Siirry suoraan sisältöön

Oppimisen suunnittelu ja ohjaaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: PDA0205A19H

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa huomioida oppijalähtöisyyden opetuksen suunnittelussa
- osaa tehdä vaiheistettuja opetuksen suunnitelmia
- ymmärtää vuorovaikutuksen merkityksen oppimistilanteissa
- osaa käyttää opetuksen suunnittelun välineitä

Sisältö

- oppijalähtöisyys
- kokonais-, jakso- ja tuntisuunnitelmat
- vuorovaikutus, esiintymistaidot
- didaktinen kolmio, ydinainesanalyysi, sisältöanalyysi

Ilmoittautumisaika

11.10.2023 - 29.10.2023

Ajoitus

29.01.2024 - 03.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Tulkkaustutkinnot ja kielet

Kampus

Helsinki

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 100

Koulutus
  • Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus
Opettaja
  • Sonja Heinonen
  • Matleena Messo
  • Päivi Pässilä
Ryhmät
  • G51vip
    G51vip

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa huomioida oppijalähtöisyyden opetuksen suunnittelussa
- osaa tehdä vaiheistettuja opetuksen suunnitelmia
- ymmärtää vuorovaikutuksen merkityksen oppimistilanteissa
- osaa käyttää opetuksen suunnittelun välineitä

Sisältö

- oppijalähtöisyys
- kokonais-, jakso- ja tuntisuunnitelmat
- vuorovaikutus, esiintymistaidot
- didaktinen kolmio, ydinainesanalyysi, sisältöanalyysi

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja tentti

Oppimateriaalit

Lisää linkki:
Nevgi, Ylänne: Yliopisto-opettajan käsikirja ja muu materiaali ilmoitetaan ja jaetaan oppimisalustalla.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti on opintojakson lopussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa luennoilla. Opintojakso rakentuu luennoista, opetussuunnittelun tehtävistä ja opetusdemoista. Opintojakson päättää opetuksen suunnittelun ryhmätentti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

19.09.2022 - 09.10.2022

Ajoitus

16.01.2023 - 03.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tulkkaustutkinnot ja kielet

Kampus

Turku

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 333

Koulutus
  • Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus
Opettaja
  • Sonja Heinonen
  • Marja Eskel
  • Päivi Pässilä
Ryhmät
  • G49vip
    G49vip

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa huomioida oppijalähtöisyyden opetuksen suunnittelussa
- osaa tehdä vaiheistettuja opetuksen suunnitelmia
- ymmärtää vuorovaikutuksen merkityksen oppimistilanteissa
- osaa käyttää opetuksen suunnittelun välineitä

Sisältö

- oppijalähtöisyys
- kokonais-, jakso- ja tuntisuunnitelmat
- vuorovaikutus, esiintymistaidot
- didaktinen kolmio, ydinainesanalyysi, sisältöanalyysi

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja tentti

Oppimateriaalit

Lisää linkki:
Nevgi, Ylänne: Yliopisto-opettajan käsikirja ja muu materiaali ilmoitetaan ja jaetaan oppimisalustalla.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti on opintojakson lopussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa luennoilla. Opintojakso rakentuu luennoista, opetussuunnittelun tehtävistä ja opetusdemoista. Opintojakson päättää opetuksen suunnittelun ryhmätentti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

13.09.2021 - 05.10.2021

Ajoitus

17.01.2022 - 04.03.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tulkkaustutkinnot ja kielet

Kampus

Turku

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 100

Koulutus
  • Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus
Opettaja
  • Karoliina Kivimies
  • Sanna Kirjonen
  • Matleena Messo
  • Riia Lamminmäki
Ryhmät
  • G47vip
    G47vip

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa huomioida oppijalähtöisyyden opetuksen suunnittelussa
- osaa tehdä vaiheistettuja opetuksen suunnitelmia
- ymmärtää vuorovaikutuksen merkityksen oppimistilanteissa
- osaa käyttää opetuksen suunnittelun välineitä

Sisältö

- oppijalähtöisyys
- kokonais-, jakso- ja tuntisuunnitelmat
- vuorovaikutus, esiintymistaidot
- didaktinen kolmio, ydinainesanalyysi, sisältöanalyysi

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja tentti

Oppimateriaalit

Lisää linkki:
Nevgi, Ylänne: Yliopisto-opettajan käsikirja ja muu materiaali ilmoitetaan ja jaetaan oppimisalustalla.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti on opintojakson lopussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa luennoilla. Opintojakso rakentuu luennoista, opetussuunnittelun tehtävistä ja opetusdemoista. Opintojakson päättää opetuksen suunnittelun ryhmätentti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).

Arviointiasteikko

0-5