JärjestötyöLaajuus (5 op)
Tunnus: YRI0205A19H
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa arvioida kolmannen sektorin merkitystä toimijana ja työllistäjänä
- tuntee järjestötyön työtehtävät ja toiminnan periaatteet
- osaa analysoida koulutuksen aikana hankittua osaamista ja soveltaa sitä järjestötyössä
- osaa toimia digitaalisissa ympäristöissä ja kehittää niitä
Sisältö
- järjestön tehtävät ja kolmannen sektorin toiminta
- järjestötyön työntekijöiden toimenkuvat ja työskentely järjestöissä
- osaamisen soveltaminen ja kehittäminen
- erilaiset digitaaliset työvälineet
Ilmoittautumisaika
23.09.2024 - 13.10.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 02.03.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Tulkkaustutkinnot ja kielet
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus
Opettaja
- Virpi Thurén
- Päivi Pässilä
Ryhmät
-
G53vipG53vip
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa arvioida kolmannen sektorin merkitystä toimijana ja työllistäjänä
- tuntee järjestötyön työtehtävät ja toiminnan periaatteet
- osaa analysoida koulutuksen aikana hankittua osaamista ja soveltaa sitä järjestötyössä
- osaa toimia digitaalisissa ympäristöissä ja kehittää niitä
Sisältö
- järjestön tehtävät ja kolmannen sektorin toiminta
- järjestötyön työntekijöiden toimenkuvat ja työskentely järjestöissä
- osaamisen soveltaminen ja kehittäminen
- erilaiset digitaaliset työvälineet
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, seminaari
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
TKI-opintoja.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla tehtävä (digitaalisen ympäristön hyödyntäminen ja käyttö) arvioidaan numeerisesti. Arviointimatriisi esitetään opiskelijoille kurssin alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste vastaa 26 tunnin 40 minuutin työmäärää.
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa aloituksella, jossa läsnäolo pakollinen. Oppiminen etenee luentojen ja digimateriaalien käsittelyn kautta järjestöön tutustumiseen ja järjestössä tehtävään strukturoituun tehtävään. Tehtävässä laaditaan digtaalista materiaalia järjestön digitaaliseen ympäristöön.
Digitaaliset ympäristöt käsittävät tässä kurssissa järjestösektorin käyttämiä digitaalisia työympäristöjä.Opetusmentelmänä luennot (sekä kontaktiopetuksessa että digitaalisena materiaalina), projektioppiminen, seminaarityöskentelynja digitaalisten ympäristöjen hyvösyntäminen (esim. Wordpress ja Padlet)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
11.10.2023 - 29.10.2023
Ajoitus
29.01.2024 - 31.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Tulkkaustutkinnot ja kielet
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus
Opettaja
- Virpi Thurén
Ryhmät
-
G51vipG51vip
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa arvioida kolmannen sektorin merkitystä toimijana ja työllistäjänä
- tuntee järjestötyön työtehtävät ja toiminnan periaatteet
- osaa analysoida koulutuksen aikana hankittua osaamista ja soveltaa sitä järjestötyössä
- osaa toimia digitaalisissa ympäristöissä ja kehittää niitä
Sisältö
- järjestön tehtävät ja kolmannen sektorin toiminta
- järjestötyön työntekijöiden toimenkuvat ja työskentely järjestöissä
- osaamisen soveltaminen ja kehittäminen
- erilaiset digitaaliset työvälineet
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, seminaari
Oppimateriaalit
Lisää linkki:
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
TKI-opintoja.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla tehtävä (digitaalisen ympäristön hyödyntäminen ja käyttö) arvioidaan numeerisesti. Arviointimatriisi esitetään opiskelijoille kurssin alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste vastaa 26 tunnin 40 minuutin työmäärää.
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa aloituksella, jossa läsnäolo pakollinen. Oppiminen etenee luentojen ja digimateriaalien käsittelyn kautta järjestöön tutustumiseen ja järjestössä tehtävään strukturoituun tehtävään. Tehtävässä laaditaan digtaalista materiaalia järjestön digitaaliseen ympäristöön.
Digitaaliset ympäristöt käsittävät tässä kurssissa järjestösektorin käyttämiä digitaalisia työympäristöjä.Opetusmentelmänä luennot (sekä kontaktiopetuksessa että digitaalisena materiaalina), projektioppiminen, seminaarityöskentelynja digitaalisten ympäristöjen hyvösyntäminen (esim. Wordpress ja Padlet)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
13.09.2021 - 05.10.2021
Ajoitus
31.01.2022 - 25.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tulkkaustutkinnot ja kielet
Kampus
Turku
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus
Opettaja
- Sanna Kirjonen
- Virpi Thurén
- Satu Elo
Ryhmät
-
G47vipG47vip
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa arvioida kolmannen sektorin merkitystä toimijana ja työllistäjänä
- tuntee järjestötyön työtehtävät ja toiminnan periaatteet
- osaa analysoida koulutuksen aikana hankittua osaamista ja soveltaa sitä järjestötyössä
- osaa toimia digitaalisissa ympäristöissä ja kehittää niitä
Sisältö
- järjestön tehtävät ja kolmannen sektorin toiminta
- järjestötyön työntekijöiden toimenkuvat ja työskentely järjestöissä
- osaamisen soveltaminen ja kehittäminen
- erilaiset digitaaliset työvälineet
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, seminaari
Oppimateriaalit
Lisää linkki:
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
TKI-opintoja.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla tehtävä (digitaalisen ympäristön hyödyntäminen ja käyttö) arvioidaan numeerisesti. Arviointimatriisi esitetään opiskelijoille kurssin alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste on 27 tuntia opiskelijan työtä.
Sisällön jaksotus
Opintojakson aloitusinfossa esitellään opintojakso ja ohjeistetaan oppimistehtävä. Oppiminen etenee krijallisuutta lukemalla järjestössä suoritettavan varjostustehtävän kautta. Oppimista raportoidaan reflektoivassa esseessä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).
Arviointiasteikko
0-5