SAP02PS25HKI-2 Sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmät ja asiakkaan kohtaaminen (4op)
Toteutuksen tunnus: SAP0204A25S-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 08.09.2025 - 19.10.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys- ja kirkonala
- Kampus
- Helsinki
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 100
- Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Opettajat
- Virve Valkeavuori
- Sanna-Maija Kohonen
- Eeva Nykänen
- Ryhmät
-
HKI-S25sh2HKI-S25sh2
- Opintojakso
- SAP0204A25S
Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 20 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 16.09.2025 klo 12:45 - 14:15 (1 t 30 min) |
SAP02 / Orientaatio |
HKI-222
luokka 222
|
To 18.09.2025 klo 09:15 - 11:45 (2 t 30 min) |
SAP02 / Luento 1 |
HKI-332b
Iso luentosali 332b
HKI-332a Iso luentosali 332a |
To 25.09.2025 klo 08:30 - 11:30 (3 t 0 min) |
SAP02 / Luento 2 |
HKI-327
Luokka 327
|
Ti 30.09.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
SAP02 / Luento 3 |
HKI-429
Monitoimitila 429
|
To 02.10.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
SAP02 / Luento 4 |
HKI-332a
Iso luentosali 332a
|
Pe 10.10.2025 klo 09:00 - 11:30 (2 t 30 min) |
SAP02 / Tentti |
HKI-331
Luokka 331
|
Ma 15.12.2025 klo 11:00 - 12:30 (1 t 30 min) |
SAP02 / Tenttipaja kutsutuille |
Zoom
|
Ti 16.12.2025 klo 11:00 - 12:30 (1 t 30 min) |
SAP02 / Tenttipaja kutsutuille |
Zoom
|
Ke 17.12.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
SAP02 / Tenttipaja kutsutuille |
HKI-222
luokka 222
|
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opiskelija
• ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon toiminnan organisoinnin ja palvelujen tuottamisen sekä toimintaa ohjaavat lait ja asetukset
• ymmärtää kirkonalan, kolmannen sektorin ja kansalaisyhteiskuntatoiminnan roolin keskeisten sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujen järjestämisessä
• ymmärtää asiakkaan/potilaan aseman ja oikeudet sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmissä
• ymmärtää kohtaamisen ja hoitosuhteen lähtökohtana asiakkaan moninaisuuden, monikulttuurisuuden, elämänhistorian ja lähimmäisenrakkauden merkityksen
• kehittää ennakkoluulottomasti kulttuurisensitiivistä ja asiakkaan vakaumusta kunnioittavaa työotetta
• ymmärtää kestävän kehityksen periaatteita sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmissä
Sisältö
• sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmä
• älykkäiden palveluiden ja hyvinvointiteknologian sovellusten hyödyntäminen palvelujen tuottamisessa
• kirkonalan, kolmannen sektorin ja kansalaisyhteiskuntatoiminnan rooli keskeisten sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujen järjestämisessä
• asiakkaan asema ja oikeudet monialaisissa palvelujärjestelmissä
• hyvän asiakas- ja hoitosuhteen lähtökohdat ja ominaispiirteet
• moninaisuuden ja monikulttuurisuuden huomioiminen sekä lähimmäisenrakkauden toteuttaminen hoitosuhteessa
• kestävä kehitys