Skip to main content

Practical training 1 (3cr)

Code: TOI2003A11H-3003

General information


Enrollment
01.03.2019 - 18.03.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.08.2019 - 20.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Turku
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
BA in Humanities, Sign Language and Interpreting
Teachers
Satu Elo
Scheduling groups
kiva (Size: 0 . Open UAS : 0.)
kisa (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
kiva
kisa
Course
TOI2003A11H

Unfortunately, no reservations were found for the realization Practical training 1 TOI2003A11H-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

Opiskelija
- osaa käyttää puhetta tukevia ja korvaavia kommunikaatiomenetelmiä vapaassa tilanteessa
- tuntee puhevammaisten tulkin työkäytäntöjä
- tietää viittomakielialan/puhevamma-alan/viittomien opetuksen toimijoita
- tunnistaa ja osaa erottaa toisistaan viittomakielialan/puhevamma-alan/viittomien opetuksen eri toimijoiden tehtävät, työyhteisöt ja niiden verkostot
- osaa hahmottaa viittomakielen tulkin/ puhevammaisten tulkin/ viittomien opettajan työnkuvan ja työssä vaadittavan tiedon, taidon ja osaamisen
- osaa verrata työnkuvia viittomakielialan muiden ammattilaisten työnkuviin
- ymmärtää verkostoitumisen merkityksen
- osaa hyödyntää työelämäohjausta

Content

Ydinsisällöt
- valmistautuminen työtehtävään
- erilaiset kielenkäyttötilanteet ja kommunikaatiomenetelmät
- viittomakieli- ja puhevamma-alan eri organisaatiot
- viittomakielen ja puhevammaisten tulkin työnkuvat ja työtehtävät
- viittomien opettajan työnkuva ja työtehtävät
- moniammatillinen yhteistyö
- verkostoituminen
- Diakin harjoittelumateriaalinen

Teaching methods

The student
- in an uncontrolled situation, is able to use the Finnish Sign Language/augmentative and alternative communication methods
- knows parties involved in the field of Sign Language/speech impairments/teaching of sign supported communication
- is able to identify and distinguish the tasks, working practices, work communities and networks related to the various parties involved in the field of Sign Language/speech impairments/teaching of sign supported communication
- understands the job descriptions and the knowledge, skills and expertise required for the work of a Finnish Sign Language interpreter/interpreter for speech-impaired persons/sign supported communication teacher
- is able to compare job descriptions to job descriptions of other professionals in the field of Sign Language
- understands the significance of networking
- is able to make use of working-life counselling
Core contents:
- preparing for an assignment
- different contexts of language use and communication methods
- organisations in the field of Sign Language and speech impairment
- job descriptions and tasks of Sign Language interpreters and interpreters for speech-impaired people
- job descriptions and tasks of sign supported communication teachers
- multidisciplinary cooperation
- networking

Go back to top of page