ASP02NS24DIAK Asiakaslähtöinen kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: ASP0205A20S-3020
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.03.2024 - 03.11.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 12.08.2024 - 08.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Kampus
- Diakin yhteinen toteutus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 666
- Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Opettajat
- Sirpa Salmela
- Severi Saihomaa
- Mika Alavaikko
- Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
-
F52sosF52sos
-
F52sosdF52sosd
-
A52sosA52sos
-
A52sosdA52sosd
-
A52sosnA52sosn
-
A52sosvA52sosv
-
I52sosdI52sosd
-
HKI-S23sosvakaHKI-S23sosvaka
- Opintojakso
- ASP0205A20S
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 6 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 25.09.2024 klo 14:00 - 15:00 (1 t 0 min) |
ASP02/ Ohjaus |
Zoom
|
Ti 22.10.2024 klo 13:00 - 14:00 (1 t 0 min) |
ASP02/ Ohjaus |
Zoom
|
To 07.11.2024 klo 14:15 - 15:15 (1 t 0 min) |
ASP02/ Ohjaus |
Zoom
|
Pe 22.11.2024 klo 14:30 - 15:30 (1 t 0 min) |
ASP02/ Ohjaus |
Zoom
|
Ma 25.11.2024 klo 15:00 - 16:00 (1 t 0 min) |
ASP02/ Ohjaus |
Zoom
|
Ke 04.12.2024 klo 14:00 - 15:00 (1 t 0 min) |
ASP02/ Ohjaus |
Zoom
|
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
opiskelija luo jaksotuksen itse opintojakson aikataulun puitteissa
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa analysoida kirkon/ sosiaali-/ terveysalan palvelujen tuottamisen malleja ja järjestymistä yhteiskunnassa
- osaa soveltaa kirkon/ sosiaali-/ terveysalan strategioita toimintaympäristön muutoksen analyysissa ja asiakastyön kehittämisessä
- osaa kestävän kehityksen mukaisia työtapoja ja edistää niitä kirkon/ sosiaali-/ terveysalan asiakastyössä
- osaa käyttää erilaisia asiakas- ja kumppanuuslähtöisiä palvelujen sekä työmuotojen ja -käytäntöjen kehittämis- ja innovaatiomenetelmiä
- osaa suunnitella saumattoman palveluketjun yhdistäen asiakkaan sosiaaliturvan ja palvelut asiakaslähtöiseksi ja joustavaksi kokonaisuudeksi
Sisältö
- kansalaisten tasa-arvon ja yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden ajankohtaisanalyysi
- toimintaympäristön muutosanalyysi
- kestävän kehityksen edistämisen keinot asiakastyössä
- asiakas- ja kumppanuuslähtöiset palvelujen sekä työmuotojen ja -käytäntöjen kehittämis- ja innovaatiomenetelmät
- saumattomien palveluketjujen toimintamallit
Aika ja paikka
verkkototeutus, joka suoritetaan itsenäisesti
Oppimateriaalit
Hyvinvointia työstä. Kuinka työelämää voi kehittää kestävällä tavalla?
Uhka vai mahdollisuus? Moniammattillista yhteistyötä kehittämässä
Työ 2040 Skenaarioita työn tulevaisuudesta
Asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistoiminnallisen työskentelyn merkitykset ja seuraukset
Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi. Anneli Pohjola (toim.); Maarit Kairala (toim.); Asta Niskala (toim.); Hannu Lyly (toim.) Kustannusosakeyhtiö Vastapaino 2017.
Vuokila-Oikkonen P., Pätynen P., (2017). Osallistavan yhteiskehittämisen prosessi : Esimerkkinä Osallisuutta ja uusia palvelumalleja moniammatillisen palveluohjauksen keinoin (OSUMA) -projekti.
Outi Hietala: Sosiaalisen kuntoutuksen yhteiskehittämisessä osallisuus avautuu kaikille.
Opetusmenetelmät
*itseopiskelu verkossa
*yksilötehtävä
*verkko-ohjaus
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
ei mahdollisuutta harjoittelu- tai työelämäyhteistyöhön
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso on suoritettava kokonaisuudessaan annetun aikarajan puitteissa. Jos kaikkia tehtäviä ei ole palautettu määräpäivään mennessä, opiskelijan tulee ottaa yhteys opoon ja ilmoittautua uuteen toteutukseen.
Ei rästioikeutta. Jos opiskelija ei ole tehnyt jaksoa loppuun päättymispäivään mennessä, tekee hän jakson uudelleen seuraavassa toteutuksessa, jonne ilmoittautuu itse.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei vaihtoehtoisia suoritustapoja
Lisätiedot
Ei rästioikeutta. Jos opiskelija ei ole tehnyt jaksoa loppuun päättymispäivään mennessä, tekee hän jakson uudelleen seuraavassa toteutuksessa, jonne ilmoittautuu itse.