Creativity as a resource (4cr)
Code: LUO0104A15S-3015
General information
- Enrollment
- 01.03.2019 - 18.03.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.10.2019 - 15.11.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- BA of Social Services
- Teachers
- Anna Liisa Karjalainen
- Eija Pehkonen
- Marianne Neuvonen
- Course
- LUO0104A15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization Creativity as a resource LUO0104A15S-3015. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Content scheduling
Orientaatio ja opetus, itsenäinen verkkotyöpaja ja oppimistehtävä (ohjausharjoitus) ryhmätehtävänä.
Objective
Opiskelija
- osaa tunnistaa oman luovuutensa ja voimavaransa sosiaali- ja kirkon alan työssä
- tietää luovia taidelähtöisiä ja toiminnallisia menetelmiä erilaisten asiakkaiden kanssa tehtävässä työssä
Content
- luovan ja taidelähtöisen työskentelyn lähtökohdat
- taidelähtöiset menetelmät
- oman toimijuuden tarkastelu
Location and time
Suoritetaan osallistumalla lähiopetukseen ja tekemällä opintojakson tehtävät (ohjeet Moodle verkkoalustalla).
Materials
Kaikille yhteinen pakollinen teos:
Karjalainen, A L. (2019). (toim.) Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. Keuruu: PS-Kustannus.
Saatavuus Diakin kirjastossa.
Saatavuus verkkoaineistona
Valinnainen teos (yksi seuraavista):
•Känkänen, P. (2013). Taidelähtöiset menetelmät lastensuojelussa: Kohti tilaa ja kokemuksia. Helsinki: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Saatavuus verkkoaineistona
•Jansson, S., & Rantala, P. (2013). Taiteesta toiseen: Taidelähtöisten menetelmien vaikutuksia. Rovaniemi: Lapin yliopisto.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Saatavuus verkkoaineistona
•Rusanen, S., Kuusela, M., Rantakorpi, K. & Torkki, K.(2014). Musta tuntuu punaiselta: Kuvataiteellinen toiminta varhaisiässä. Helsinki: Lasten keskus: Kirjapaja.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Teaching methods
Tavoitteet
Opiskelija
-osaa tunnistaa oman luovuutensa ja voimavaransa sosiaalialan työssä
-tutustuu luoviin, taidelähtoisiin ja toiminnallisiin menetelmiin
-saa valmiuksia hyödyntää luovuuttaan ja voimavarojaan asiakastyössä ja työyhteisöissä
-saa valmiuksia suunnitella ja ohjata taidelähtöistä ja luovaa toimintaa asiakastyössä
- ymmärtää ohjaustoiminnan eettiset lähtökohdat
Employer connections
Opiskelija voi suorittaa oppimistehtävänä tehtävän ohjausharjoituksen harjoittelu- ja työelämän ympäristössä.
International connections
Vastaava osaaminen voidaan suorittaa kv opintoina.
Completion alternatives
Oppimistehtävän voi suorittaa yksilö-, pari- tai ryhmätehtävänä.
Student workload
Opinnot sisältävät lähiopetuksen lisäksi itsenäistä työskentelyä ja ryhmätyöskentelyä (opiskelumateriaaleihin perehtyminen, verkkopajat, verkkokeskustelut, ohjausharjoitus).
Assessment criteria, approved/failed
hyväksytty/täydennettävä
Further information
Opintojen tarkemmat ohjeet Moodlessa. Opintojen suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen.
AHOT DIAK:in ohjeistuksen mukaan Ahot vastaava lehtori Sirpa Ylönen
Ei edellytä aiemmin hankittua osaamista. Voi suorittaa avoin amk opintoina.