PDA01MK25HKI Oppimiskäsitykset ja oppijakeskeisyys (5 op)
Toteutuksen tunnus: PDA0105A19H-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
23.09.2024 - 13.10.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 16.02.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Tulkkaustutkinnot, kielet ja viestintä ja koulutuksen kehittäminen
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
- Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus
Opettaja
- Marita Joensuu
- Matleena Messo
Ryhmät
-
G53vipG53vip
- 15.01.2025 12:30 - 15:45, PDA01 Opintojakson aloitus
- 16.01.2025 10:15 - 14:00, PDA01 Luento ja harjoitukset
- 17.01.2025 08:30 - 10:00, PDA01 Luento ja harjoitukset
- 04.02.2025 08:30 - 11:45, PDA01 Oppimistehtävän 1 purku
- 04.02.2025 12:30 - 15:45, PDA01 Toiminnallinen oppiminen
- 10.02.2025 09:00 - 11:00, PDA01 TENTTI
- 11.02.2025 09:00 - 10:00, PDA01 TENTTI
- 12.02.2025 09:00 - 13:00, PDA01 TENTTI
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa oppimiskäsityksiä ohjaustyössä
- tunnistaa oppijan kehitysvaiheen ohjauksen näkökulmasta
- tunnistaa erilaiset oppijat
- osaa analysoida identiteettiään opettajana
- ymmärtää opettajan käyttöteorian merkityksen
Sisältö
- oppimiskäsitykset
- kehityspsykologia
- erilaiset oppijat
- opettajan identiteetti
- käyttöteoria
Opetusmenetelmät
Monimuotototeutus: Luento ja harjoitukset, itsenäisen työskentelyn tehtävät, tiimityö, reflektointi, kirjalliset tehtävät
Aika ja paikka
6. lukukausi, Helsingin kampus
Oppimateriaalit
Oppimateriaali löytyy Diaklesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Keskustelu vaihtoehtoisista suoritustavoista vastuulehtorin kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5 opintopistettä.
Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa luennoilla ja ryhmätehtävällä, jonka työstämistä jatketaan itsenäisen työn viikoilla. Kirjalliset yksilötehtävät palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/.
Arviointiasteikko
0-5