Skip to main content

MOY1VS25DIAK Developing integrative support services for clients (5cr)

Code: MOY1005Y21S-3004

General information


Enrollment
03.03.2025 - 21.08.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.08.2025 - 12.10.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Diak Master School and continuous learning
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Teachers
Anne Määttä
Joakim Zitting
Reija Paananen
Arja Koski
Heini Kapanen
Course
MOY1005Y21S

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 25.08.2025 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
MOY1 / Orientaatio, palveluiden asiakaslähtöinen kehittäminen sekä ryhmien työskentely
Zoom
Mon 15.09.2025 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
MOY1 / Asiakaslähtöisen palvelujärjestelmän kehittäminen johtamisen haasteena + ryhmätyöskentely
Zoom
Fri 03.10.2025 time 15:00 - 16:00
(1 h 0 min)
MOY1 / Kyselytunti
Zoom
Thu 09.10.2025 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
MOY1 / Asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtaminen ja kehittäminen, johtamisen haasteista ratkaisuiksi -työpaja
Zoom
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

25.8. klo 16.15-18.45 Opintojakson käynnistys, palveluiden asiakaslähtöinen kehittäminen, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävän ohjaus
15.9. klo 15.00-18.00 Asiakaslähtöisen palvelujärjestelmän kehittäminen johtamisen haasteena + ryhmätyöskentely
9.10. klo 15.00-18.00 Asiakaslähtöisen palveluiden integraatio-ja muutosprosessien johtaminen ja kehittäminen. Johtamisen haasteista ratkaisuiksi - yhteiskehittämisen paja

Online tilanteiden välissä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja ryhmissä.

1.Opintojaksossa opiskellaan opintojakson keskeiset käsitteet sekä yksilöllisesti että opintopiirissä.
2. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat tekevät Canva-työkalulla näkyväksi valitsemansa monialaista tukea tarvitsevan asiakkaan tilanteen ja arvioivat hänen tarpeensa valituilla mittareilla.
3. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat rakentavat palvelukartan asiakkaan monitoimijaisesta palvelujärjestelmästä.
4.Yhteiskehittämisen pajassa luodaan työelämätoimijoiden kanssa tulevaisuuden palvelupolkuja ja mietitään haasteita asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtamiseen ja kehittämiseen.
5. Opiskelijat kirjoittavat artikkelin, joka rakentuu edellä mainittujen työvaiheiden tuotoksista sekä oman oppimisen arvioinnista ja reflektoinnista.

Objective

The student
• is able to analyse, assess and justify the service needs of various clients and client groups.
• is able to analyse information and data produced by indicators to identify service needs.
• is able to manage and develop client-centred case management and service integration.
• is able to manage and develop client-centred service integration and processes.

Location and time

Verkkototeutus Diaklen Moodle-alustalla (Diakle) 25.8.-9.10.2025. Opintojaksossa on aikaan sidottua opetusta ja ohjausta seuraavasti:

25.8. klo 16.15-18.45 Opintojakson käynnistys, palveluiden asiakaslähtöinen kehittäminen, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävän ohjaus
15.9. klo 15.00-18.00 Asiakaslähtöisen palvelujärjestelmän kehittäminen johtamisen haasteena + ryhmätyöskentely
9.10. klo 15.00-18.00 Asiakaslähtöisen palveluiden integraatio-ja muutosprosessien johtaminen ja kehittäminen. Johtamisen haasteista ratkaisuiksi - Yhteiskehittämisen paja

Materials

Kirjallisuus on luettavissa Diakle-oppimisalustalla

Teaching methods

Luento-opetus
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Opintopiiri
Työpaja

Employer connections

-Työelämäkumppanit osallistuvat työpajatyöskentelyyn
- Oppimistehtävien teemat nousevat työelämän tarpeista

Exam schedules

Opintojaksossa ei ole tenttejä

International connections

Opintojaksossa on englanninkielistä oppimateriaalia.

Completion alternatives

Opintojakso voidaan suorittaa valinnaisesti omassa työ- ja toimintaympäristössä. Vaihtoehtoisesta suoritustavasta sovitaan opintojakson käynnistyessä opintojakson vastaavan opettajan kanssa.

Opintojakson voi myös opinnollistaa, mikä edellyttää opinnollistamissuunnitelman tekemistä. Opinnollistamissuunnitelman hyväksyy opintojakson vastaava opettaja.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (= 134 tuntia).

Further information

Opintojakson osiot opiskellaan määritellyssä järjestyksessä, oppimistehtävät rakentuvat aina edellisen tehtävän pohjalta.

Go back to top of page