MOY3VK25DIAK Yhteensovittava johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: MOY3005Y21S-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
23.09.2024 - 13.10.2024
Ajoitus
20.01.2025 - 02.03.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Master School
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Monialainen ja yhteensovittava johtaminen
Opettaja
- Lena Segler-Heikkilä
- Anne Määttä
- DMS-virtuaaliope
- Arja Koski
Ryhmät
-
Y-S24termoY-S24termo
- 20.01.2025 15:00 - 18:00, MOY3 / Orientaatioluento
- 03.02.2025 15:00 - 18:00, MOY3 / Luento
- 27.02.2025 15:00 - 18:00, MOY3 / Luento
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• kehittää kokonaisvaltaista yhteensovittavan johtamisen ja kompleksisten johtamisrakenteiden ymmärrystä sotealalla
• edistää ja tukea korkealaatuista yhteistyötä, omaehtoista, joustavaa ja innovatiivista työkulttuuria monitieteisissä tiimeissä, organisaatioissa ja verkostoissa
• soveltaa eettistä johtamista ja valmennusta erilaisissa kehitysprosesseissa
• fasilitoida teknologisten ja digitaalisten ratkaisujen muutosprosesseja johdettaessa yhteistyötä ja ammatillista kehitystä tiimeissä, organisaatioissa ja verkostoissa
• vahvistaa keskinäiseen luottamukseen, vuoropuheluun ja yhteisiin tavoitteisiin pyrkivää yhteensovittavaa johtamista
Opetusmenetelmät
Opintojakso on verkkototeutus, johon sisältyy aikaan sidottua opetusta ja ohjausta.
Opintojakso sisältää yksilö- ja ryhmä- sekä työpajatyöskentelyä.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutuu ajalla 20.1. - 27.2.2025
Opintojakson aikaan sidottu opetus ja ohjaus toteutuvat opintojakson omalla Zoom-alustalla.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus on ilmoitettu Diakle-alustalla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakson vaihtoehtoinen suoritustapa - osiot
1. Yhteensovittavan johtamisen teoreettinen tarkastelu ja analyysi: Yhteensovittava johtaminen kompleksisissa sote-alan johtamisrakenteissa - johtamisopit ja yhteensovittava johtaminen - yksilötehtävä
2. Eettinen johtaminen ja digitaaliset ratkaisut monialaisen yhteistyön tukena - opiskelijan työskentely hänen valitsemassaan työelämätahon toimintaympäristössä hyödyntäen opintojakson oppimistehtävän ohjeistusta ja sen raportointi.
3. Osallistuminen verkostojohtamisen työpajaan opiskelijaryhmän kanssa tai erikseen sovitusti työelämän toimintaympäristössä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyö toteutuu oppimistehtävissä ja työpajatyöskentelyssä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksossa ei ole tenttejä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (=133 tuntia).
Sisällön jaksotus
Orientaatio ja työskentelyn käynnistyminen - Yhteensovittava johtaminen kompleksisissa sote-alan johtamisrakenteissa
Yksilötehtävä: 20.1. - 2.2.2025
Digitalisaation ja eettisyyden tuomat haasteet ja yhteensovittava johtaminen, ryhmätehtävän käynnistyminen
Ryhmätehtävä 4.2. - 26.2.2025
Työpaja 27.2.2025: Yhteensovittavan johtamisen vahvistaminen monialaisissa verkostoissa.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on suunniteltu etenevän prosessina, minkä vuoksi osallisuus online-tilanteissa ja tehtävien tekeminen sovitussa aikataulussa ja järjestyksessä on oleellista oman ja koko ryhmän oppimisen näkökulmasta. Poissaolojen korvaavasta suorituksesta on ohjeistukset Diakle-oppimisalustalla.
Lisätiedot
Sama opintojakso kuin englanninkielinen Collaborative leadership (INN3005Y21S)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan numeraalisesti asteikolla 0-5.
Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on:
- osallistunut online opetus- ja ohjaustilanteisiin
- tehnyt hyväksytysti yksilötehtävän 1.
- tehnyt hyväksytysti tehtävän 2. eli ryhmätehtävän (työskennellyt ryhmässä sekä toteuttanut siihen kuuluvan yksilökeskustelun valitsemansa johtajan kanssa)
- osallistunut työpajaan
Oppimistehtävien arviointikriteerit ovat näkyvissä Diaklessa tehtäväkohtaisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Hylätty (0)
Opintojakso on hylätty kun opiskelija ei ole osallistunut online opetukseen ja ohjaukseen, eikä ole tehnyt hyväksytysti oppimistehtäviä tai palauttanut tehtäviä lainkaan tai suorittanut opintojaksoa vaihtoehtoisella tavalla.