Skip to main content

Methods of rehabilitative health promotion (2cr)

Code: KHO2202A15S-3015

General information


Enrollment
01.03.2019 - 18.03.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.09.2019 - 19.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 200
Degree programmes
BA in Health Care
Teachers
Pia Tauriainen
Course
KHO2202A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization Methods of rehabilitative health promotion KHO2202A15S-3015. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Objective

Students
- understand rehabilitative work as part of holistic nursing
- are familiar with the objectives and forms of rehabilitative work
- are familiar with rehabilitative methods that impact individual resources and environmental possibilities
- are familiar with the national assessment method recommendations regarding the ability to function
- know how to assess their own ability to function and the challenges to retain and maintain it to promote their own health

Content

- rehabilitative work
- resource-oriented rehabilitative process which seeks out the strengths of an individual and supports their initiative-rich nature
- assessment of the ability to function
- individual, group and community rehabilitative methods in institutions and at home
- personal ability to function

Materials

lona Autti-Rämö, Anna-Liisa Salminen, Marketta Rajavaara,
Aarne Ylinen (toim.) 2016. Kuntoutuminen.
• THL.Toimintakyky.ICF-luokitus. Saatavilla 2.5.2019.
https://thl.fi/fi/web/toimintakyky/icf-luokitus
• THL. Toimintakyky. Mitä toimintaky on. Saatavilla 2.5.2019.
https://thl.fi/fi/web/toimintakyky/mita-toimintakyky-on
• THL.Toimintakyky.Toimintakyvyn arviointi. Saatavilla
2.5.2019. https://thl.fi/fi/web/toimintakyky/toimintakyvyn-
arviointi
• Toimia-tietokanta . Saatavilla 2.5.2019.
https://thl.fi/fi/web/toimintakyky/etusivu/toimia-tietokanta.
• Finne-Soveri, Harriet; Pohjola, Leena; Keränen, Jimmy &
Raivio, Kaarina. 2014. Pysyvästi aktivoivaan arkeen
InnoKusti - hanke. 2007-2010 ja miten sitten kävi? THL
julkaisuja. Raportti 30/2014.
• Vähäkangas, Pia. 2010. Kuntoutumista edistävän hoitajan
toiminta ja sen johtaminen pitkäaikaisessa laitoshoidossa.
Oulun yliopisto. Väitöskirja.

Teaching methods

Ydinsisällöt
• Toimintakyvyn merkitys ja arviointi
• Kuntoutumista edistävä työote
• Voimavarasuuntautunut, yksilön vahvuuksia etsivä ja oma-
aloitteisuutta tukeva kuntoutusprosessi
• Omasta toimintakyvystä huolehtiminen
Kurssin suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää kuntoutumista tukevan toiminnan määritelmän
• ymmärtää kuntoutumista tukevan hoitotyön periaatteet
• ymmärtää kuntoutumisen merkityksen hoitotyön prosessin
näkökulmasta
• tietää, miten potilas/asiakasta tuetaan aktiivisesti osallistumaan
omaan kuntoutumisprosessiinsa
• ymmärtää moniammatillisen yhteistyön kuntoutumista
edistävässä
hoitotyössä
• tietää erilaisten fyysistä, kognitiivista, psyykkistä ja sosiaalista
toimintakykyä mittaavien testien merkityksen sekä ymmärtää
niiden käytön kuntouttavan terveyden edistämisessä
• tietää erilaisia ryhmämuotoisia ja yhteisöllisiä menetelmiä
kuntouttavan terveyden edistämisessä
• ymmärtää opiskelijan henkilökohtaisen toimintakyvyn merkityksen
ja arviointitavat
OPINTOSUORITUKSEN KUVAUS:
Opintojakso toteutuu verkkokurssina

Completion alternatives

Kirjallisuustentti

Qualifications

Ei edellytä aiempia opintoja.

Further information

AHOT:Toteutuu opinto-ohjaajan kanssa käytävän HOPS-keskustelun sekä Diakonia-ammattikorkeakoulun ahot-käytäntöjen mukaisesti.

Go back to top of page