Skip to main content

AKE01MK20POR Encounters and professional interaction (5cr)

Code: AKE0105A20S-3001

General information


Enrollment
09.09.2019 - 30.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.02.2020 - 27.03.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Pori
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 200
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Rauli Vuorela
Sari Jylli
Leena Sundqvist
Hannu Piiroinen
Scheduling groups
A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
A
B
Course
AKE0105A20S

Unfortunately, no reservations were found for the realization AKE01MK20POR Encounters and professional interaction AKE0105A20S-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Objective

Students
• know how to develop their interaction skills in ethically sensitive human rights-related interactions with all kinds of people in various life situations
• know how to use plain language
• understand the customer’s diversity, multiculturality, life history and experiences as the basis for encounters and actions
• know how to consider safety with challenging customer groups
• are familiar with group dynamics and know how to act in groups
• know how to reflect on their actions and interaction skills

Content

• interaction skills
• professional ethics in their field
• plain language
• diverse and multicultural customers
• activity in groups
• basics of occupational safety
• professional reflection skills

Materials

Mönkkönen, K. (2007). Vuorovaikutus : dialoginen asiakastyö. Helsinki: Edita. Katso saatavuus Diakin kirjastossa.
Kopakkala, A. (2005 tai uudempi). Porukka, jengi, tiimi: ryhmädynamiikka ja siihen vaikuttaminen. Helsinki: Edita. Katso saatavuus Diakin kirjastossa.
Niemistö, R. (1998 tai uudempi). Ryhmän luovuus ja kehitysehdot. Helsinki: Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus. Katso saatavuus Diakin kirjastossa.

Artikkeli selkokielestä (linkitetty oppimisympäristöön)

Käytä myös YHT1 jakson kirjallisuutta ja ammattieettisiä ohjeita soveltuvin osin:
Juujärvi, S., Pesso, K., Myyry, L. & Pesso, K. (2007 tai uudempi). Eettinen herkkyys ammatillisessa toiminnassa. Helsinki: Tammi
Arki, arvot ja etiikka. Sosiaalialan ammattihenkilöstön ammattieettiset ohjeet. Talentia.

Teaching methods

Lähiopetus ja oppimistehtävät (tiimisopimus, asiakasvuorovaikutus-tiimitehtävä,vuorovaikutus ryhmässä -tiimitehtävä)

Completion alternatives

Vaihtoehtoinen suoritustapa toteutuu opinto-ohjaajan kanssa ennen jaksoa käydyn HOPS-keskustelun mukaan.
Tentti 3 kirjaa
1. Mönkkönen, K. (2007). Vuorovaikutus: Dialoginen asiakastyö. Helsinki: Edita.
2. Sundell, L. (2014). Työkaverina pelko: Väkivaltariskien ennakointi ja hallinta. Jyväskylä: PS-Kustannus.
3. Toinen seuraavista
Kopakkala, A. (2005 tai uudempi). Porukka, jengi, tiimi: Ryhmädynamiikka ja siihen vaikuttaminen (1.-3. p.). Helsinki: Edita : Suomen psykologiliitto.
Niemistö, R. (1998 tai uudempi). Ryhmän luovuus ja kehitysehdot. Helsinki: Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus.

Further information

Lähiopetukseen osallistuminen on välttämätöntä

Go back to top of page