MOY1VS25DIAK Developing integrative support services for clients (5cr)
Code: MOY1005Y21S-3004
General information
- Enrollment
- 03.03.2025 - 21.08.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.08.2025 - 12.10.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Diak Master School and continuous learning
- Campus
- Diak joint implementation
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- Interdisciplinary and Collaborative Leadership
- Teachers
- Anne Määttä
- Joakim Zitting
- Reija Paananen
- Arja Koski
- Heini Kapanen
- Course
- MOY1005Y21S
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Mon 25.08.2025 time 15:00 - 18:00 (3 h 0 min) |
MOY1 / Orientaatio, palveluiden asiakaslähtöinen kehittäminen sekä ryhmien työskentely |
Zoom
|
|
Mon 15.09.2025 time 15:00 - 18:00 (3 h 0 min) |
MOY1 / Asiakaslähtöisen palvelujärjestelmän kehittäminen johtamisen haasteena + ryhmätyöskentely |
Zoom
|
|
Fri 03.10.2025 time 15:00 - 16:00 (1 h 0 min) |
MOY1 / Kyselytunti |
Zoom
|
|
Thu 09.10.2025 time 15:00 - 18:00 (3 h 0 min) |
MOY1 / Asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtaminen ja kehittäminen, johtamisen haasteista ratkaisuiksi -työpaja |
Zoom
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
25.8. klo 16.15-18.45 Opintojakson käynnistys, palveluiden asiakaslähtöinen kehittäminen, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävän ohjaus
15.9. klo 15.00-18.00 Asiakaslähtöisen palvelujärjestelmän kehittäminen johtamisen haasteena + ryhmätyöskentely
9.10. klo 15.00-18.00 Asiakaslähtöisen palveluiden integraatio-ja muutosprosessien johtaminen ja kehittäminen. Johtamisen haasteista ratkaisuiksi - yhteiskehittämisen paja
Online tilanteiden välissä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja ryhmissä.
1.Opintojaksossa opiskellaan opintojakson keskeiset käsitteet sekä yksilöllisesti että opintopiirissä.
2. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat tekevät Canva-työkalulla näkyväksi valitsemansa monialaista tukea tarvitsevan asiakkaan tilanteen ja arvioivat hänen tarpeensa valituilla mittareilla.
3. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat rakentavat palvelukartan asiakkaan monitoimijaisesta palvelujärjestelmästä.
4.Yhteiskehittämisen pajassa luodaan työelämätoimijoiden kanssa tulevaisuuden palvelupolkuja ja mietitään haasteita asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtamiseen ja kehittämiseen.
5. Opiskelijat kirjoittavat artikkelin, joka rakentuu edellä mainittujen työvaiheiden tuotoksista sekä oman oppimisen arvioinnista ja reflektoinnista.
Objective
The student
• is able to analyse, assess and justify the service needs of various clients and client groups.
• is able to analyse information and data produced by indicators to identify service needs.
• is able to manage and develop client-centred case management and service integration.
• is able to manage and develop client-centred service integration and processes.
Location and time
Verkkototeutus Diaklen Moodle-alustalla (Diakle) 25.8.-9.10.2025. Opintojaksossa on aikaan sidottua opetusta ja ohjausta seuraavasti:
25.8. klo 16.15-18.45 Opintojakson käynnistys, palveluiden asiakaslähtöinen kehittäminen, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävän ohjaus
15.9. klo 15.00-18.00 Asiakaslähtöisen palvelujärjestelmän kehittäminen johtamisen haasteena + ryhmätyöskentely
9.10. klo 15.00-18.00 Asiakaslähtöisen palveluiden integraatio-ja muutosprosessien johtaminen ja kehittäminen. Johtamisen haasteista ratkaisuiksi - Yhteiskehittämisen paja
Materials
Kirjallisuus on luettavissa Diakle-oppimisalustalla
Teaching methods
Luento-opetus
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Opintopiiri
Työpaja
Employer connections
-Työelämäkumppanit osallistuvat työpajatyöskentelyyn
- Oppimistehtävien teemat nousevat työelämän tarpeista
Exam schedules
Opintojaksossa ei ole tenttejä
International connections
Opintojaksossa on englanninkielistä oppimateriaalia.
Completion alternatives
Opintojakso voidaan suorittaa valinnaisesti omassa työ- ja toimintaympäristössä. Vaihtoehtoisesta suoritustavasta sovitaan opintojakson käynnistyessä opintojakson vastaavan opettajan kanssa.
Opintojakson voi myös opinnollistaa, mikä edellyttää opinnollistamissuunnitelman tekemistä. Opinnollistamissuunnitelman hyväksyy opintojakson vastaava opettaja.
Student workload
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (= 134 tuntia).
Further information
Opintojakson osiot opiskellaan määritellyssä järjestyksessä, oppimistehtävät rakentuvat aina edellisen tehtävän pohjalta.