Monialaista tukea tarvitsevien asiakkaiden palvelujen kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: MOY1005Y21S
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
• osaa analysoida, arvioida ja perustella eri asiakkaiden ja asiakasryhmien palvelutarpeita.
• osaa analysoida indikaattoreiden ja mittareiden tuottamaa tietoa palvelutarpeen tunnistamisessa.
• osaa johtaa ja kehittää asiakasryhmäkohtaista palveluohjausta ja palveluiden integraatiota.
• osaa johtaa ja kehittää asiakaslähtöisiä palveluiden integraatio- ja muutosprosesseja.
Ilmoittautumisaika
22.08.2024 - 25.08.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 29.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Master School
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
- Monialainen ja yhteensovittava johtaminen
Opettaja
- Sakari Kainulainen
- Anne Määttä
- Reija Paananen
- Arja Koski
Ryhmät
-
Y-S24termoY-S24termo
Tavoitteet
Opiskelija
• osaa analysoida, arvioida ja perustella eri asiakkaiden ja asiakasryhmien palvelutarpeita.
• osaa analysoida indikaattoreiden ja mittareiden tuottamaa tietoa palvelutarpeen tunnistamisessa.
• osaa johtaa ja kehittää asiakasryhmäkohtaista palveluohjausta ja palveluiden integraatiota.
• osaa johtaa ja kehittää asiakaslähtöisiä palveluiden integraatio- ja muutosprosesseja.
Opetusmenetelmät
Luento-opetus
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Opintopiiri
Työpaja
Aika ja paikka
Verkkototeutus, jossa on aikaan sidottua opetusta ja ohjausta seuraavasti:
26.8. klo 16.15-18.45 Johdantoluennot ja keskustelu sekä orientoituminen yksilötyöskentelyyn
23.9. klo 15.00-18.00 Inspiraatioluento ja ohjaus seuraavaan työskentelyvaiheeseen
29.10. klo 15.00 - 18.00 Yhteiskehittämisen paja
Oppimateriaalit
Kirjallisuus on luettavissa Diakle-oppimisalustalla
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-Työelämäkumppanit osallistuvat työpajatyöskentelyyn
- Oppimistehtävien teemat nousevat työelämän tarpeista
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksossa ei ole tenttejä
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (= 134 tuntia).
Sisällön jaksotus
26.8. Orientaatio ja työskentelyn aloitus sekä ohjaus opintojakson osioihin 1 ja 2.
23.9. luento, ohjauskeskustelu sekä orientaatio opintojakson osioihin 3 ja 4
29.10. Työpajatyöskentely
Online tilanteiden välissä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja ryhmissä.
1.Opintojaksossa opiskellaan opintojakson keskeiset käsitteet sekä yksilöllisesti että opintopiirissä.
2. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat tekevät Canva-työkalulla näkyväksi valitsemansa monialaista tukea tarvitsevan asiakkaan tilanteen ja hänen tarpeensa.
3. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat rakentavat palvelukartan asiakkaan monitoimijaisesta palvelujärjestelmästä.
4.Yhteiskehittämisen pajassa luodaan työelämätoimijoiden kanssa tulevaisuuden palvelupolkuja ja mietitään haasteita asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtamiseen ja kehittämiseen.
5. Opiskelijat kirjoittavat artikkelin, joka rakentuu edellä mainittujen työvaiheiden tuotoksista sekä oman oppimisen arvioinnista ja reflektoinnista.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson osiot opiskellaan annetussa järjestyksessä, prosessinomaisesti koska ne linkittyvät myös kronologisesti toisiinsa (oppimistehtävät rakentuvat aina edellisen tehtävän pohjalta).
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on suorittanut määritellyt tehtävät hyväksytysti ja osallistunut online-tapaamisiin.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
14.08.2023 - 20.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 12.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Master School
Kampus
Diakin yhteinen toteutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
- Monialainen ja yhteensovittava johtaminen
Opettaja
- Sakari Kainulainen
- Anne Määttä
- Reija Paananen
- Arja Koski
Ryhmät
-
Y-S23termoY-S23termo
Tavoitteet
Opiskelija
• osaa analysoida, arvioida ja perustella eri asiakkaiden ja asiakasryhmien palvelutarpeita.
• osaa analysoida indikaattoreiden ja mittareiden tuottamaa tietoa palvelutarpeen tunnistamisessa.
• osaa johtaa ja kehittää asiakasryhmäkohtaista palveluohjausta ja palveluiden integraatiota.
• osaa johtaa ja kehittää asiakaslähtöisiä palveluiden integraatio- ja muutosprosesseja.
Opetusmenetelmät
Luento-opetus
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Opintopiiri
Työpaja
Aika ja paikka
Verkkototeutus, jossa on aikaan sidottua opetusta ja ohjausta seuraavasti:
29.8. klo 16.15-18.45 Johdantoluennot ja keskustelu sekä orientoituminen yksilötyöskentelyyn
2.10. klo 15.00-18.00 Inspiraatioluento ja ohjaus seuraavaan työskentelyvaiheeseen
6.11. klo 15.00 - 18.00 Yhteiskehittämisen paja
Oppimateriaalit
Kirjallisuus on luettavissa Diakle-oppimisalustalla
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-Työelämäkumppanit osallistuvat työpajatyöskentelyyn
- Oppimistehtävien teemat nousevat työelämän tarpeista
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksossa ei ole tenttejä
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (= 134 tuntia).
Sisällön jaksotus
29.8. Orientaatio ja työskentelyn aloitus sekä ohjaus opintojakson osioihin 1 ja 2.
2.10. luento, ohjauskeskustelu sekä orientaatio opintojakson osioihin 3 ja 4
6.11. Työpajatyöskentely
Online tilanteiden välissä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja ryhmissä.
1.Opintojaksossa opiskellaan opintojakson keskeiset käsitteet sekä yksilöllisesti että opintopiirissä. Käsitteiden sisällöt ja lähteet kootaan yhteiseen Wiki-taulukkoon koko ryhmän oppimisen tueksi.
2. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat tekevät Canva-työkalulla näkyväksi valitsemansa monialaista tukea tarvitsevan asiakkaan tilanteen ja hänen tarpeensa.
3. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat rakentavat palvelukartan asiakkaan monitoimijaisesta palvelujärjestelmästä.
4.Yhteiskehittämisen pajassa luodaan työelämätoimijoiden kanssa tulevaisuuden palvelupolkuja ja mietitään haasteita asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtamiseen ja kehittämiseen.
5. Opiskelijat kirjoittavat yksilötyönä artikkelin, joka rakentuu edellä mainittujen työvaiheiden tuotoksista sekä oman oppimisen arvioinnista ja reflektoinnista.Artikkeli palautetaan 17.11. 2023 oppimisalustan kansioon.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson osiot opiskellaan annetussa järjestyksessä, prosessinomaisesti koska ne linkittyvät myös kronologisesti toisiinsa (oppimistehtävät rakentuvat aina edellisen tehtävän pohjalta).
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on suorittanut määritellyt tehtävät hyväksytysti ja osallistunut online-tapaamisiin.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 18.03.2022
Ajoitus
22.08.2022 - 29.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Koulutus
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Monialainen ja yhteensovittava johtaminen
Opettaja
- Reija Paananen
- Arja Koski
- Aki Kaskinen
Ryhmät
-
Y53termoY53termo
Tavoitteet
Opiskelija
• osaa analysoida, arvioida ja perustella eri asiakkaiden ja asiakasryhmien palvelutarpeita.
• osaa analysoida indikaattoreiden ja mittareiden tuottamaa tietoa palvelutarpeen tunnistamisessa.
• osaa johtaa ja kehittää asiakasryhmäkohtaista palveluohjausta ja palveluiden integraatiota.
• osaa johtaa ja kehittää asiakaslähtöisiä palveluiden integraatio- ja muutosprosesseja.
Opetusmenetelmät
Luento-opetus
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Opintopiiri
Työpaja
Aika ja paikka
Verkkototeutus, jossa on aikaan sidottua opetusta ja ohjausta seuraavasti:
25.8. klo 15.00-18.00
6.10. klo 15.00-18.00
16.11. klo 15.00 - 18.00
Oppimateriaalit
Kirjallisuus on luettavissa Diakle-oppimisalustalla
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-Työelämäkumppanit osallistuvat työpajatyöskentelyyn
- Oppimistehtävien teemat nousevat työelämän tarpeista
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (= 134 tuntia)
Sisällön jaksotus
25.8. Orientaatio ja työskentelyn aloitus sekä ohjaus opintojakson osoioihin 1 ja 2.
6.10. luento, ohjauskeskustelu sekä orientaatio opintojakson osioihin 3 ja 4
16.11. Työpajatyöskentely
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson osiot opiskellaan annetussa järjestyksessä, prosessinomaisesti koska ne linkittyvät myös kronologisesti toisiinsa (oppimistehtävät rakentuvat aina edellisen tehtävän pohjalta)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on suorittanut määritellyt tehtävät hyväksytysti ja osallistunut online-tapaamisiin.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty