Siirry suoraan sisältöön

ASP02NK25DIAK Asiakaslähtöinen kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: ASP0205A20S-3023

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.09.2024 - 06.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.01.2025 - 04.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja kirkonala
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 900
Koulutus
Sosionomi (AMK)
Sosionomi (AMK), diakoniatyö
Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
Opettajat
Severi Saihomaa
Mika Alavaikko
Mari Nieminen
Ryhmät
Diak
Diak yhteinen
A53sos
A53sos
E53sos
E53sos
A53sosd
A53sosd
E53sosd
E53sosd
A53sosn
A53sosn
Opintojakso
ASP0205A20S

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Pe 10.01.2025 klo 13:00 - 14:00
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
To 16.01.2025 klo 09:00 - 10:00
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Ma 03.02.2025 klo 13:00 - 14:00
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Pe 07.03.2025 klo 13:00 - 14:00
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Ke 02.04.2025 klo 15:00 - 16:00
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Ke 16.04.2025 klo 10:00 - 11:30
(1 t 30 min)
ASP01 & ASP02 -opiskelijoille tukipaja
Zoom
To 17.04.2025 klo 13:30 - 14:30
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
To 24.04.2025 klo 13:00 - 14:30
(1 t 30 min)
ASP01 & ASP02 -opiskelijoille tukipaja
Zoom
Pe 25.04.2025 klo 14:00 - 15:00
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Ti 29.04.2025 klo 08:30 - 09:30
(1 t 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Oppimissisältöihin tutustuminen
Luentotallenteiden kuunteleminen
Oppimistehtävä

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa analysoida kirkon/ sosiaali-/ terveysalan palvelujen tuottamisen malleja ja järjestymistä yhteiskunnassa
- osaa soveltaa kirkon/ sosiaali-/ terveysalan strategioita toimintaympäristön muutoksen analyysissa ja asiakastyön kehittämisessä
- osaa kestävän kehityksen mukaisia työtapoja ja edistää niitä kirkon/ sosiaali-/ terveysalan asiakastyössä
- osaa käyttää erilaisia asiakas- ja kumppanuuslähtöisiä palvelujen sekä työmuotojen ja -käytäntöjen kehittämis- ja innovaatiomenetelmiä
- osaa suunnitella saumattoman palveluketjun yhdistäen asiakkaan sosiaaliturvan ja palvelut asiakaslähtöiseksi ja joustavaksi kokonaisuudeksi

Sisältö

- kansalaisten tasa-arvon ja yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden ajankohtaisanalyysi
- toimintaympäristön muutosanalyysi
- kestävän kehityksen edistämisen keinot asiakastyössä
- asiakas- ja kumppanuuslähtöiset palvelujen sekä työmuotojen ja -käytäntöjen kehittämis- ja innovaatiomenetelmät
- saumattomien palveluketjujen toimintamallit

Oppimateriaalit

Hyvinvointia työstä. Kuinka työelämää voi kehittää kestävällä tavalla?
Uhka vai mahdollisuus? Moniammattillista yhteistyötä kehittämässä
Työ 2040 Skenaarioita työn tulevaisuudesta
Asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistoiminnallisen työskentelyn merkitykset ja seuraukset
Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi. Anneli Pohjola (toim.); Maarit Kairala (toim.); Asta Niskala (toim.); Hannu Lyly (toim.) Kustannusosakeyhtiö Vastapaino 2017.
Vuokila-Oikkonen P., Pätynen P., (2017). Osallistavan yhteiskehittämisen prosessi : Esimerkkinä Osallisuutta ja uusia palvelumalleja moniammatillisen palveluohjauksen keinoin (OSUMA) -projekti.
Outi Hietala: Sosiaalisen kuntoutuksen yhteiskehittämisessä osallisuus avautuu kaikille.

Opetusmenetelmät

Verkkototeutus, jossa ei ole aikaan sidottua opetusta

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

ei mahdollisuutta työlämäyhteistyöhön

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimissisältöihin tutustuminen 27h
Luentotallenteiden kuunteleminen 27h
Oppimistehtävä 54h

Lisätiedot

Opintojakson kaikki tehtävät tehdään yksilötehtävinä.
Opiskelija päättää omasta ajankäytöstään opintojakson aikarajojen puitteissa.
Opointojaksolla ei ole rästioikeutta. Kaikki tehtävät on oltava palautettuna opintojakson päättymispäivään mennessä. Jos näin ei tapahdu, opiskelija siirretään seuraavalle sopivalle toteutukselle.

Siirry alkuun