Siirry suoraan sisältöön

MOY1VS25DIAK Monialaista tukea tarvitsevien asiakkaiden palvelujen kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: MOY1005Y21S-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.03.2025 - 21.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.08.2025 - 12.10.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Diak Master School ja jatkuva oppiminen
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
Monialainen ja yhteensovittava johtaminen
Opettajat
Anne Määttä
Joakim Zitting
Reija Paananen
Arja Koski
Heini Kapanen
Ryhmät
Y-S25termo
Y-S25termo
Opintojakso
MOY1005Y21S

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 10 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 25.08.2025 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
MOY1 / Orientaatio, palveluiden asiakaslähtöinen kehittäminen sekä ryhmien työskentely
Zoom
Ma 15.09.2025 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
MOY1 / Asiakaslähtöisen palvelujärjestelmän kehittäminen johtamisen haasteena + ryhmätyöskentely
Zoom
Pe 03.10.2025 klo 15:00 - 16:00
(1 t 0 min)
MOY1 / Kyselytunti
Zoom
To 09.10.2025 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
MOY1 / Asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtaminen ja kehittäminen, johtamisen haasteista ratkaisuiksi -työpaja
Zoom
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

25.8. klo 16.15-18.45 Opintojakson käynnistys, palveluiden asiakaslähtöinen kehittäminen, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävän ohjaus
15.9. klo 15.00-18.00 Asiakaslähtöisen palvelujärjestelmän kehittäminen johtamisen haasteena + ryhmätyöskentely
9.10. klo 15.00-18.00 Asiakaslähtöisen palveluiden integraatio-ja muutosprosessien johtaminen ja kehittäminen. Johtamisen haasteista ratkaisuiksi - yhteiskehittämisen paja

Online tilanteiden välissä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja ryhmissä.

1.Opintojaksossa opiskellaan opintojakson keskeiset käsitteet sekä yksilöllisesti että opintopiirissä.
2. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat tekevät Canva-työkalulla näkyväksi valitsemansa monialaista tukea tarvitsevan asiakkaan tilanteen ja arvioivat hänen tarpeensa valituilla mittareilla.
3. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat rakentavat palvelukartan asiakkaan monitoimijaisesta palvelujärjestelmästä.
4.Yhteiskehittämisen pajassa luodaan työelämätoimijoiden kanssa tulevaisuuden palvelupolkuja ja mietitään haasteita asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtamiseen ja kehittämiseen.
5. Opiskelijat kirjoittavat artikkelin, joka rakentuu edellä mainittujen työvaiheiden tuotoksista sekä oman oppimisen arvioinnista ja reflektoinnista.

Tavoitteet

Opiskelija
• osaa analysoida, arvioida ja perustella eri asiakkaiden ja asiakasryhmien palvelutarpeita.
• osaa analysoida indikaattoreiden ja mittareiden tuottamaa tietoa palvelutarpeen tunnistamisessa.
• osaa johtaa ja kehittää asiakasryhmäkohtaista palveluohjausta ja palveluiden integraatiota.
• osaa johtaa ja kehittää asiakaslähtöisiä palveluiden integraatio- ja muutosprosesseja.

Aika ja paikka

Verkkototeutus Diaklen Moodle-alustalla (Diakle) 25.8.-9.10.2025. Opintojaksossa on aikaan sidottua opetusta ja ohjausta seuraavasti:

25.8. klo 16.15-18.45 Opintojakson käynnistys, palveluiden asiakaslähtöinen kehittäminen, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävän ohjaus
15.9. klo 15.00-18.00 Asiakaslähtöisen palvelujärjestelmän kehittäminen johtamisen haasteena + ryhmätyöskentely
9.10. klo 15.00-18.00 Asiakaslähtöisen palveluiden integraatio-ja muutosprosessien johtaminen ja kehittäminen. Johtamisen haasteista ratkaisuiksi - Yhteiskehittämisen paja

Oppimateriaalit

Kirjallisuus on luettavissa Diakle-oppimisalustalla

Opetusmenetelmät

Luento-opetus
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Opintopiiri
Työpaja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-Työelämäkumppanit osallistuvat työpajatyöskentelyyn
- Oppimistehtävien teemat nousevat työelämän tarpeista

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksossa ei ole tenttejä

Kansainvälisyys

Opintojaksossa on englanninkielistä oppimateriaalia.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso voidaan suorittaa valinnaisesti omassa työ- ja toimintaympäristössä. Vaihtoehtoisesta suoritustavasta sovitaan opintojakson käynnistyessä opintojakson vastaavan opettajan kanssa.

Opintojakson voi myös opinnollistaa, mikä edellyttää opinnollistamissuunnitelman tekemistä. Opinnollistamissuunnitelman hyväksyy opintojakson vastaava opettaja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (= 134 tuntia).

Lisätiedot

Opintojakson osiot opiskellaan määritellyssä järjestyksessä, oppimistehtävät rakentuvat aina edellisen tehtävän pohjalta.

Siirry alkuun