Siirry suoraan sisältöön

MOY1VS24DIAK Monialaista tukea tarvitsevien asiakkaiden palvelujen kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: MOY1005Y21S-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.08.2024 - 25.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2024 - 29.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Diak Master School ja jatkuva oppiminen
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
Monialainen ja yhteensovittava johtaminen
Opettajat
Sakari Kainulainen
Anne Määttä
Reija Paananen
Arja Koski
Ryhmät
Y-S24termo
Y-S24termo
Opintojakso
MOY1005Y21S

Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 6 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 23.09.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
MOY1 / Ohjaus
Zoom
Ti 29.10.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
MOY1 / Työpaja
Zoom
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

26.8. Orientaatio ja työskentelyn aloitus sekä ohjaus opintojakson osioihin 1 ja 2.
23.9. luento, ohjauskeskustelu sekä orientaatio opintojakson osioihin 3 ja 4
29.10. Työpajatyöskentely

Online tilanteiden välissä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja ryhmissä.

1.Opintojaksossa opiskellaan opintojakson keskeiset käsitteet sekä yksilöllisesti että opintopiirissä.
2. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat tekevät Canva-työkalulla näkyväksi valitsemansa monialaista tukea tarvitsevan asiakkaan tilanteen ja hänen tarpeensa.
3. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat rakentavat palvelukartan asiakkaan monitoimijaisesta palvelujärjestelmästä.
4.Yhteiskehittämisen pajassa luodaan työelämätoimijoiden kanssa tulevaisuuden palvelupolkuja ja mietitään haasteita asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtamiseen ja kehittämiseen.
5. Opiskelijat kirjoittavat artikkelin, joka rakentuu edellä mainittujen työvaiheiden tuotoksista sekä oman oppimisen arvioinnista ja reflektoinnista.

Tavoitteet

Opiskelija
• osaa analysoida, arvioida ja perustella eri asiakkaiden ja asiakasryhmien palvelutarpeita.
• osaa analysoida indikaattoreiden ja mittareiden tuottamaa tietoa palvelutarpeen tunnistamisessa.
• osaa johtaa ja kehittää asiakasryhmäkohtaista palveluohjausta ja palveluiden integraatiota.
• osaa johtaa ja kehittää asiakaslähtöisiä palveluiden integraatio- ja muutosprosesseja.

Aika ja paikka

Verkkototeutus, jossa on aikaan sidottua opetusta ja ohjausta seuraavasti:
26.8. klo 16.15-18.45 Johdantoluennot ja keskustelu sekä orientoituminen yksilötyöskentelyyn
23.9. klo 15.00-18.00 Inspiraatioluento ja ohjaus seuraavaan työskentelyvaiheeseen
29.10. klo 15.00 - 18.00 Yhteiskehittämisen paja

Oppimateriaalit

Kirjallisuus on luettavissa Diakle-oppimisalustalla

Opetusmenetelmät

Luento-opetus
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Opintopiiri
Työpaja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-Työelämäkumppanit osallistuvat työpajatyöskentelyyn
- Oppimistehtävien teemat nousevat työelämän tarpeista

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksossa ei ole tenttejä

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (= 134 tuntia).

Lisätiedot

Opintojakson osiot opiskellaan annetussa järjestyksessä, prosessinomaisesti koska ne linkittyvät myös kronologisesti toisiinsa (oppimistehtävät rakentuvat aina edellisen tehtävän pohjalta).

Siirry alkuun