Siirry suoraan sisältöön

PDA02MK24HKI Oppimisen suunnittelu ja ohjaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: PDA0205A19H-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

11.10.2023 - 29.10.2023

Ajoitus

29.01.2024 - 03.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Tulkkaustutkinnot, kielet ja viestintä ja koulutuksen kehittäminen

Kampus

Helsinki

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 100

Koulutus

  • Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus

Opettaja

  • Sonja Heinonen
  • Matleena Messo
  • Päivi Pässilä

Ryhmät

  • G51vip
    G51vip
  • 31.01.2024 08:30 - 11:45, PDA02 Opintojakson aloitus ja oppijalähtöisyys ETÄ
  • 31.01.2024 12:30 - 15:00, PDA02 Opetuksen suunnittelu ETÄ
  • 15.02.2024 10:00 - 11:00, PDA02 Vapaaehtoinen etäohjaus
  • 26.02.2024 12:30 - 15:45, PDA02 Oppimistehtävän 1 purku LÄHI
  • 29.02.2024 08:30 - 11:45, PDA02 Oppimistehtävän 2 purku ETÄ

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa huomioida oppijalähtöisyyden opetuksen suunnittelussa
- osaa tehdä vaiheistettuja opetuksen suunnitelmia
- ymmärtää vuorovaikutuksen merkityksen oppimistilanteissa
- osaa käyttää opetuksen suunnittelun välineitä

Sisältö

- oppijalähtöisyys
- kokonais-, jakso- ja tuntisuunnitelmat
- vuorovaikutus, esiintymistaidot
- didaktinen kolmio, ydinainesanalyysi, sisältöanalyysi

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja tentti

Oppimateriaalit

Lisää linkki:
Nevgi, Ylänne: Yliopisto-opettajan käsikirja ja muu materiaali ilmoitetaan ja jaetaan oppimisalustalla.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti on opintojakson lopussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa luennoilla. Opintojakso rakentuu luennoista, opetussuunnittelun tehtävistä ja opetusdemoista. Opintojakson päättää opetuksen suunnittelun ryhmätentti.

Esitietovaatimukset

Osallistuminen edellyttää edeltävien PDA-opintojaksojen suorittamista, ellei opinto-ohjaajan kanssa ole toisin sovittu.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).

Arviointiasteikko

0-5