Skip to main content

Creativity as a resource (4cr)

Code: LUO0104A15S-3015

General information


Enrollment
01.03.2019 - 18.03.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.10.2019 - 15.11.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
BA of Social Services
Teachers
Anna Liisa Karjalainen
Eija Pehkonen
Marianne Neuvonen
Course
LUO0104A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization Creativity as a resource LUO0104A15S-3015. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Content scheduling

Orientaatio ja opetus, itsenäinen verkkotyöpaja ja oppimistehtävä (ohjausharjoitus) ryhmätehtävänä.

Objective

Opiskelija
- osaa tunnistaa oman luovuutensa ja voimavaransa sosiaali- ja kirkon alan työssä
- tietää luovia taidelähtöisiä ja toiminnallisia menetelmiä erilaisten asiakkaiden kanssa tehtävässä työssä

Content

- luovan ja taidelähtöisen työskentelyn lähtökohdat
- taidelähtöiset menetelmät
- oman toimijuuden tarkastelu

Location and time

Suoritetaan osallistumalla lähiopetukseen ja tekemällä opintojakson tehtävät (ohjeet Moodle verkkoalustalla).

Materials

Kaikille yhteinen pakollinen teos:
Karjalainen, A L. (2019). (toim.) Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. Keuruu: PS-Kustannus.
Saatavuus Diakin kirjastossa.
Saatavuus verkkoaineistona
Valinnainen teos (yksi seuraavista):
•Känkänen, P. (2013). Taidelähtöiset menetelmät lastensuojelussa: Kohti tilaa ja kokemuksia. Helsinki: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Saatavuus verkkoaineistona
•Jansson, S., & Rantala, P. (2013). Taiteesta toiseen: Taidelähtöisten menetelmien vaikutuksia. Rovaniemi: Lapin yliopisto.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Saatavuus verkkoaineistona
•Rusanen, S., Kuusela, M., Rantakorpi, K. & Torkki, K.(2014). Musta tuntuu punaiselta: Kuvataiteellinen toiminta varhaisiässä. Helsinki: Lasten keskus: Kirjapaja.
Saatavuus Diakin kirjastossa

Teaching methods

Tavoitteet
Opiskelija
-osaa tunnistaa oman luovuutensa ja voimavaransa sosiaalialan työssä
-tutustuu luoviin, taidelähtoisiin ja toiminnallisiin menetelmiin
-saa valmiuksia hyödyntää luovuuttaan ja voimavarojaan asiakastyössä ja työyhteisöissä
-saa valmiuksia suunnitella ja ohjata taidelähtöistä ja luovaa toimintaa asiakastyössä
- ymmärtää ohjaustoiminnan eettiset lähtökohdat

Employer connections

Opiskelija voi suorittaa oppimistehtävänä tehtävän ohjausharjoituksen harjoittelu- ja työelämän ympäristössä.

International connections

Vastaava osaaminen voidaan suorittaa kv opintoina.

Completion alternatives

Oppimistehtävän voi suorittaa yksilö-, pari- tai ryhmätehtävänä.

Student workload

Opinnot sisältävät lähiopetuksen lisäksi itsenäistä työskentelyä ja ryhmätyöskentelyä (opiskelumateriaaleihin perehtyminen, verkkopajat, verkkokeskustelut, ohjausharjoitus).

Assessment criteria, approved/failed

hyväksytty/täydennettävä

Further information

Opintojen tarkemmat ohjeet Moodlessa. Opintojen suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen.
AHOT DIAK:in ohjeistuksen mukaan Ahot vastaava lehtori Sirpa Ylönen
Ei edellytä aiemmin hankittua osaamista. Voi suorittaa avoin amk opintoina.

Go back to top of page