Skip to main content

PDA01MK25HKI Learning paradigms and student-centricity (5cr)

Code: PDA0105A19H-3004

General information


Enrollment
23.09.2024 - 13.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 16.02.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 333
Degree programmes
BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication
Teachers
Marita Joensuu
Matleena Messo
Course
PDA0105A19H

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 22 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 15.01.2025 time 12:30 - 15:45
(3 h 15 min)
PDA01 Opintojakson aloitus
HKI-327 Luokka 327
Thu 16.01.2025 time 10:15 - 14:00
(3 h 45 min)
PDA01 Luento ja harjoitukset
HKI-426 Anatomian luokka 426
Fri 17.01.2025 time 08:30 - 10:00
(1 h 30 min)
PDA01 Luento ja harjoitukset
HKI-426 Anatomian luokka 426
Tue 04.02.2025 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
PDA01 Oppimistehtävän 1 purku
HKI-332b Iso luentosali 332b
Tue 04.02.2025 time 12:30 - 15:45
(3 h 15 min)
PDA01 Toiminnallinen oppiminen
HKI-332b Iso luentosali 332b
Mon 10.02.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
PDA01 TENTTI
-
Tue 11.02.2025 time 09:00 - 10:00
(1 h 0 min)
PDA01 TENTTI
-
Wed 12.02.2025 time 09:00 - 13:00
(4 h 0 min)
PDA01 TENTTI
-
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa luennoilla ja ryhmätehtävällä, jonka työstämistä jatketaan itsenäisen työn viikoilla. Kirjalliset yksilötehtävät palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.

Objective

Students will be able to
- apply common learning paradigms in their instruction practice
- identify students’ developmental stages from the teaching perspective
- identify different types of learners
- analyse their teacher identities
- understand the role of teachers’ theories-in-use

Content

- learning paradigms
- developmental psychology
- different types of learners
- teacher identity
- theories-in-use

Location and time

6. lukukausi, Helsingin kampus

Materials

Oppimateriaali löytyy Diaklesta.

Teaching methods

Monimuotototeutus: Luento ja harjoitukset, itsenäisen työskentelyn tehtävät, tiimityö, reflektointi, kirjalliset tehtävät

Completion alternatives

Keskustelu vaihtoehtoisista suoritustavoista vastuulehtorin kanssa.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5 opintopistettä.
Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Go back to top of page