TMLVK25DIAK Foundations of research methods (2cr)
Code: TML0002Y25S-3001
General information
- Timing
- 07.04.2025 - 29.04.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Diak Master School and continuous learning
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 1000
- Degree programmes
- Interdisciplinary and Collaborative Leadership
- Values, communities, and ethics
- Eco-social work and global competence
- Teachers
- Minna Valtonen
- Marianne Nylund
- Lena Segler-Heikkilä
- Susanna Kallakorpi
- Ville Päivänsalo
- Arja Koski
- Eija Nieminen
- Jari Helminen
- Course
- TML0002Y25S
Unfortunately, no reservations were found for the realization TMLVK25DIAK Foundations of research methods TML0002Y25S-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Objective
The student is able to describe the foundations of research using research methodology literature.
Content
The topic and purpose of the research idea
Consideration of methodological solutions
Familiarization with research ethics
Materials
Puusa, A., Juuti, P. & Aaltio, I. (2020). Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Gaudeamus. Tai Hakala, J. (2024). Laadullisen tutkimuksen ABC: Menetelmäopas opinnäytteen tekijälle. Gaudeamus.
Valli, R. & Aarnos, E. (2018). Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle (5., uudistettu painos.). PS-kustannus.
Vilkka, H. & Mankki, V. (2024) Johdatus monimenetelmätutkimukseen. Jyväskylä: Santalahti-kustannus.
Tähtinen, J., Laakkonen, E., Broberg, M., & Tähtinen, R. (2020). Tilastollisen aineiston käsittelyn ja tulkinnan perusteita (2. uudistettu painos.). Turun yliopiston kasvatustieteiden laitos. https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-8091-8
Bonusmateriaali:
Vehkalahti, K. (2014). Kyselytutkimuksen mittarit ja menetelmät. Finn Lectura. http://hdl.handle.net/10138/305021
Teaching methods
Independent e-learning
Exam schedules
Written assignment
Student workload
54 hours