Skip to main content

Premises of early childhood education (5cr)

Code: VAR0105A15S-3011

General information


Enrollment
01.03.2019 - 18.03.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.09.2019 - 27.09.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
EDUCATION
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA of Social Services
Teachers
Sari Jylli
Marjaana Marttila
Mari Nieminen
Course
VAR0105A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization Premises of early childhood education VAR0105A15S-3011. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Content scheduling

Opintojakson suoritukseen kuuluu kolme oppimistehtävää:
Testi varhaiskasvatuslaista ja asetuksesta (2018) sekä Vasu 2018 perusteista
Verkkotentti
Varhaiskasvatuksen osa-alueet tehtävä

Objective

Opiskelija
- osaa toimia kulttuurisensitiivisesti, yhdenvertaisuutta ja moninaisuutta tukien lasten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä
- tuntee varhaiskasvatusta ohjaavat ja velvoittavat asiakirjat sekä lainsäädännön ja osaa soveltaa niitä
- osaa toimia yhteistyössä sitoutuneesti lasten huoltajien kanssa kasvatuskumppanuutta toteuttaen
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsilähtöistä pedagogista toimintaa lapselle ja lapsiryhmille varhaiskasvatuksen keskeiset periaatteet ja tavoitteet huomioiden
- tuntee varhaiskasvatuksen merkityksen ennaltaehkäisevänä lastensuojelutyönä
- osaa työskennellä monialaisissa lapsi- ja perhetyön ammatillisissa ryhmissä keskeisten yhteistyötahojen kanssa
- osaa rakentaa lapsille yhteisöllisiä ja osallistavia oppimisympäristöjä

Content

- kulttuurisensitiivisyys sekä yhdenvertaisuuden ja moninaisuuden tukeminen
- varhaiskasvatusta ohjaavat ja suuntaavat asiakirjat sekä lainsäädäntö
- lapsilähtöinen pedagogiikka ja kasvatuskumppanuus
- varhaiskasvatuksen merkitys ennaltaehkäisevänä lastensuojelutyönä
- monialainen lapsi- ja perhetyö
- yhteisölliset ja osallistavat oppimisympäristöt

Teaching methods

Opiskelija
- osaa toimia kulttuurisensitiivisesti, yhdenvertaisuutta ja moninaisuutta tukien lasten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä
- tuntee varhaiskasvatusta ohjaavat ja velvoittavat asiakirjat sekä lainsäädännön ja osaa soveltaa niitä
- osaa toimia yhteistyössä sitoutuneesti lasten huoltajien kanssa kasvatusyhteistyötä oteuttaen
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsilähtöistä pedagogista toimintaa lapselle ja lapsiryhmille varhaiskasvatuksen keskeiset periaatteet ja tavoitteet huomioiden
- tuntee varhaiskasvatuksen merkityksen ennaltaehkäisevänä lastensuojelutyönä
- osaa työskennellä monialaisissa lapsi- ja perhetyön ammatillisissa ryhmissä keskeisten yhteistyötahojen kanssa
- osaa rakentaa lapsille yhteisöllisiä ja osallistavia oppimisympäristöjä
Sisältö:
- kulttuurisensitiivisyys sekä yhdenvertaisuuden ja moninaisuuden tukeminen
- varhaiskasvatusta ohjaavat ja suuntaavat asiakirjat sekä lainsäädäntö
- lapsilähtöinen pedagogiikka ja kasvatusyhteistyö
- varhaiskasvatuksen merkitys ennaltaehkäisevänä lastensuojelutyönä
- monialainen lapsi- ja perhetyö
- yhteisölliset ja osallistavat oppimisympäristöt

Exam schedules

Verkkotentin materiaali
Heikka, J., Fonsen, E., Elo, J. & Leinonen, J. (toim.) (2014). Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa
TAI
Hujala, E. & Turja, L. (toim.) (2017). Varhaiskasvatuksen käsikirja.
Opintojaksolla on käytössä Diakin yleiset uusintatentti- ja rästitehtävien palautuspäivät.

Qualifications

Auttamistyö ja palvelujärjestelmä ja Osallisuus ja ohjaus temaattiset kokonaisuudet tulee olla suoritettu tai opiskelijalla on vastaava osaaminen.
Voidaan suorittaa avoimessa amk:ssa. Edellytetään avoimen amk opiskelijoille suunnatun oppimisen välineet kokonaisuuden suorittamista tai vastaavan kirjallisen ja suullisen tuottamisen osaamista.

Further information

päivitetty 13.5.19

Go back to top of page