Siirry suoraan sisältöön

Monialaista tukea tarvitsevien asiakkaiden palvelujen kehittäminenLaajuus (5 op)

Tunnus: MOY1005Y21S

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
• osaa analysoida, arvioida ja perustella eri asiakkaiden ja asiakasryhmien palvelutarpeita.
• osaa analysoida indikaattoreiden ja mittareiden tuottamaa tietoa palvelutarpeen tunnistamisessa.
• osaa johtaa ja kehittää asiakasryhmäkohtaista palveluohjausta ja palveluiden integraatiota.
• osaa johtaa ja kehittää asiakaslähtöisiä palveluiden integraatio- ja muutosprosesseja.

Ilmoittautumisaika

22.08.2024 - 25.08.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 29.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Master School

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 333

Koulutus
  • Monialainen ja yhteensovittava johtaminen
Opettaja
  • Sakari Kainulainen
  • Anne Määttä
  • Reija Paananen
  • Arja Koski
Ryhmät
  • Y-S24termo
    Y-S24termo

Tavoitteet

Opiskelija
• osaa analysoida, arvioida ja perustella eri asiakkaiden ja asiakasryhmien palvelutarpeita.
• osaa analysoida indikaattoreiden ja mittareiden tuottamaa tietoa palvelutarpeen tunnistamisessa.
• osaa johtaa ja kehittää asiakasryhmäkohtaista palveluohjausta ja palveluiden integraatiota.
• osaa johtaa ja kehittää asiakaslähtöisiä palveluiden integraatio- ja muutosprosesseja.

Opetusmenetelmät

Luento-opetus
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Opintopiiri
Työpaja

Aika ja paikka

Verkkototeutus, jossa on aikaan sidottua opetusta ja ohjausta seuraavasti:
26.8. klo 16.15-18.45 Johdantoluennot ja keskustelu sekä orientoituminen yksilötyöskentelyyn
23.9. klo 15.00-18.00 Inspiraatioluento ja ohjaus seuraavaan työskentelyvaiheeseen
29.10. klo 15.00 - 18.00 Yhteiskehittämisen paja

Oppimateriaalit

Kirjallisuus on luettavissa Diakle-oppimisalustalla

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-Työelämäkumppanit osallistuvat työpajatyöskentelyyn
- Oppimistehtävien teemat nousevat työelämän tarpeista

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksossa ei ole tenttejä

Kansainvälisyys

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (= 134 tuntia).

Sisällön jaksotus

26.8. Orientaatio ja työskentelyn aloitus sekä ohjaus opintojakson osioihin 1 ja 2.
23.9. luento, ohjauskeskustelu sekä orientaatio opintojakson osioihin 3 ja 4
29.10. Työpajatyöskentely

Online tilanteiden välissä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja ryhmissä.

1.Opintojaksossa opiskellaan opintojakson keskeiset käsitteet sekä yksilöllisesti että opintopiirissä.
2. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat tekevät Canva-työkalulla näkyväksi valitsemansa monialaista tukea tarvitsevan asiakkaan tilanteen ja hänen tarpeensa.
3. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat rakentavat palvelukartan asiakkaan monitoimijaisesta palvelujärjestelmästä.
4.Yhteiskehittämisen pajassa luodaan työelämätoimijoiden kanssa tulevaisuuden palvelupolkuja ja mietitään haasteita asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtamiseen ja kehittämiseen.
5. Opiskelijat kirjoittavat artikkelin, joka rakentuu edellä mainittujen työvaiheiden tuotoksista sekä oman oppimisen arvioinnista ja reflektoinnista.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson osiot opiskellaan annetussa järjestyksessä, prosessinomaisesti koska ne linkittyvät myös kronologisesti toisiinsa (oppimistehtävät rakentuvat aina edellisen tehtävän pohjalta).

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on suorittanut määritellyt tehtävät hyväksytysti ja osallistunut online-tapaamisiin.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

14.08.2023 - 20.08.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 12.11.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Master School

Kampus

Diakin yhteinen toteutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 333

Koulutus
  • Monialainen ja yhteensovittava johtaminen
Opettaja
  • Sakari Kainulainen
  • Anne Määttä
  • Reija Paananen
  • Arja Koski
Ryhmät
  • Y-S23termo
    Y-S23termo

Tavoitteet

Opiskelija
• osaa analysoida, arvioida ja perustella eri asiakkaiden ja asiakasryhmien palvelutarpeita.
• osaa analysoida indikaattoreiden ja mittareiden tuottamaa tietoa palvelutarpeen tunnistamisessa.
• osaa johtaa ja kehittää asiakasryhmäkohtaista palveluohjausta ja palveluiden integraatiota.
• osaa johtaa ja kehittää asiakaslähtöisiä palveluiden integraatio- ja muutosprosesseja.

Opetusmenetelmät

Luento-opetus
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Opintopiiri
Työpaja

Aika ja paikka

Verkkototeutus, jossa on aikaan sidottua opetusta ja ohjausta seuraavasti:
29.8. klo 16.15-18.45 Johdantoluennot ja keskustelu sekä orientoituminen yksilötyöskentelyyn
2.10. klo 15.00-18.00 Inspiraatioluento ja ohjaus seuraavaan työskentelyvaiheeseen
6.11. klo 15.00 - 18.00 Yhteiskehittämisen paja

Oppimateriaalit

Kirjallisuus on luettavissa Diakle-oppimisalustalla

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-Työelämäkumppanit osallistuvat työpajatyöskentelyyn
- Oppimistehtävien teemat nousevat työelämän tarpeista

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksossa ei ole tenttejä

Kansainvälisyys

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (= 134 tuntia).

Sisällön jaksotus

29.8. Orientaatio ja työskentelyn aloitus sekä ohjaus opintojakson osioihin 1 ja 2.
2.10. luento, ohjauskeskustelu sekä orientaatio opintojakson osioihin 3 ja 4
6.11. Työpajatyöskentely

Online tilanteiden välissä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja ryhmissä.

1.Opintojaksossa opiskellaan opintojakson keskeiset käsitteet sekä yksilöllisesti että opintopiirissä. Käsitteiden sisällöt ja lähteet kootaan yhteiseen Wiki-taulukkoon koko ryhmän oppimisen tueksi.
2. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat tekevät Canva-työkalulla näkyväksi valitsemansa monialaista tukea tarvitsevan asiakkaan tilanteen ja hänen tarpeensa.
3. Yksilötyöskentelyssä opiskelijat rakentavat palvelukartan asiakkaan monitoimijaisesta palvelujärjestelmästä.
4.Yhteiskehittämisen pajassa luodaan työelämätoimijoiden kanssa tulevaisuuden palvelupolkuja ja mietitään haasteita asiakaslähtöisten palveluiden integraatio- ja muutosprosessien johtamiseen ja kehittämiseen.
5. Opiskelijat kirjoittavat yksilötyönä artikkelin, joka rakentuu edellä mainittujen työvaiheiden tuotoksista sekä oman oppimisen arvioinnista ja reflektoinnista.Artikkeli palautetaan 17.11. 2023 oppimisalustan kansioon.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson osiot opiskellaan annetussa järjestyksessä, prosessinomaisesti koska ne linkittyvät myös kronologisesti toisiinsa (oppimistehtävät rakentuvat aina edellisen tehtävän pohjalta).

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on suorittanut määritellyt tehtävät hyväksytysti ja osallistunut online-tapaamisiin.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

01.03.2022 - 18.03.2022

Ajoitus

22.08.2022 - 29.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Koulutus

Kampus

Helsinki

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Monialainen ja yhteensovittava johtaminen
Opettaja
  • Reija Paananen
  • Arja Koski
  • Aki Kaskinen
Ryhmät
  • Y53termo
    Y53termo

Tavoitteet

Opiskelija
• osaa analysoida, arvioida ja perustella eri asiakkaiden ja asiakasryhmien palvelutarpeita.
• osaa analysoida indikaattoreiden ja mittareiden tuottamaa tietoa palvelutarpeen tunnistamisessa.
• osaa johtaa ja kehittää asiakasryhmäkohtaista palveluohjausta ja palveluiden integraatiota.
• osaa johtaa ja kehittää asiakaslähtöisiä palveluiden integraatio- ja muutosprosesseja.

Opetusmenetelmät

Luento-opetus
Yksilötyöskentely
Ryhmätyöskentely
Opintopiiri
Työpaja

Aika ja paikka

Verkkototeutus, jossa on aikaan sidottua opetusta ja ohjausta seuraavasti:
25.8. klo 15.00-18.00
6.10. klo 15.00-18.00
16.11. klo 15.00 - 18.00

Oppimateriaalit

Kirjallisuus on luettavissa Diakle-oppimisalustalla

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-Työelämäkumppanit osallistuvat työpajatyöskentelyyn
- Oppimistehtävien teemat nousevat työelämän tarpeista

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op (= 134 tuntia)

Sisällön jaksotus

25.8. Orientaatio ja työskentelyn aloitus sekä ohjaus opintojakson osoioihin 1 ja 2.
6.10. luento, ohjauskeskustelu sekä orientaatio opintojakson osioihin 3 ja 4
16.11. Työpajatyöskentely

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson osiot opiskellaan annetussa järjestyksessä, prosessinomaisesti koska ne linkittyvät myös kronologisesti toisiinsa (oppimistehtävät rakentuvat aina edellisen tehtävän pohjalta)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on suorittanut määritellyt tehtävät hyväksytysti ja osallistunut online-tapaamisiin.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty