Siirry suoraan sisältöön

LUO02PS19HKI (SOSKIR) Luovuus ammatillisuutena (1op)

Toteutuksen tunnus: LUO0201A15S-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.03.2019 - 18.03.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.10.2019 - 08.11.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 150
Koulutus
Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettajat
Eija Pehkonen
Marianne Neuvonen
Ryhmät
A47sosd
A47sosd
A47sosn
A47sosn
Opintojakso
LUO0201A15S

Toteutukselle LUO02PS19HKI (SOSKIR) Luovuus ammatillisuutena LUO0201A15S-3016 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa hyödyntää luovuuttaan ja voimavarojaan asiakastyössä
- osaa tukea ihmisen sosiaalista toimijuutta

Sisältö

- taidelähtöisten ja toiminnallisten menetelmien suunnittelu
- ohjauksen merkitys sosiaalisen toimijuuden tukena

Oppimateriaalit

Yksi seuraavista
*Luovan toiminnan työtavat : käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. 2019 / Laura Huhtinen-Hilde?n; Susanna Iivanainen ; Anna Liisa Karjalainen ja Satu Öystilä, kirjoittajat: Kirsi Heimonen, toim Anna Liisa Karjalainen. PS-kustannus
•Känkänen, P. (2013). Taidelähtöiset menetelmät lastensuojelussa: Kohti tilaa ja kokemuksia. Helsinki: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Saatavuus verkkoaineistona
•Jansson, S., & Rantala, P. (2013). Taiteesta toiseen: Taidelähtöisten menetelmien vaikutuksia. Rovaniemi: Lapin yliopisto.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Saatavuus verkkoaineistona
•Rusanen, S., Kuusela, M., Rantakorpi, K. & Torkki, K.(2014). Musta tuntuu punaiselta: Kuvataiteellinen toiminta varhaisiässä. Helsinki: Lasten keskus : Kirjapaja.
Saatavuus Diakin kirjastossa

Opetusmenetelmät

Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija saa valmiuksia suunnitella ja ohjata joko yksin tai yhteistyössä muiden kanssa taidelähtöistä ja luovaa toimintaa asiakastyössä. Opiskelija ymmärtää ohjaustoiminnan eettiset lähtökohdat ja osaa reflektoida toimintaansa.
Opintosuorituksen kuvaus
Oppimistehtävä: Tarkemmat ohjeet Moodlessa.

Kansainvälisyys

Voi suorittaa kv opintoina.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

hyväksytty/täydennettävä

Lisätiedot

Tarkennetut ohjeet Moodlessa.

Siirry alkuun