Varhaiskasvatuksen didaktiset pajatLaajuus (5 op)
Tunnus: VDP0005A20S
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- syventää ammatillista osaamistaan liittyen varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen merkityksen didaktisia valintoja tehdessään
- hallitsee riittävät varhaiskasvatusikäisen lapsen toiminnan suunnittelu- ja ohjaustaidot sekä arviointi- ja dokumentointitaidot
- osaa kehittää didaktisia taitojaan varhaiskasvatuksessa
Sisältö
- varhaiskasvatusikäisen lapsen kehitystä tukevan pedagogisen toiminnan suunnittelu
- varhaiskasvatuksen kasvatusklassikot sekä pedagogiikka ja didaktiikka
- eheyttäminen, eriyttäminen ja integraatio varhaiskasvatuksen oppimisympäristössä
Ilmoittautumisaika
23.09.2024 - 13.10.2024
Ajoitus
24.02.2025 - 25.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Opettaja
- Sanna Ojala
- Marjaana Marttila
Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
Tavoitteet
Opiskelija
- syventää ammatillista osaamistaan liittyen varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen merkityksen didaktisia valintoja tehdessään
- hallitsee riittävät varhaiskasvatusikäisen lapsen toiminnan suunnittelu- ja ohjaustaidot sekä arviointi- ja dokumentointitaidot
- osaa kehittää didaktisia taitojaan varhaiskasvatuksessa
Sisältö
- varhaiskasvatusikäisen lapsen kehitystä tukevan pedagogisen toiminnan suunnittelu
- varhaiskasvatuksen kasvatusklassikot sekä pedagogiikka ja didaktiikka
- eheyttäminen, eriyttäminen ja integraatio varhaiskasvatuksen oppimisympäristössä
Opetusmenetelmät
VDP opintoihin kuuluvat
- omat oppimisen tavoitteet
- verkkotentti
- kasvatuksn klassikot, toiminnallinen tehtävä
Oppimateriaalit
Verkossa tapahtuvan yksilötentin tenttimateriaali:
Koivula, M., Siippanen, A. & Eerola-Pennanen, P. (toim.) (2017). Valloittava varhaiskasvatus. Oppimista, osallisuutta ja hyvinvointia. Teos löytyy e-kirjana,
TAI
Kangas, J., Vlasov, J., Fonsen, E. Heikka, J. (toim.) (2018). Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa 2. Suunnittelu, toteuttaminen ja kehittäminen
TAI
Kangas, J., Lastikka, A. & Karlsson, L. (2021). Voimauttava varhaiskasvatus (1. painos.). Kustannusosakeyhtiö Otava.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toiminnallinen toteutus suoritetaan varhaiskasvatusympäristössä, josta myös saadaan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen arviointi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentin ensimmäinen ajankohta ilmoitetaan lukujärjestyksessä
Diakin uusintatenttipäivät käytössä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso edellyttää Varhaiskasvatuksen perusteet opintojakson suorittamista tai vastaavia tietoja
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tavoitteena on, että opiskelija
- kehitää didaktisia taitoja varhaiskasvatuksessa
- syventää osaamista suhteessa varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- hallitsee monipuoliset varhaiskasvatusikäisen lasten toiminnan suunnittelu-, toteutus-,
ohjaus- sekä arviointitaidot
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen
merkityksen didaktisia valintoja tehtäessä
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.03.2024 - 18.03.2024
Ajoitus
09.09.2024 - 03.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Sanna Ojala
- Marjaana Marttila
Ryhmät
-
HKI-S24sosvakaHKI-S24sosvaka
-
DiakDiak yhteinen
Tavoitteet
Opiskelija
- syventää ammatillista osaamistaan liittyen varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen merkityksen didaktisia valintoja tehdessään
- hallitsee riittävät varhaiskasvatusikäisen lapsen toiminnan suunnittelu- ja ohjaustaidot sekä arviointi- ja dokumentointitaidot
- osaa kehittää didaktisia taitojaan varhaiskasvatuksessa
Sisältö
- varhaiskasvatusikäisen lapsen kehitystä tukevan pedagogisen toiminnan suunnittelu
- varhaiskasvatuksen kasvatusklassikot sekä pedagogiikka ja didaktiikka
- eheyttäminen, eriyttäminen ja integraatio varhaiskasvatuksen oppimisympäristössä
Opetusmenetelmät
VDP opintoihin kuuluvat
- omat oppimisen tavoitteet
- verkkotentti
- kasvatuksn klassikot, toiminnallinen tehtävä
Oppimateriaalit
Verkossa tapahtuvan yksilötentin tenttimateriaali:
Koivula, M., Siippanen, A. & Eerola-Pennanen, P. (toim.) (2017). Valloittava varhaiskasvatus. Oppimista, osallisuutta ja hyvinvointia. Teos löytyy e-kirjana,
TAI
Kangas, J., Vlasov, J., Fonsen, E. Heikka, J. (toim.) (2018). Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa 2. Suunnittelu, toteuttaminen ja kehittäminen
TAI
Kangas, J., Lastikka, A. & Karlsson, L. (2021). Voimauttava varhaiskasvatus (1. painos.). Kustannusosakeyhtiö Otava.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toiminnallinen toteutus suoritetaan varhaiskasvatusympäristössä, josta myös saadaan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen arviointi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentin ensimmäinen ajankohta ilmoitetaan lukujärjestyksessä
Diakin uusintatenttipäivät käytössä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso edellyttää Varhaiskasvatuksen perusteet opintojakson suorittamista tai vastaavia tietoja
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tavoitteena on, että opiskelija
- kehitää didaktisia taitoja varhaiskasvatuksessa
- syventää osaamista suhteessa varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- hallitsee monipuoliset varhaiskasvatusikäisen lasten toiminnan suunnittelu-, toteutus-,
ohjaus- sekä arviointitaidot
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen
merkityksen didaktisia valintoja tehtäessä
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
11.10.2023 - 29.10.2023
Ajoitus
26.02.2024 - 26.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Sanna Ojala
- Marjaana Marttila
Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
Tavoitteet
Opiskelija
- syventää ammatillista osaamistaan liittyen varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen merkityksen didaktisia valintoja tehdessään
- hallitsee riittävät varhaiskasvatusikäisen lapsen toiminnan suunnittelu- ja ohjaustaidot sekä arviointi- ja dokumentointitaidot
- osaa kehittää didaktisia taitojaan varhaiskasvatuksessa
Sisältö
- varhaiskasvatusikäisen lapsen kehitystä tukevan pedagogisen toiminnan suunnittelu
- varhaiskasvatuksen kasvatusklassikot sekä pedagogiikka ja didaktiikka
- eheyttäminen, eriyttäminen ja integraatio varhaiskasvatuksen oppimisympäristössä
Opetusmenetelmät
VDP opintoihin kuuluvat
- omat oppimisen tavoitteet
- verkkotentti
- kasvatuksn klassikot, toiminnallinen tehtävä
Oppimateriaalit
Verkossa tapahtuvan yksilötentin tenttimateriaali:
Koivula, M., Siippanen, A. & Eerola-Pennanen, P. (toim.) (2017). Valloittava varhaiskasvatus. Oppimista, osallisuutta ja hyvinvointia. Teos löytyy e-kirjana,
TAI
Kangas, J., Vlasov, J., Fonsen, E. Heikka, J. (toim.) (2018). Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa 2. Suunnittelu, toteuttaminen ja kehittäminen
TAI
Kangas, J., Lastikka, A. & Karlsson, L. (2021). Voimauttava varhaiskasvatus (1. painos.). Kustannusosakeyhtiö Otava.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toiminnallinen toteutus suoritetaan varhaiskasvatusympäristössä, josta myös saadaan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen arviointi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentin ensimmäinen ajankohta ilmoitetaan lukujärjestyksessä
Diakin uusintatenttipäivät käytössä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso edellyttää Varhaiskasvatuksen perusteet opintojakson suorittamista tai vastaavia tietoja
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tavoitteena on, että opiskelija
- kehitää didaktisia taitoja varhaiskasvatuksessa
- syventää osaamista suhteessa varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- hallitsee monipuoliset varhaiskasvatusikäisen lasten toiminnan suunnittelu-, toteutus-,
ohjaus- sekä arviointitaidot
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen
merkityksen didaktisia valintoja tehtäessä
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.03.2023 - 19.03.2023
Ajoitus
11.09.2023 - 05.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Sanna Ojala
- Marjaana Marttila-Ojala
Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
-
HKI-S23sosvakaHKI-S23sosvaka
Tavoitteet
Opiskelija
- syventää ammatillista osaamistaan liittyen varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen merkityksen didaktisia valintoja tehdessään
- hallitsee riittävät varhaiskasvatusikäisen lapsen toiminnan suunnittelu- ja ohjaustaidot sekä arviointi- ja dokumentointitaidot
- osaa kehittää didaktisia taitojaan varhaiskasvatuksessa
Sisältö
- varhaiskasvatusikäisen lapsen kehitystä tukevan pedagogisen toiminnan suunnittelu
- varhaiskasvatuksen kasvatusklassikot sekä pedagogiikka ja didaktiikka
- eheyttäminen, eriyttäminen ja integraatio varhaiskasvatuksen oppimisympäristössä
Opetusmenetelmät
VDP opintoihin kuuluvat
- omat oppimisen tavoitteet
- verkkotentti
- kasvatuksn klassikot, toiminnallinen tehtävä
Oppimateriaalit
Verkossa tapahtuvan yksilötentin tenttimateriaali:
Koivula, M., Siippanen, A. & Eerola-Pennanen, P. (toim.) (2017). Valloittava varhaiskasvatus. Oppimista, osallisuutta ja hyvinvointia. Teos löytyy e-kirjana,
TAI
Kangas, J., Vlasov, J., Fonsen, E. Heikka, J. (toim.) (2018). Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa 2. Suunnittelu, toteuttaminen ja kehittäminen
TAI
Kangas, J., Lastikka, A. & Karlsson, L. (2021). Voimauttava varhaiskasvatus (1. painos.). Kustannusosakeyhtiö Otava.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toiminnallinen toteutus suoritetaan varhaiskasvatusympäristössä, josta myös saadaan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen arviointi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentin ensimmäinen ajankohta ilmoitetaan lukujärjestyksessä
Diakin uusintatenttipäivät käytössä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso edellyttää Varhaiskasvatuksen perusteet opintojakson suorittamista tai vastaavia tietoja
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tavoitteena on, että opiskelija
- kehitää didaktisia taitoja varhaiskasvatuksessa
- syventää osaamista suhteessa varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- hallitsee monipuoliset varhaiskasvatusikäisen lasten toiminnan suunnittelu-, toteutus-,
ohjaus- sekä arviointitaidot
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen
merkityksen didaktisia valintoja tehtäessä
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
27.02.2023 - 28.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Satu Keisala
- Marjaana Marttila-Ojala
Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
Tavoitteet
Opiskelija
- syventää ammatillista osaamistaan liittyen varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen merkityksen didaktisia valintoja tehdessään
- hallitsee riittävät varhaiskasvatusikäisen lapsen toiminnan suunnittelu- ja ohjaustaidot sekä arviointi- ja dokumentointitaidot
- osaa kehittää didaktisia taitojaan varhaiskasvatuksessa
Sisältö
- varhaiskasvatusikäisen lapsen kehitystä tukevan pedagogisen toiminnan suunnittelu
- varhaiskasvatuksen kasvatusklassikot sekä pedagogiikka ja didaktiikka
- eheyttäminen, eriyttäminen ja integraatio varhaiskasvatuksen oppimisympäristössä
Opetusmenetelmät
VDP opintoihin kuuluvat
- omat oppimisen tavoitteet
- verkkotentti
- kasvatuksn klassikot, toiminnallinen tehtävä
Oppimateriaalit
Verkossa tapahtuvan yksilötentin tenttimateriaali:
Koivula, M., Siippanen, A. & Eerola-Pennanen, P. (toim.) (2017). Valloittava varhaiskasvatus. Oppimista, osallisuutta ja hyvinvointia. Teos löytyy e-kirjana,
TAI
Kangas, J., Vlasov, J., Fonsen, E. Heikka, J. (toim.) (2018). Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa 2. Suunnittelu, toteuttaminen ja kehittäminen
TAI
Kangas, J., Lastikka, A. & Karlsson, L. (2021). Voimauttava varhaiskasvatus (1. painos.). Kustannusosakeyhtiö Otava
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toiminnallinen toteutus suoritetaan varhaiskasvatusympäristössä, josta myös saadaan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen arviointi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentin ensimmäinen ajankohta ilmoitetaan lukujärjestyksessä
Diakin uusintatenttipäivät käytössä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso edellyttää Varhaiskasvatuksen perusteet opintojakson suorittamista tai vastaavia tietoja
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tavoitteena on, että opiskelija
- kehitää didaktisia taitoja varhaiskasvatuksessa
- syventää osaamista suhteessa varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- hallitsee monipuoliset varhaiskasvatusikäisen lasten toiminnan suunnittelu-, toteutus-,
ohjaus- sekä arviointitaidot
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen
merkityksen didaktisia valintoja tehtäessä
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 18.03.2022
Ajoitus
12.09.2022 - 04.11.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Opettaja
- Marjaana Marttila-Ojala
Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
Tavoitteet
Opiskelija
- syventää ammatillista osaamistaan liittyen varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen merkityksen didaktisia valintoja tehdessään
- hallitsee riittävät varhaiskasvatusikäisen lapsen toiminnan suunnittelu- ja ohjaustaidot sekä arviointi- ja dokumentointitaidot
- osaa kehittää didaktisia taitojaan varhaiskasvatuksessa
Sisältö
- varhaiskasvatusikäisen lapsen kehitystä tukevan pedagogisen toiminnan suunnittelu
- varhaiskasvatuksen kasvatusklassikot sekä pedagogiikka ja didaktiikka
- eheyttäminen, eriyttäminen ja integraatio varhaiskasvatuksen oppimisympäristössä
Opetusmenetelmät
VDP opintoihin kuuluvat
- omat oppimisen tavoitteet
- verkkotentti
- kasvatuksn klassikot, toiminnallinen tehtävä
Oppimateriaalit
Verkossa tapahtuvan yksilötentin tenttimateriaali:
Koivula, M., Siippanen, A. & Eerola-Pennanen, P. (toim.) (2017). Valloittava varhaiskasvatus. Oppimista, osallisuutta ja hyvinvointia.
Verkkojulkaisuna https://diak.finna.fi/Search/Results?lookfor=valloittava+varhaiskasvatus&type=AllFields&limit=20&sort
TAI
Kangas, J., Vlasov, J., Fonsen, E. Heikka, J. (toim.) (2018). Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa 2. Suunnittelu, toteuttaminen ja kehittäminen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toiminnallinen toteutus suoritetaan varhaiskasvatusympäristössä, josta myös saadaan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen arviointi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentin ensimmäinen ajankohta ilmoitetaan lukujärjestyksessä
Diakin uusintatenttipäivät käytössä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso edellyttää Varhaiskasvatuksen perusteet opintojakson suorittamista tai vastaavia tietoja
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tavoitteena on, että opiskelija
- kehitää didaktisia taitoja varhaiskasvatuksessa
- syventää osaamista suhteessa varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- hallitsee monipuoliset varhaiskasvatusikäisen lasten toiminnan suunnittelu-, toteutus-,
ohjaus- sekä arviointitaidot
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen
merkityksen didaktisia valintoja tehtäessä
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
13.09.2021 - 05.10.2021
Ajoitus
28.02.2022 - 29.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomitutkinnot
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
Opettaja
- Marjaana Marttila-Ojala
Ryhmät
-
DiakDiak yhteinen
Tavoitteet
Opiskelija
- syventää ammatillista osaamistaan liittyen varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen merkityksen didaktisia valintoja tehdessään
- hallitsee riittävät varhaiskasvatusikäisen lapsen toiminnan suunnittelu- ja ohjaustaidot sekä arviointi- ja dokumentointitaidot
- osaa kehittää didaktisia taitojaan varhaiskasvatuksessa
Sisältö
- varhaiskasvatusikäisen lapsen kehitystä tukevan pedagogisen toiminnan suunnittelu
- varhaiskasvatuksen kasvatusklassikot sekä pedagogiikka ja didaktiikka
- eheyttäminen, eriyttäminen ja integraatio varhaiskasvatuksen oppimisympäristössä
Opetusmenetelmät
VDP opintoihin kuuluvat
- omat oppimisen tavoitteet
- verkkotentti
- kasvatuksn klassikot, toiminnallinen tehtävä
Oppimateriaalit
Verkossa taphatuvan yksilötentin tenttimateriaali:
Koivula, M., Siippanen, A. & Eerola-Pennanen, P. (toim.) (2017). Valloittava varhaiskasvatus. Oppimista, osallisuutta ja hyvinvointia.
Verkkojulkaisuna https://diak.finna.fi/Search/Results?lookfor=valloittava+varhaiskasvatus&type=AllFields&limit=20&sort
TAI
Kangas, J., Vlasov, J., Fonsen, E. Heikka, J. (toim.) (2018). Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa 2. Suunnittelu, toteuttaminen ja kehittäminen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toiminnallinen toteutus suoritetaan varhaiskasvatusympäristössä, josta myös saadaan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen arviointi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentin ensimmäinen ajankohta ilmoitetaan lukujärjestyksessä
Diakin uusintatenttipäivät käytössä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso edellyttää Varhaiskasvatuksen perusteet opintojakson suorittamista tai vastaavia tietoja
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tavoitteena on, että opiskelija
- kehitää didaktisia taitoja varhaiskasvatuksessa
- syventää osaamista suhteessa varhaiskasvatuksen oppimisen alueisiin
- hallitsee monipuoliset varhaiskasvatusikäisen lasten toiminnan suunnittelu-, toteutus-,
ohjaus- sekä arviointitaidot
- ymmärtää toiminnallisen, kokemuksellisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen
merkityksen didaktisia valintoja tehtäessä
Arviointiasteikko
0-5