunnitelman laatiminen. Omien vahvuuksien ja kehittämishaasteiden tunnistaminen oppijana vahvistaa sitoutumista myös elinikäiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Ryhmässä toteutuva vertaismentorointi tukee osaltaan osaamisen kehittämistä ja oppimista. Asiantuntijuus, asiantuntijuuden ja osaamisen arviointi ja kehittämistavoitteet vahvistuvat opintojakson ja koko koulutuksen aikana kun opiskelija tutustuu asiantuntijuutta ja osaamista ohjaaviin kansallisiin ja kansainvälisiin säädöksiin ja suosituksiin. (not translated)
Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on:
- tehnyt itseohjautuvan oppimisen itsearvioinnin.
- osoittanut suorittaneensa Digistartti-kurssin.
- tehnyt asiantuntijuusvideon, tutustunut vertaisryhmän opiskelijoiden videoihin sekä osallistunut vertaismentorointityöskentelyyn ryhmän sopimuksen mukaisesti.
- laatinut henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman.
- työskennellyt vertaismentorointiryhmässä (3 krt á 2 tuntia).
- opiskellut opintojakson materiaalin.
- osallistunut opintojakson online-tapaamisiin. (not translated)