TMLVK25DIAK Tutkimusmenetelmien lähtökohdat (2op)
Toteutuksen tunnus: TML0002Y25S-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 07.04.2025 - 29.04.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Diak Master School ja jatkuva oppiminen
- Kampus
- Helsinki
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 1000
- Koulutus
- Monialainen ja yhteensovittava johtaminen
- Arvot, yhteisöt ja etiikka
- Ekososiaalinen työ ja globaaliosaaminen
- Opettajat
- Minna Valtonen
- Marianne Nylund
- Lena Segler-Heikkilä
- Susanna Kallakorpi
- Ville Päivänsalo
- Arja Koski
- Eija Nieminen
- Jari Helminen
- Opintojakso
- TML0002Y25S
Toteutukselle TMLVK25DIAK Tutkimusmenetelmien lähtökohdat TML0002Y25S-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvata tutkimukselliset lähtökohdat tutkimusmenetelmäkirjallisuutta hyödyntäen.
Sisältö
- tutkimusidean aihe ja tarkoitus,
- menetelmällisten ratkaisujen pohdinta
- tutustuminen tutkimusetiikkaan.
Oppimateriaalit
Puusa, A., Juuti, P. & Aaltio, I. (2020). Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Gaudeamus. Tai Hakala, J. (2024). Laadullisen tutkimuksen ABC: Menetelmäopas opinnäytteen tekijälle. Gaudeamus.
Valli, R. & Aarnos, E. (2018). Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle (5., uudistettu painos.). PS-kustannus.
Vilkka, H. & Mankki, V. (2024) Johdatus monimenetelmätutkimukseen. Jyväskylä: Santalahti-kustannus.
Tähtinen, J., Laakkonen, E., Broberg, M., & Tähtinen, R. (2020). Tilastollisen aineiston käsittelyn ja tulkinnan perusteita (2. uudistettu painos.). Turun yliopiston kasvatustieteiden laitos. https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-8091-8
Bonusmateriaali:
Vehkalahti, K. (2014). Kyselytutkimuksen mittarit ja menetelmät. Finn Lectura. http://hdl.handle.net/10138/305021
Opetusmenetelmät
Itsenäinen verkko-opiskelu
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kirjallinen tehtävä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 op = 54 h