Skip to main content

ASP02NK25DIAK Customer-based development (5cr)

Code: ASP0205A20S-3023

General information


Enrollment
23.09.2024 - 06.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.01.2025 - 04.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Sosiaali- ja kirkonala
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 900
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Severi Saihomaa
Mika Alavaikko
Mari Nieminen
Course
ASP0205A20S

Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 11 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 10.01.2025 time 13:00 - 14:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Thu 16.01.2025 time 09:00 - 10:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Mon 03.02.2025 time 13:00 - 14:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Fri 07.03.2025 time 13:00 - 14:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Wed 02.04.2025 time 15:00 - 16:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Wed 16.04.2025 time 10:00 - 11:30
(1 h 30 min)
ASP01 & ASP02 -opiskelijoille tukipaja
Zoom
Thu 17.04.2025 time 13:30 - 14:30
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Thu 24.04.2025 time 13:00 - 14:30
(1 h 30 min)
ASP01 & ASP02 -opiskelijoille tukipaja
Zoom
Fri 25.04.2025 time 14:00 - 15:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Tue 29.04.2025 time 08:30 - 09:30
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Oppimissisältöihin tutustuminen
Luentotallenteiden kuunteleminen
Oppimistehtävä

Objective

Students
• know how to renew the thinking patterns and operating methods of the working life in a partner-oriented and innovative manner
• know how to analyse the service production models and organisation of social support, education and care in the society
• know how to apply social, health and church sector strategies in the development of customer work and analysis of the changing operating environment
• know how to use various customer and partner-based working life development methods
• know how to plan a seamless service chain by combining the customer’s social security and services to a customer-oriented and flexible system

Content

• analysis of the current state of citizens’ equality and social justice
• change analysis of the operating environment
• methods of promoting sustainable development in customer work
• customer and partner-based development and innovation methods for services, work methods and practices
• seamless operating models for the service chain

Materials

Hyvinvointia työstä. Kuinka työelämää voi kehittää kestävällä tavalla?
Uhka vai mahdollisuus? Moniammattillista yhteistyötä kehittämässä
Työ 2040 Skenaarioita työn tulevaisuudesta
Asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistoiminnallisen työskentelyn merkitykset ja seuraukset
Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi. Anneli Pohjola (toim.); Maarit Kairala (toim.); Asta Niskala (toim.); Hannu Lyly (toim.) Kustannusosakeyhtiö Vastapaino 2017.
Vuokila-Oikkonen P., Pätynen P., (2017). Osallistavan yhteiskehittämisen prosessi : Esimerkkinä Osallisuutta ja uusia palvelumalleja moniammatillisen palveluohjauksen keinoin (OSUMA) -projekti.
Outi Hietala: Sosiaalisen kuntoutuksen yhteiskehittämisessä osallisuus avautuu kaikille.

Teaching methods

Verkkototeutus, jossa ei ole aikaan sidottua opetusta

Employer connections

ei mahdollisuutta työlämäyhteistyöhön

Completion alternatives

ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

Oppimissisältöihin tutustuminen 27h
Luentotallenteiden kuunteleminen 27h
Oppimistehtävä 54h

Further information

Opintojakson kaikki tehtävät tehdään yksilötehtävinä.
Opiskelija päättää omasta ajankäytöstään opintojakson aikarajojen puitteissa.
Opointojaksolla ei ole rästioikeutta. Kaikki tehtävät on oltava palautettuna opintojakson päättymispäivään mennessä. Jos näin ei tapahdu, opiskelija siirretään seuraavalle sopivalle toteutukselle.

Go back to top of page