Skip to main content

TMLVK25DIAK Foundations of research methods (2cr)

Code: TML0002Y25S-3001

General information


Timing
07.04.2025 - 29.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Diak Master School and continuous learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 1000
Degree programmes
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Values, communities, and ethics
Eco-social work and global competence
Teachers
Minna Valtonen
Marianne Nylund
Lena Segler-Heikkilä
Susanna Kallakorpi
Ville Päivänsalo
Arja Koski
Eija Nieminen
Jari Helminen
Course
TML0002Y25S

Unfortunately, no reservations were found for the realization TMLVK25DIAK Foundations of research methods TML0002Y25S-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Objective

The student is able to describe the foundations of research using research methodology literature.

Content

The topic and purpose of the research idea
Consideration of methodological solutions
Familiarization with research ethics

Materials

Puusa, A., Juuti, P. & Aaltio, I. (2020). Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Gaudeamus. Tai Hakala, J. (2024). Laadullisen tutkimuksen ABC: Menetelmäopas opinnäytteen tekijälle. Gaudeamus.

Valli, R. & Aarnos, E. (2018). Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle (5., uudistettu painos.). PS-kustannus.

Vilkka, H. & Mankki, V. (2024) Johdatus monimenetelmätutkimukseen. Jyväskylä: Santalahti-kustannus.

Tähtinen, J., Laakkonen, E., Broberg, M., & Tähtinen, R. (2020). Tilastollisen aineiston käsittelyn ja tulkinnan perusteita (2. uudistettu painos.). Turun yliopiston kasvatustieteiden laitos. https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-8091-8

Bonusmateriaali:

Vehkalahti, K. (2014). Kyselytutkimuksen mittarit ja menetelmät. Finn Lectura. http://hdl.handle.net/10138/305021

Teaching methods

Independent e-learning

Exam schedules

Written assignment

Student workload

54 hours

Go back to top of page