Siirry suoraan sisältöön

ASP02NS24DIAK Asiakaslähtöinen kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: ASP0205A20S-3020

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.03.2024 - 03.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.08.2024 - 08.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 666
Koulutus
Sosionomi (AMK)
Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
Opettajat
Sirpa Salmela
Severi Saihomaa
Mika Alavaikko
Ryhmät
Diak
Diak yhteinen
F52sos
F52sos
F52sosd
F52sosd
A52sos
A52sos
A52sosd
A52sosd
A52sosn
A52sosn
A52sosv
A52sosv
I52sosd
I52sosd
HKI-S23sosvaka
HKI-S23sosvaka
Opintojakso
ASP0205A20S

Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 6 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 25.09.2024 klo 14:00 - 15:00
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Ti 22.10.2024 klo 13:00 - 14:00
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
To 07.11.2024 klo 14:15 - 15:15
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Pe 22.11.2024 klo 14:30 - 15:30
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Ma 25.11.2024 klo 15:00 - 16:00
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Ke 04.12.2024 klo 14:00 - 15:00
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

opiskelija luo jaksotuksen itse opintojakson aikataulun puitteissa

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa analysoida kirkon/ sosiaali-/ terveysalan palvelujen tuottamisen malleja ja järjestymistä yhteiskunnassa
- osaa soveltaa kirkon/ sosiaali-/ terveysalan strategioita toimintaympäristön muutoksen analyysissa ja asiakastyön kehittämisessä
- osaa kestävän kehityksen mukaisia työtapoja ja edistää niitä kirkon/ sosiaali-/ terveysalan asiakastyössä
- osaa käyttää erilaisia asiakas- ja kumppanuuslähtöisiä palvelujen sekä työmuotojen ja -käytäntöjen kehittämis- ja innovaatiomenetelmiä
- osaa suunnitella saumattoman palveluketjun yhdistäen asiakkaan sosiaaliturvan ja palvelut asiakaslähtöiseksi ja joustavaksi kokonaisuudeksi

Sisältö

- kansalaisten tasa-arvon ja yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden ajankohtaisanalyysi
- toimintaympäristön muutosanalyysi
- kestävän kehityksen edistämisen keinot asiakastyössä
- asiakas- ja kumppanuuslähtöiset palvelujen sekä työmuotojen ja -käytäntöjen kehittämis- ja innovaatiomenetelmät
- saumattomien palveluketjujen toimintamallit

Aika ja paikka

verkkototeutus, joka suoritetaan itsenäisesti

Oppimateriaalit

Hyvinvointia työstä. Kuinka työelämää voi kehittää kestävällä tavalla?

Uhka vai mahdollisuus? Moniammattillista yhteistyötä kehittämässä

Työ 2040 Skenaarioita työn tulevaisuudesta

Asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistoiminnallisen työskentelyn merkitykset ja seuraukset

Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi. Anneli Pohjola (toim.); Maarit Kairala (toim.); Asta Niskala (toim.); Hannu Lyly (toim.) Kustannusosakeyhtiö Vastapaino 2017.

Vuokila-Oikkonen P., Pätynen P., (2017). Osallistavan yhteiskehittämisen prosessi : Esimerkkinä Osallisuutta ja uusia palvelumalleja moniammatillisen palveluohjauksen keinoin (OSUMA) -projekti.

Outi Hietala: Sosiaalisen kuntoutuksen yhteiskehittämisessä osallisuus avautuu kaikille.

Opetusmenetelmät

*itseopiskelu verkossa
*yksilötehtävä
*verkko-ohjaus

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

ei mahdollisuutta harjoittelu- tai työelämäyhteistyöhön

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakso on suoritettava kokonaisuudessaan annetun aikarajan puitteissa. Jos kaikkia tehtäviä ei ole palautettu määräpäivään mennessä, opiskelijan tulee ottaa yhteys opoon ja ilmoittautua uuteen toteutukseen.
Ei rästioikeutta. Jos opiskelija ei ole tehnyt jaksoa loppuun päättymispäivään mennessä, tekee hän jakson uudelleen seuraavassa toteutuksessa, jonne ilmoittautuu itse.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei vaihtoehtoisia suoritustapoja

Lisätiedot

Ei rästioikeutta. Jos opiskelija ei ole tehnyt jaksoa loppuun päättymispäivään mennessä, tekee hän jakson uudelleen seuraavassa toteutuksessa, jonne ilmoittautuu itse.

Siirry alkuun