Siirry suoraan sisältöön

BNP02PS26HKI Service systems and customer encounters in social, health and church sector (4op)

Toteutuksen tunnus: BNP0204N24S-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.01.2026 - 03.05.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
21.09.2026 - 01.11.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys- ja kirkonala
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 100
Koulutus
Degree Programme in Health Care, Nursing
Opettajat
Virve Valkeavuori
Paula Ropponen
Mika Alavaikko
Ryhmät
HKI-S26nur
HKI-S26nur
Opintojakso
BNP0204N24S

Toteutukselle BNP02PS26HKI Service systems and customer encounters in social, health and church sector BNP0204N24S-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

1. Itsenäinen opiskelumoduuli ja ennakkomateriaalin opiskelu
2. Aktivoivat luennot/työskentely luokassa
3. Kirjallinen tentti

Tavoitteet

Students
• understand the organisation and delivery of social services and healthcare and the legislation that governs the activities
• understand the role of the church sector, the third sector and civil society in the organisation of key services in the social, health and church sectors
• understand the role and rights of the customer/patient in the service systems in the social, health and church sectors
• understand the importance of diversity, multiculturalism, the customer’s life history and solicitude as the basis for interaction and the patient care relationship
• develop an open-minded approach to work that is culturally sensitive and respectful of customers’ beliefs
• understand the principles of sustainable development in the service systems of the social, health and church sectors

Sisältö

• service system in the social, health and church sectors
• the use of intelligent services and welfare technology applications in delivering services
• the roles of the church sector, the third sector and civil society in the organisation of key services in the social, health and church sectors
• the role and rights of customers in multisectoral service systems
• the basis and characteristics of good customer and care relationships
• respect for diversity and multiculturalism and solicitude in a care relationship
• sustainable development

Oppimateriaalit

Social- and health service system and services

- National Objectives for the Organisation of Healthcare and Social Welfare ( Publications 2024:7of the Ministry of Social Affairs and Health)
- STM: Social- and health services (https://stm.fi/en/social-and-health-services)

Patient encounter
- Haddad, A. & Doherty, R. 2024. Health professional and patient interaction. (sections 1-4, pages: 1-166)

- Topical articles delivered in the learning session

Service system on church sector & cultural diversity
- ilmoitetaan Diaklessa

Opetusmenetelmät

Etäopiskelumoduuli sosiaalialan palvelujärjestelmästä

Luennot ja aktivoiva työskentely ennen luentoja ja luennoilla (aiheina terveys- ja kirkon alan palvelujärjestelmä, hyvinvointiteknologian sovellukset terveydenhuollossa, asiakkaan kohtaaminen, kulttuurinen moninaisuus ja sensitiivisyys)

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson tentti järjestetään ilmoitettuna ajankohtana. Opintojakson tentin voi uusia yleisinä uusintatenttipäivinä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

kok. tuntimäärä 108h (4*27h)

itsenäinen opiskelu 69h (independent study module)

ennakkomateriaalin lukeminen, ohjaukseen osallistuminen ja valmistautuminen luennoille 24h

terveysalan luennot/työskentely 2x4h (läsnäolovelvoite)
kirkonalan luento 1x4h


Tentti 3h

Siirry alkuun