Practical training in family care (15cr)
Code: PHO0415A15S-3016
General information
- Enrollment
- 01.03.2019 - 18.03.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.08.2019 - 15.11.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Pori
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- BA in Health Care
- Teachers
- Sinikka Vuorinen
- Course
- PHO0415A15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization Practical training in family care PHO0415A15S-3016. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
Opiskelija
• osaa ennakoida, tunnistaa ja arvioida perheen osallisuutta lisääviä / syrjäytymistä ennaltaehkäiseviä tekijöitä ja osaa ohjata ja tukea perhettä eri palveluiden käyttämisessä
• osaa suunnitella, toteuttaa sekä arvioida näyttöön perustuvaa perhehoitotyötä hyödyntäen moniammatillisia verkostoja ja voimavarakeskeisiä perhe- ja perhehoitotyön menetelmiä päätöksenteossa ja -toiminnassa.
• osaa ottaa puheeksi lasten, nuorten perheiden terveyden edistämiseen liittyviä haasteita ja mahdollisia terveys- ja hyvinvointiriskejä ja osaa käyttää asiakaslähtöisiä, osallistavia ja vaikuttavia perhe- ja perhehoitotyön menetelmiä.
• täydentää osaamistaan ja osaa toteuttaa harjoitteluympäristöön liittyvää lääkehoitoa (teoreettinen osaaminen ja lääkelaskut).
• osaa analysoida ja arvioida kriittisesti perhe- ja perhehoitotyön eri menetelmien ja palveluiden vaikuttavuutta sekä esittää kehittämiskohteita
• osaa arvioida ja kehittää näyttöön perustuvaa päätöksentekoa ja –toimintaa eettisten ja taloudellisten periaatteiden mukaisesti valitsemallaan perhe- tai perhehoitotyön alueella
• osaa toimia ammattieettisten periaatteiden, perhehoitotyön arvojen, lasten oikeuksien, tietosuojan ja toimintaa ohjaavien säädösten mukaisesti perhehoitotyön eri kentillä
• kehittää ammatillisia valmiuksiaan kohdata elämänkulun eri vaiheessa olevia sekä yksilöllisistä lähtökohdista tulevia perheitä erilaisissa toimintaympäristöissä
Teaching methods
Tavoitteet:
- osaa ennakoida, tunnistaa ja arvioida perheen osallisuutta lisääviä / syrjäytymistä ennaltaehkäiseviä tekijöitä ja osaa ohjata ja tukea perhettä eri palveluiden käyttämisessä
- osaa suunnitella, toteuttaa sekä arvioida näyttöön perustuvaa perhehoitotyötä hyödyntäen moniammatillisia verkostoja ja voimavarakeskeisiä perhe- ja perhehoitotyön menetelmiä päätöksenteossa ja -toiminnassa.
- osaa ottaa puheeksi lasten, nuorten perheiden terveyden edistämiseen liittyviä haasteita ja mahdollisia terveys- ja hyvinvointiriskejä ja osaa käyttää asiakaslähtöisiä, osallistavia ja vaikuttavia perhe- ja perhehoitotyön menetelmiä.
- osaa analysoida ja arvioida kriittisesti perhe- ja perhehoitotyön eri menetelmien ja palveluiden vaikuttavuutta sekä esittää kehittämiskohteita
- osaa arvioida ja kehittää näyttöön perustuvaa päätöksentekoa ja –toimintaa eettisten ja taloudellisten periaatteiden mukaisesti valitsemallaan perhe- tai perhehoitotyön alueella
- osaa toimia ammattieettisten periaatteiden, perhehoitotyön arvojen, lasten oikeuksien, tietosuojan ja toimintaa ohjaavien säädösten mukaisesti perhehoitotyön eri kentillä
- tietää keskeiset yhteistyötahot, jotka tuottavat lapsiperheille sosiaali - ja terveyspalveluja (tämä vähän samaa kuin jo aikaisemmin)
- kehittää ammatillisia valmiuksiaan kohdata elämänkulun eri vaiheessa olevia sekä yksilöllisistä lähtökohdista tulevia perheitä erilaisissa toimintaympäristöissä
-Opiskelija syventää osaamistaan harjoitteluympäristöön liittyvästä lääkehoidosta (teoreettinen osaaminen ja lääkelaskut).
Muuta:
Eu-direktiivit:
Harjoittelu suoritetaan sellaisessa toimintaympäristössä, jossa harjoittelun osaamisen tavoitteet mahdollistuvat
Osittain Diakin hankkeissa ja projekteissa
Employer connections
Harjoittelun voi suorittaa erilaisissa sellaisissa lasten, nuorten ja perhehoitotyön toimintaympäristöissä, joissa työskentelee sairaanhoitajia.
Student workload
harjoittelun tuntimäärä sisältää harjoittelun orientaation/suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin eri tavoin
Further information
Terveysalan koulutuksessa Osallisuus ja ohjaus -temaattisen kokonaisuuden harjoitteluun ja sen jälkeisiin harjoitteluihin osallistuminen edellyttää, että opiskelija on suorittanut Turvallinen lääkehoito ja -laskenta -opintojakson hyväksytysti ja ennen seuraavia harjoitteluja niihin sisällöllisesti liittyvät lääkehoidon ja lääkelaskut hyväksytysti. Opintojen etenemisestä säädetään tarkemmin Diakin tutkintosäännössä.
Avoimina ammattikorkeakoulun opintoina suoritettavan harjoittelun edellytyksistä säädetään erikseen avoimen ammattikorkeakoulun ohjeissa. Harjoitteluun pääsy edellyttää avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijalta harjoittelusta vastaavan lehtorin ja opinto-ohjaajan haastatteluun osallistumista.