Practical training 1 (3cr)
Code: TOI2003A11H-3003
General information
- Enrollment
- 01.03.2019 - 18.03.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 12.08.2019 - 20.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
- Campus
- Turku
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- BA in Humanities, Sign Language and Interpreting
- Teachers
- Satu Elo
- Scheduling groups
- kiva (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- kisa (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- kiva
- kisa
- Course
- TOI2003A11H
Unfortunately, no reservations were found for the realization Practical training 1 TOI2003A11H-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
Opiskelija
- osaa käyttää puhetta tukevia ja korvaavia kommunikaatiomenetelmiä vapaassa tilanteessa
- tuntee puhevammaisten tulkin työkäytäntöjä
- tietää viittomakielialan/puhevamma-alan/viittomien opetuksen toimijoita
- tunnistaa ja osaa erottaa toisistaan viittomakielialan/puhevamma-alan/viittomien opetuksen eri toimijoiden tehtävät, työyhteisöt ja niiden verkostot
- osaa hahmottaa viittomakielen tulkin/ puhevammaisten tulkin/ viittomien opettajan työnkuvan ja työssä vaadittavan tiedon, taidon ja osaamisen
- osaa verrata työnkuvia viittomakielialan muiden ammattilaisten työnkuviin
- ymmärtää verkostoitumisen merkityksen
- osaa hyödyntää työelämäohjausta
Content
Ydinsisällöt
- valmistautuminen työtehtävään
- erilaiset kielenkäyttötilanteet ja kommunikaatiomenetelmät
- viittomakieli- ja puhevamma-alan eri organisaatiot
- viittomakielen ja puhevammaisten tulkin työnkuvat ja työtehtävät
- viittomien opettajan työnkuva ja työtehtävät
- moniammatillinen yhteistyö
- verkostoituminen
- Diakin harjoittelumateriaalinen
Teaching methods
The student
- in an uncontrolled situation, is able to use the Finnish Sign Language/augmentative and alternative communication methods
- knows parties involved in the field of Sign Language/speech impairments/teaching of sign supported communication
- is able to identify and distinguish the tasks, working practices, work communities and networks related to the various parties involved in the field of Sign Language/speech impairments/teaching of sign supported communication
- understands the job descriptions and the knowledge, skills and expertise required for the work of a Finnish Sign Language interpreter/interpreter for speech-impaired persons/sign supported communication teacher
- is able to compare job descriptions to job descriptions of other professionals in the field of Sign Language
- understands the significance of networking
- is able to make use of working-life counselling
Core contents:
- preparing for an assignment
- different contexts of language use and communication methods
- organisations in the field of Sign Language and speech impairment
- job descriptions and tasks of Sign Language interpreters and interpreters for speech-impaired people
- job descriptions and tasks of sign supported communication teachers
- multidisciplinary cooperation
- networking