PUV02MS24HKI Situations and practices (5 cr)
Code: PUV0205A19H-3004
General information
Enrollment
01.03.2024 - 18.03.2024
Timing
26.08.2024 - 06.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
- BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication
Teachers
- Marita Joensuu
- Tiia Oldenburg
Groups
-
G53vip
- 26.08.2024 12:30 - 15:45, PUV02 Opintojakson aloitus, tulkin rooli ja etiikka LÄHI
- 27.08.2024 08:30 - 11:45, PUV02 Puhevammaisten viikon suunnittelu ETÄ
- 28.08.2024 08:30 - 10:00, PUV02 Puhevammaisten viikon suunnittelu ETÄ
- 28.08.2024 10:15 - 11:45, PUV02 Tilannekatsaus: puhevammaisten viikon suunnittelu ETÄ
- 28.08.2024 12:30 - 14:00, PUV02 Puhevammaisten viikon suunnittelu ETÄ
- 11.09.2024 11:00 - 12:00, PUV02 Vapaaehtoinen etäohjaus
- 17.09.2024 08:30 - 12:00, PUV02 Tulkkauspalvelujärjestelmä ja puhevammaisten viikkoon valmistautuminen LÄHI
- 17.09.2024 12:30 - 14:00, PUV02 Opastus tulkkauspalvelun käyttöön LÄHI
- 25.09.2024 09:00 - 10:00, PUV02 Vapaaehtoinen etäohjaus
- 30.09.2024 15:45 - 16:30, PUV02 Puhevammaisten viikon viimeistely ETÄ
- 02.10.2024 10:15 - 14:00, PUV02 Puhevammaisten viikon valmistelut ja tapahtuma LÄHI
- 04.10.2024 09:00 - 11:30, PUV02 Verkkotentti ETÄ
Objective
Students will be able to
- understand the characteristics of an interpreting situation
- analyse interpreting situations
- assess their professional practice as interpreters for people with speech impairments
- identify team interpreting methods and work in teams
- introduce clients to interpreting services and introduce other interpreters to a client’s communication preferences
Content
- preparation, interpreting, concluding the session
- physical factors, interaction, interpreting solutions, interpreting practices, client-specific communication methods
- ethics, confidentiality, self-reflection
- team interpreting, teamwork skills, assistants
- the interpreting service system
Evaluation scale
0-5