PDA01MK25HKI Learning paradigms and student-centricity (5cr)
Code: PDA0105A19H-3004
General information
- Enrollment
- 23.09.2024 - 13.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.01.2025 - 16.02.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 333
- Degree programmes
- BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication
- Teachers
- Marita Joensuu
- Matleena Messo
- Course
- PDA0105A19H
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 22 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Wed 15.01.2025 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
PDA01 Opintojakson aloitus |
HKI-327
Luokka 327
|
|
Thu 16.01.2025 time 10:15 - 14:00 (3 h 45 min) |
PDA01 Luento ja harjoitukset |
HKI-426
Anatomian luokka 426
|
|
Fri 17.01.2025 time 08:30 - 10:00 (1 h 30 min) |
PDA01 Luento ja harjoitukset |
HKI-426
Anatomian luokka 426
|
|
Tue 04.02.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
PDA01 Oppimistehtävän 1 purku |
HKI-332b
Iso luentosali 332b
|
|
Tue 04.02.2025 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
PDA01 Toiminnallinen oppiminen |
HKI-332b
Iso luentosali 332b
|
|
Mon 10.02.2025 time 09:00 - 11:00 (2 h 0 min) |
PDA01 TENTTI |
-
|
|
Tue 11.02.2025 time 09:00 - 10:00 (1 h 0 min) |
PDA01 TENTTI |
-
|
|
Wed 12.02.2025 time 09:00 - 13:00 (4 h 0 min) |
PDA01 TENTTI |
-
|
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa luennoilla ja ryhmätehtävällä, jonka työstämistä jatketaan itsenäisen työn viikoilla. Kirjalliset yksilötehtävät palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.
Objective
Students will be able to
- apply common learning paradigms in their instruction practice
- identify students’ developmental stages from the teaching perspective
- identify different types of learners
- analyse their teacher identities
- understand the role of teachers’ theories-in-use
Content
- learning paradigms
- developmental psychology
- different types of learners
- teacher identity
- theories-in-use
Location and time
6. lukukausi, Helsingin kampus
Materials
Oppimateriaali löytyy Diaklesta.
Teaching methods
Monimuotototeutus: Luento ja harjoitukset, itsenäisen työskentelyn tehtävät, tiimityö, reflektointi, kirjalliset tehtävät
Completion alternatives
Keskustelu vaihtoehtoisista suoritustavoista vastuulehtorin kanssa.
Student workload
Opintojakso on laajuudeltaan 5 opintopistettä.
Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.