Siirry suoraan sisältöön

TMLVK25DIAK Tutkimusmenetelmien lähtökohdat (2op)

Toteutuksen tunnus: TML0002Y25S-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
07.04.2025 - 29.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Diak Master School ja jatkuva oppiminen
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 1000
Koulutus
Monialainen ja yhteensovittava johtaminen
Arvot, yhteisöt ja etiikka
Ekososiaalinen työ ja globaaliosaaminen
Opettajat
Minna Valtonen
Marianne Nylund
Lena Segler-Heikkilä
Susanna Kallakorpi
Ville Päivänsalo
Arja Koski
Eija Nieminen
Jari Helminen
Opintojakso
TML0002Y25S

Toteutukselle TMLVK25DIAK Tutkimusmenetelmien lähtökohdat TML0002Y25S-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata tutkimukselliset lähtökohdat tutkimusmenetelmäkirjallisuutta hyödyntäen.

Sisältö

- tutkimusidean aihe ja tarkoitus,
- menetelmällisten ratkaisujen pohdinta
- tutustuminen tutkimusetiikkaan.

Oppimateriaalit

Puusa, A., Juuti, P. & Aaltio, I. (2020). Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Gaudeamus. Tai Hakala, J. (2024). Laadullisen tutkimuksen ABC: Menetelmäopas opinnäytteen tekijälle. Gaudeamus.

Valli, R. & Aarnos, E. (2018). Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle (5., uudistettu painos.). PS-kustannus.

Vilkka, H. & Mankki, V. (2024) Johdatus monimenetelmätutkimukseen. Jyväskylä: Santalahti-kustannus.

Tähtinen, J., Laakkonen, E., Broberg, M., & Tähtinen, R. (2020). Tilastollisen aineiston käsittelyn ja tulkinnan perusteita (2. uudistettu painos.). Turun yliopiston kasvatustieteiden laitos. https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-8091-8

Bonusmateriaali:

Vehkalahti, K. (2014). Kyselytutkimuksen mittarit ja menetelmät. Finn Lectura. http://hdl.handle.net/10138/305021

Opetusmenetelmät

Itsenäinen verkko-opiskelu

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kirjallinen tehtävä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 op = 54 h

Siirry alkuun