LUO02PS19HKI (SOSKIR) Luovuus ammatillisuutena (1op)
Toteutuksen tunnus: LUO0201A15S-3016
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.03.2019 - 18.03.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.10.2019 - 08.11.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Kampus
- Helsinki
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 150
- Koulutus
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
- Opettajat
- Eija Pehkonen
- Marianne Neuvonen
- Ryhmät
-
A47sosdA47sosd
-
A47sosnA47sosn
- Opintojakso
- LUO0201A15S
Toteutukselle LUO02PS19HKI (SOSKIR) Luovuus ammatillisuutena LUO0201A15S-3016 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa hyödyntää luovuuttaan ja voimavarojaan asiakastyössä
- osaa tukea ihmisen sosiaalista toimijuutta
Sisältö
- taidelähtöisten ja toiminnallisten menetelmien suunnittelu
- ohjauksen merkitys sosiaalisen toimijuuden tukena
Oppimateriaalit
Yksi seuraavista
*Luovan toiminnan työtavat : käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. 2019 / Laura Huhtinen-Hilde?n; Susanna Iivanainen ; Anna Liisa Karjalainen ja Satu Öystilä, kirjoittajat: Kirsi Heimonen, toim Anna Liisa Karjalainen. PS-kustannus
•Känkänen, P. (2013). Taidelähtöiset menetelmät lastensuojelussa: Kohti tilaa ja kokemuksia. Helsinki: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Saatavuus verkkoaineistona
•Jansson, S., & Rantala, P. (2013). Taiteesta toiseen: Taidelähtöisten menetelmien vaikutuksia. Rovaniemi: Lapin yliopisto.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Saatavuus verkkoaineistona
•Rusanen, S., Kuusela, M., Rantakorpi, K. & Torkki, K.(2014). Musta tuntuu punaiselta: Kuvataiteellinen toiminta varhaisiässä. Helsinki: Lasten keskus : Kirjapaja.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Opetusmenetelmät
Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija saa valmiuksia suunnitella ja ohjata joko yksin tai yhteistyössä muiden kanssa taidelähtöistä ja luovaa toimintaa asiakastyössä. Opiskelija ymmärtää ohjaustoiminnan eettiset lähtökohdat ja osaa reflektoida toimintaansa.
Opintosuorituksen kuvaus
Oppimistehtävä: Tarkemmat ohjeet Moodlessa.
Kansainvälisyys
Voi suorittaa kv opintoina.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
hyväksytty/täydennettävä
Lisätiedot
Tarkennetut ohjeet Moodlessa.