SAP02VK26HKI/OUL Sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmät ja asiakkaan kohtaaminen (4op)
Toteutuksen tunnus: SAP0204A25S-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 30.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.01.2026 - 31.07.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Terveys- ja kirkonala
- Kampus
- Helsinki
- Oulu
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 100
- Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Opettajat
- Vesa Vainiomäki
- Kirsi Laukkonen
- Ulla Lahtela
- Ryhmät
-
HKI-K26sh-lhHKI-K26sh-lh
-
OUL-K26sh-lhOUL-K26sh-lh
- Opintojakso
- SAP0204A25S
Toteutukselle SAP02VK26HKI/OUL Sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmät ja asiakkaan kohtaaminen SAP0204A25S-3010 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opiskelija
• ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon toiminnan organisoinnin ja palvelujen tuottamisen sekä toimintaa ohjaavat lait ja asetukset
• ymmärtää kirkonalan, kolmannen sektorin ja kansalaisyhteiskuntatoiminnan roolin keskeisten sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujen järjestämisessä
• ymmärtää asiakkaan/potilaan aseman ja oikeudet sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmissä
• ymmärtää kohtaamisen ja hoitosuhteen lähtökohtana asiakkaan moninaisuuden, monikulttuurisuuden, elämänhistorian ja lähimmäisenrakkauden merkityksen
• kehittää ennakkoluulottomasti kulttuurisensitiivistä ja asiakkaan vakaumusta kunnioittavaa työotetta
• ymmärtää kestävän kehityksen periaatteita sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmissä
Sisältö
• sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmä
• älykkäiden palveluiden ja hyvinvointiteknologian sovellusten hyödyntäminen palvelujen tuottamisessa
• kirkonalan, kolmannen sektorin ja kansalaisyhteiskuntatoiminnan rooli keskeisten sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujen järjestämisessä
• asiakkaan asema ja oikeudet monialaisissa palvelujärjestelmissä
• hyvän asiakas- ja hoitosuhteen lähtökohdat ja ominaispiirteet
• moninaisuuden ja monikulttuurisuuden huomioiminen sekä lähimmäisenrakkauden toteuttaminen hoitosuhteessa
• kestävä kehitys