Special education in early childhood (5cr)
Code: VAR0205A15S-3011
General information
- Enrollment
- 01.03.2019 - 18.03.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.10.2019 - 15.11.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA of Social Services
- Teachers
- Satu Keisala
- Inga Klen
- Marjaana Marttila
- Course
- VAR0205A15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization Special education in early childhood VAR0205A15S-3011. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
Opiskelija
- osaa käyttää havainnointi- ja dokumentointimenetelmiä
- osaa tukea ja ohjata lasta yhdessä perheen kanssa kasvun, kehityksen ja oppimisen eri vaiheissa lapsen kehitystasoa vastaten ja sitä vahvistaen
- tietää ja osaa soveltaa yleisen, tehostetun sekä erityisen tuen tukitoimia ja pedagogisia järjestelyitä
- osaa tunnistaa kasvun ja kehityksen häiriöitä sekä osaa varhaisen puuttumisen käytäntöjä
- tuntee lasten mielenterveystyön perusteet
Content
- varhaiskasvatuksessa käytettävät havainnointi- ja dokumentointimenetelmät
- lapsen tukemisen ja ohjaamisen menetelmät
- yleisen, tehostetun sekä erityisen tuen tukitoimet ja pedagogiset järjestelyt
- kasvun ja kehityksen häiriöt ja varhainen puuttuminen
- lasten mielenterveystyön perusteet
Teaching methods
Opiskelija
- osaa käyttää havainnointi- ja dokumentointimenetelmiä
- osaa tukea ja ohjata lasta yhdessä perheen kanssa kasvun, kehityksen ja oppimisen eri vaiheissa lapsen kehitystasoa vastaten ja sitä vahvistaen
- tietää ja osaa soveltaa yleisen, tehostetun sekä erityisen tuen tukitoimia ja pedagogisia järjestelyitä
- osaa tunnistaa kasvun ja kehityksen häiriöitä sekä osaa varhaisen puuttumisen käytäntöjä
- tuntee lasten mielenterveystyön perusteet
Sisältö:
- varhaiskasvatuksessa käytettävät havainnointi- ja dokumentointimenetelmät
- lapsen tukemisen ja ohjaamisen menetelmät
- yleisen, tehostetun sekä erityisen tuen tukitoimet ja pedagogiset järjestelyt
- kasvun ja kehityksen häiriöt ja varhainen puuttuminen
- lasten mielenterveystyön perusteet
Employer connections
Havainnointi- ja dokumentointitehtävä tehdään varhaiskasvatuksen arjessa.
Etsi tässä tehtävässä varhaiskasvatukseen liittyvän työelämätahon (päivähoito eri muotoineen; perhepäivähoito, leikkitoiminta, avoimet varhaiskasvatuspalvelut, järjestöjen toiminta, seurakunnan kerhot) ja sovi työelämäedustajan kanssa yhteistyöstä. Mikäli mahdollista voit hyödyntää tulevaa varhaiskasvatuksen harjoittelupaikkaa.
Exam schedules
Opintojakson aikana verkkotentti ja tämä jälkeen käytössä ovat Diakin yleiset uusintatentti- ja rästitehtävien palautuspäivät.
Student workload
Oppimistehtäviä on kaksi eli
havainnointi- ja dokumnenointitehtävä
ja
tentti. Tenttin tulee teos:
Sajaniemi, N., Suhonen, E., Nislin, M. & Mäkelä, J. (2015.)
Stressin säätely. Kehityksen, vuorovaikutuksen ja oppimisen ydin.
Tentti pyritään mahdollisuuksien mukaan järjestämään diaalogitenttinä.
Qualifications
Edellytetään Auttamistyö ja palvelujärjestelmät ja Osallisuus ja ohjaus temaattisten kokonaisuuksien suorittamista sekä Varhaiskasvatuksen perusteet 5op suorittamista tai vastaava osaamista.
Voidaan suorittaa avoimessa amk:ssa. Edellytetään avoimen amk opiskelijoille suunnatun oppimisen välineet kokonaisuuden suorittamista tai vastaavan kirjallisen ja suullisen tuottamisen osaamista.
Further information
Opinnot edellyttävät VAR I opintoja tai vastaavia tietoja
päivitetty 13.5.19