Premises of early childhood education (5cr)
Code: VAR0105A15S-3011
General information
- Enrollment
- 01.03.2019 - 18.03.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.09.2019 - 27.09.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- EDUCATION
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA of Social Services
- Teachers
- Sari Jylli
- Marjaana Marttila
- Mari Nieminen
- Course
- VAR0105A15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization Premises of early childhood education VAR0105A15S-3011. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Content scheduling
Opintojakson suoritukseen kuuluu kolme oppimistehtävää:
Testi varhaiskasvatuslaista ja asetuksesta (2018) sekä Vasu 2018 perusteista
Verkkotentti
Varhaiskasvatuksen osa-alueet tehtävä
Objective
Opiskelija
- osaa toimia kulttuurisensitiivisesti, yhdenvertaisuutta ja moninaisuutta tukien lasten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä
- tuntee varhaiskasvatusta ohjaavat ja velvoittavat asiakirjat sekä lainsäädännön ja osaa soveltaa niitä
- osaa toimia yhteistyössä sitoutuneesti lasten huoltajien kanssa kasvatuskumppanuutta toteuttaen
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsilähtöistä pedagogista toimintaa lapselle ja lapsiryhmille varhaiskasvatuksen keskeiset periaatteet ja tavoitteet huomioiden
- tuntee varhaiskasvatuksen merkityksen ennaltaehkäisevänä lastensuojelutyönä
- osaa työskennellä monialaisissa lapsi- ja perhetyön ammatillisissa ryhmissä keskeisten yhteistyötahojen kanssa
- osaa rakentaa lapsille yhteisöllisiä ja osallistavia oppimisympäristöjä
Content
- kulttuurisensitiivisyys sekä yhdenvertaisuuden ja moninaisuuden tukeminen
- varhaiskasvatusta ohjaavat ja suuntaavat asiakirjat sekä lainsäädäntö
- lapsilähtöinen pedagogiikka ja kasvatuskumppanuus
- varhaiskasvatuksen merkitys ennaltaehkäisevänä lastensuojelutyönä
- monialainen lapsi- ja perhetyö
- yhteisölliset ja osallistavat oppimisympäristöt
Teaching methods
Opiskelija
- osaa toimia kulttuurisensitiivisesti, yhdenvertaisuutta ja moninaisuutta tukien lasten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä
- tuntee varhaiskasvatusta ohjaavat ja velvoittavat asiakirjat sekä lainsäädännön ja osaa soveltaa niitä
- osaa toimia yhteistyössä sitoutuneesti lasten huoltajien kanssa kasvatusyhteistyötä oteuttaen
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsilähtöistä pedagogista toimintaa lapselle ja lapsiryhmille varhaiskasvatuksen keskeiset periaatteet ja tavoitteet huomioiden
- tuntee varhaiskasvatuksen merkityksen ennaltaehkäisevänä lastensuojelutyönä
- osaa työskennellä monialaisissa lapsi- ja perhetyön ammatillisissa ryhmissä keskeisten yhteistyötahojen kanssa
- osaa rakentaa lapsille yhteisöllisiä ja osallistavia oppimisympäristöjä
Sisältö:
- kulttuurisensitiivisyys sekä yhdenvertaisuuden ja moninaisuuden tukeminen
- varhaiskasvatusta ohjaavat ja suuntaavat asiakirjat sekä lainsäädäntö
- lapsilähtöinen pedagogiikka ja kasvatusyhteistyö
- varhaiskasvatuksen merkitys ennaltaehkäisevänä lastensuojelutyönä
- monialainen lapsi- ja perhetyö
- yhteisölliset ja osallistavat oppimisympäristöt
Exam schedules
Verkkotentin materiaali
Heikka, J., Fonsen, E., Elo, J. & Leinonen, J. (toim.) (2014). Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa
TAI
Hujala, E. & Turja, L. (toim.) (2017). Varhaiskasvatuksen käsikirja.
Opintojaksolla on käytössä Diakin yleiset uusintatentti- ja rästitehtävien palautuspäivät.
Qualifications
Auttamistyö ja palvelujärjestelmä ja Osallisuus ja ohjaus temaattiset kokonaisuudet tulee olla suoritettu tai opiskelijalla on vastaava osaaminen.
Voidaan suorittaa avoimessa amk:ssa. Edellytetään avoimen amk opiskelijoille suunnatun oppimisen välineet kokonaisuuden suorittamista tai vastaavan kirjallisen ja suullisen tuottamisen osaamista.
Further information
päivitetty 13.5.19