Skip to main content

ERIMS22HKI Inequality and the promotion of participation (5cr)

Code: ERI0005Y16S-3003

General information


Enrollment
01.03.2022 - 18.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.08.2022 - 28.10.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Diak Master School and continuous learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
MA of Social Services and Health Care
Teachers
Ville Päivänsalo
Keijo Piirainen
Course
ERI0005Y16S

Unfortunately, no reservations were found for the realization ERIMS22HKI Inequality and the promotion of participation ERI0005Y16S-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Objective

- kriittisesti analysoida globaaleja ja paikallisia yhteiskunnallisia muutoksia ja ennakoida niiden vaikutuksia
- analysoida eriarvoisuuteen, syrjäytymiseen ja osallisuuteen liittyviä käsitteitä, ilmiöitä ja niihin vaikuttavia tekijöitä
- analysoida moninaisuuden ja monikulttuurisuuden haasteita sosiaali- ja terveysalalla
- analysoida osallisuuden edistämisen keinoja erilaisissa sosiaalipoliittisessa regiimeissä
- edistää sosiaalista oikeudenmukaisuutta ja kansalaisten e-Osallisuutta

Content

- globaalit yhteiskunnalliset muutokset ja niiden vaikutusten ennakointi
- eriarvoisuus, syrjäytyminen ja osallisuus käsitteinä ja ilmiöinä
- moninaisuus ja monikulttuurisuus
- osallisuuden ja yhteisöllisyyden edistäminen sosiaalialan työssä
- eriarvoisuus ja e-Osallisuus

Teaching methods

Oppiminen toteutuu lähijaksojen aikana ja lähijaksojen välissä tehtävinä oppimistehtävinä. Luento-opetus tukee kirjallisuuteen perehtymistä ja kirjallisia tehtäviä. Luentokeskusteluissa ja pienryhmätyössä työkokemusta ja aikaisempia opintoja hyödynnetään uusien sisältöjen opiskelussa.

-Case-analyysi (essee) eriarvoisuuteen ja huono-osaisuuteen vaikuttavista tekijöistä (yksilö- tai parityönä). Hyödynnetään kotimaista ja kv. kirjallisuutta.
-Esseetehtävät esitellään yhteisessä loppuseminaarissa

Go back to top of page