Siirry suoraan sisältöön

SAP02VK26HKI/OUL Sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmät ja asiakkaan kohtaaminen (4op)

Toteutuksen tunnus: SAP0204A25S-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 30.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys- ja kirkonala
Kampus
Helsinki
Oulu
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
Sairaanhoitaja (AMK)
Opettajat
Vesa Vainiomäki
Kirsi Laukkonen
Ulla Lahtela
Ryhmät
HKI-K26sh-lh
HKI-K26sh-lh
OUL-K26sh-lh
OUL-K26sh-lh
Opintojakso
SAP0204A25S

Toteutukselle SAP02VK26HKI/OUL Sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmät ja asiakkaan kohtaaminen SAP0204A25S-3010 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelija
• ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon toiminnan organisoinnin ja palvelujen tuottamisen sekä toimintaa ohjaavat lait ja asetukset
• ymmärtää kirkonalan, kolmannen sektorin ja kansalaisyhteiskuntatoiminnan roolin keskeisten sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujen järjestämisessä
• ymmärtää asiakkaan/potilaan aseman ja oikeudet sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmissä
• ymmärtää kohtaamisen ja hoitosuhteen lähtökohtana asiakkaan moninaisuuden, monikulttuurisuuden, elämänhistorian ja lähimmäisenrakkauden merkityksen
• kehittää ennakkoluulottomasti kulttuurisensitiivistä ja asiakkaan vakaumusta kunnioittavaa työotetta
• ymmärtää kestävän kehityksen periaatteita sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmissä

Sisältö

• sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmä
• älykkäiden palveluiden ja hyvinvointiteknologian sovellusten hyödyntäminen palvelujen tuottamisessa
• kirkonalan, kolmannen sektorin ja kansalaisyhteiskuntatoiminnan rooli keskeisten sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujen järjestämisessä
• asiakkaan asema ja oikeudet monialaisissa palvelujärjestelmissä
• hyvän asiakas- ja hoitosuhteen lähtökohdat ja ominaispiirteet
• moninaisuuden ja monikulttuurisuuden huomioiminen sekä lähimmäisenrakkauden toteuttaminen hoitosuhteessa
• kestävä kehitys

Siirry alkuun