Siirry suoraan sisältöön

SAP02PS25HKI-2 Sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmät ja asiakkaan kohtaaminen (4op)

Toteutuksen tunnus: SAP0204A25S-3011

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
08.09.2025 - 19.10.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys- ja kirkonala
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
Sairaanhoitaja (AMK)
Opettajat
Virve Valkeavuori
Sanna-Maija Kohonen
Eeva Nykänen
Ryhmät
HKI-S25sh2
HKI-S25sh2
Opintojakso
SAP0204A25S

Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 20 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 16.09.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
SAP02 / Orientaatio
HKI-222 luokka 222
To 18.09.2025 klo 09:15 - 11:45
(2 t 30 min)
SAP02 / Luento 1
HKI-332b Iso luentosali 332b
HKI-332a Iso luentosali 332a
To 25.09.2025 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
SAP02 / Luento 2
HKI-327 Luokka 327
Ti 30.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
SAP02 / Luento 3
HKI-429 Monitoimitila 429
To 02.10.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
SAP02 / Luento 4
HKI-332a Iso luentosali 332a
Pe 10.10.2025 klo 09:00 - 11:30
(2 t 30 min)
SAP02 / Tentti
HKI-331 Luokka 331
Ma 15.12.2025 klo 11:00 - 12:30
(1 t 30 min)
SAP02 / Tenttipaja kutsutuille
Zoom
Ti 16.12.2025 klo 11:00 - 12:30
(1 t 30 min)
SAP02 / Tenttipaja kutsutuille
Zoom
Ke 17.12.2025 klo 09:00 - 10:30
(1 t 30 min)
SAP02 / Tenttipaja kutsutuille
HKI-222 luokka 222
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelija
• ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon toiminnan organisoinnin ja palvelujen tuottamisen sekä toimintaa ohjaavat lait ja asetukset
• ymmärtää kirkonalan, kolmannen sektorin ja kansalaisyhteiskuntatoiminnan roolin keskeisten sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujen järjestämisessä
• ymmärtää asiakkaan/potilaan aseman ja oikeudet sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmissä
• ymmärtää kohtaamisen ja hoitosuhteen lähtökohtana asiakkaan moninaisuuden, monikulttuurisuuden, elämänhistorian ja lähimmäisenrakkauden merkityksen
• kehittää ennakkoluulottomasti kulttuurisensitiivistä ja asiakkaan vakaumusta kunnioittavaa työotetta
• ymmärtää kestävän kehityksen periaatteita sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmissä

Sisältö

• sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujärjestelmä
• älykkäiden palveluiden ja hyvinvointiteknologian sovellusten hyödyntäminen palvelujen tuottamisessa
• kirkonalan, kolmannen sektorin ja kansalaisyhteiskuntatoiminnan rooli keskeisten sosiaali-, terveys- ja kirkonalan palvelujen järjestämisessä
• asiakkaan asema ja oikeudet monialaisissa palvelujärjestelmissä
• hyvän asiakas- ja hoitosuhteen lähtökohdat ja ominaispiirteet
• moninaisuuden ja monikulttuurisuuden huomioiminen sekä lähimmäisenrakkauden toteuttaminen hoitosuhteessa
• kestävä kehitys

Siirry alkuun