Siirry suoraan sisältöön

PDA01MK25HKI Oppimiskäsitykset ja oppijakeskeisyys (5 op)

Toteutuksen tunnus: PDA0105A19H-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

23.09.2024 - 13.10.2024

Ajoitus

13.01.2025 - 16.02.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Tulkkaustutkinnot, kielet ja viestintä ja koulutuksen kehittäminen

Kampus

Helsinki

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 333

Koulutus

  • Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus

Opettaja

  • Marita Joensuu
  • Matleena Messo

Ryhmät

  • G53vip
    G53vip
  • 15.01.2025 12:30 - 15:45, PDA01 Opintojakson aloitus
  • 16.01.2025 10:15 - 14:00, PDA01 Luento ja harjoitukset
  • 17.01.2025 08:30 - 10:00, PDA01 Luento ja harjoitukset
  • 04.02.2025 08:30 - 11:45, PDA01 Oppimistehtävän 1 purku
  • 04.02.2025 12:30 - 15:45, PDA01 Toiminnallinen oppiminen
  • 10.02.2025 09:00 - 11:00, PDA01 TENTTI
  • 11.02.2025 09:00 - 10:00, PDA01 TENTTI
  • 12.02.2025 09:00 - 13:00, PDA01 TENTTI

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa oppimiskäsityksiä ohjaustyössä
- tunnistaa oppijan kehitysvaiheen ohjauksen näkökulmasta
- tunnistaa erilaiset oppijat
- osaa analysoida identiteettiään opettajana
- ymmärtää opettajan käyttöteorian merkityksen

Sisältö

- oppimiskäsitykset
- kehityspsykologia
- erilaiset oppijat
- opettajan identiteetti
- käyttöteoria

Opetusmenetelmät

Monimuotototeutus: Luento ja harjoitukset, itsenäisen työskentelyn tehtävät, tiimityö, reflektointi, kirjalliset tehtävät

Aika ja paikka

6. lukukausi, Helsingin kampus

Oppimateriaalit

Oppimateriaali löytyy Diaklesta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Keskustelu vaihtoehtoisista suoritustavoista vastuulehtorin kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 opintopistettä.
Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa luennoilla ja ryhmätehtävällä, jonka työstämistä jatketaan itsenäisen työn viikoilla. Kirjalliset yksilötehtävät palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/.

Arviointiasteikko

0-5