ASP02MS20POR Asiakaslähtöinen kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: ASP0205A15S-3024
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.03.2020 - 18.03.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.09.2020 - 16.10.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Kampus
- Pori
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 50
- Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Opettajat
- Rauli Vuorela
- Hannu Piiroinen
- Ryhmät
-
F44sosF44sos
-
F44sosdF44sosd
- Opintojakso
- ASP0205A15S
Toteutukselle ASP02MS20POR Asiakaslähtöinen kehittäminen ASP0205A15S-3024 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa uudistaa innovoivasti ja kumppanuuslähtöisesti työelämän ajattelu- ja toimintatapoja
- osaa analysoida sosiaalisen tuen, kasvatuksen, hoivan ja huolenpidon palveluiden tuottamisen malleja ja järjestymistä yhteiskunnassa
- osaa soveltaa kirkon-/sosiaali-/terveysalan strategioita asiakastyön kehittämisessä ja toimintaympäristön muutoksen analyysissa
- osaa käyttää erilaisia asiakas- ja kumppanuuslähtöisiä työelämän kehittämismenetelmiä
- osaa suunnitella saumattoman palveluketjun asiakkaan sosiaaliturvan ja palvelut yhdistäväksi asiakaslähtöiseksi ja joustavaksi kokonaisuudeksi
Sisältö
- kansalaisten tasa-arvon ja yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden ajankohtaisanalyysi
- toimintaympäristön muutosanalyysi
- kumppanuus- ja asiakaslähtöiset työelämän kehittämisen menetelmät
- saumattomien palveluketjujen toimintamallit
Opetusmenetelmät
Opiskelija
- osaa uudistaa innovoivasti ja kumppanuuslähtöisesti työelämän ajattelu- ja toimintatapoja
- osaa analysoida sosiaalisen tuen, kasvatuksen, hoivan ja huolenpidon palveluiden tuottamisen malleja ja järjestymistä yhteiskunnassa
- osaa soveltaa kirkon-/sosiaali-/terveysalan strategioita asiakastyön kehittämisessä ja toimintaympäristön muutoksen analyysissa
- osaa käyttää erilaisia asiakas- ja kumppanuuslähtöisiä työelämän kehittämismenetelmiä
- osaa suunnitella saumattoman palveluketjun asiakkaan sosiaaliturvan ja palvelut yhdistäväksi asiakaslähtöiseksi ja joustavaksi kokonaisuudeksi
Sisältö:
- kansalaisten tasa-arvon ja yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden ajankohtaisanalyysi
- toimintaympäristön muutosanalyysi
- kumppanuus- ja asiakaslähtöiset työelämän kehittämisen menetelmät
- saumattomien palveluketjujen toimintamallit