ERIMS22HKI Eriarvoisuus ja osallisuuden edistäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: ERI0005Y16S-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.03.2022 - 18.03.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 22.08.2022 - 28.10.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Diak Master School ja jatkuva oppiminen
- Kampus
- Helsinki
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 50
- Koulutus
- Sosiaali - ja terveysala, ylempi amk
Toteutukselle ERIMS22HKI Eriarvoisuus ja osallisuuden edistäminen ERI0005Y16S-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
- kriittisesti analysoida globaaleja ja paikallisia yhteiskunnallisia muutoksia ja ennakoida niiden vaikutuksia
- analysoida eriarvoisuuteen, syrjäytymiseen ja osallisuuteen liittyviä käsitteitä, ilmiöitä ja niihin vaikuttavia tekijöitä
- analysoida moninaisuuden ja monikulttuurisuuden haasteita sosiaali- ja terveysalalla
- analysoida osallisuuden edistämisen keinoja erilaisissa sosiaalipoliittisessa regiimeissä
- edistää sosiaalista oikeudenmukaisuutta ja kansalaisten e-Osallisuutta
Sisältö
- globaalit yhteiskunnalliset muutokset ja niiden vaikutusten ennakointi
- eriarvoisuus, syrjäytyminen ja osallisuus käsitteinä ja ilmiöinä
- moninaisuus ja monikulttuurisuus
- osallisuuden ja yhteisöllisyyden edistäminen sosiaalialan työssä
- eriarvoisuus ja e-Osallisuus
Opetusmenetelmät
Oppiminen toteutuu lähijaksojen aikana ja lähijaksojen välissä tehtävinä oppimistehtävinä. Luento-opetus tukee kirjallisuuteen perehtymistä ja kirjallisia tehtäviä. Luentokeskusteluissa ja pienryhmätyössä työkokemusta ja aikaisempia opintoja hyödynnetään uusien sisältöjen opiskelussa.
-Case-analyysi (essee) eriarvoisuuteen ja huono-osaisuuteen vaikuttavista tekijöistä (yksilö- tai parityönä). Hyödynnetään kotimaista ja kv. kirjallisuutta.
-Esseetehtävät esitellään yhteisessä loppuseminaarissa