Skip to main content

Methods of rehabilitative health promotion (2cr)

Code: KHO2202A15S-3007

General information


Enrollment
04.09.2017 - 10.09.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.01.2018 - 16.03.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Pori
Teaching languages
Finnish
Teachers
Karoliina Salminen
Scheduling groups
pienryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
pienryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
pienryhmä 1
pienryhmä 2
Course
KHO2202A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization Methods of rehabilitative health promotion KHO2202A15S-3007. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

Students
- understand rehabilitative work as part of holistic nursing
- are familiar with the objectives and forms of rehabilitative work
- are familiar with rehabilitative methods that impact individual resources and environmental possibilities
- are familiar with the national assessment method recommendations regarding the ability to function
- know how to assess their own ability to function and the challenges to retain and maintain it to promote their own health

Content

- rehabilitative work
- resource-oriented rehabilitative process which seeks out the strengths of an individual and supports their initiative-rich nature
- assessment of the ability to function
- individual, group and community rehabilitative methods in institutions and at home
- personal ability to function

Materials

TENTTIMATERIAALI:
• Lähiopetuksen materiaali
• Toimia-sivusto (https://www.thl.fi/fi/web/toimintakyk y)
• ICF-luokitus (https://www.thl.fi/fi/web/toimintakyky/icf-luokitu s)
• Ilona Autti-Rämö, Anna-Liisa Salminen, Marketta Rajavaara, Aarne Ylinen (toim.) 2016. Kuntoutuminen.
• Finne-Soveri, Harriet; Pohjola, Leena; Keränen, Jimmy & Raivio, Kaarina. 2014. Pysyvästi aktivoivaan arkeen InnoKusti -hanke. 2007-2010 ja miten sitten kävi? THL julkaisuja. Raportti 30/2014.
• Vähäkangas, Pia. 2010. Kuntoutumista edistävän hoitajan toiminta ja sen johtaminen pitkäaikaisessa laitoshoidossa. Oulun yliopisto. Väitöskirja.

Teaching methods

Ydinsisällöt
- Toimintakyvyn merkitys ja arviointi
- Kuntoutumista edistävä työote
- Voimavarasuuntautunut, yksilön vahvuuksia etsivä ja oma-aloitteisuutta tukeva kuntoutusprosessi
- Omasta toimintakyvystä huolehtiminen
Kurssin suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää kuntoutumista tukevan toiminnnan määritelmän
- ymmärtää kuntoutumista tukevan hoitotyön periaatteet
- ymmärtää kuntoutumisen merkityksen hoitotyön prosessin näkökulmasta
- tietää, miten potilas/asiakasta tuetaan aktiivisesti osallistumaan omaan kuntoutumisprosessiinsa
- ymmärtää moniammatillisen yhteistyön kuntoutumista edistävässä hoitotyössä
- tietää erilaisten fyysistä, kognitiivista, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyä mittaavien testien merkityksen sekä ymmärtää niiden käytön kuntouttavan terveyden edistämisessä
- tietää erilaisia ryhmämuotoisia ja yhteisöllisiä menetelmiä kuntoututtavan terveyden edistämisessä
- ymmärtää opiskelijan henkilökohtainen toimintakyvyn merkityksen ja arviointitavat
OPINTOSUORITUKSEN KUVAUS:
Opintojakso koostuu lähiopetuksesta sekä tentistä

International connections

Osasuoritus ei edellytä aiempaa hankittua osaamista.

Completion alternatives

Kirjallisuustentti

Qualifications

Ei edellytä aiempia opintoja.

Further information

AHOT:Toteutuu opinto-ohjaajan kanssa käytävän HOPS-keskustelun sekä diakonia-ammattikorkeakoulun ahot-käytäntöjen mukaisesti.

Go back to top of page