AKE01MK20POR Encounters and professional interaction (5cr)
Code: AKE0105A20S-3001
General information
- Enrollment
- 09.09.2019 - 30.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.02.2020 - 27.03.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Pori
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 200
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Rauli Vuorela
- Sari Jylli
- Leena Sundqvist
- Hannu Piiroinen
- Scheduling groups
- A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- A
- B
- Course
- AKE0105A20S
Unfortunately, no reservations were found for the realization AKE01MK20POR Encounters and professional interaction AKE0105A20S-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Objective
Students
• know how to develop their interaction skills in ethically sensitive human rights-related interactions with all kinds of people in various life situations
• know how to use plain language
• understand the customer’s diversity, multiculturality, life history and experiences as the basis for encounters and actions
• know how to consider safety with challenging customer groups
• are familiar with group dynamics and know how to act in groups
• know how to reflect on their actions and interaction skills
Content
• interaction skills
• professional ethics in their field
• plain language
• diverse and multicultural customers
• activity in groups
• basics of occupational safety
• professional reflection skills
Materials
Mönkkönen, K. (2007). Vuorovaikutus : dialoginen asiakastyö. Helsinki: Edita. Katso saatavuus Diakin kirjastossa.
Kopakkala, A. (2005 tai uudempi). Porukka, jengi, tiimi: ryhmädynamiikka ja siihen vaikuttaminen. Helsinki: Edita. Katso saatavuus Diakin kirjastossa.
Niemistö, R. (1998 tai uudempi). Ryhmän luovuus ja kehitysehdot. Helsinki: Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus. Katso saatavuus Diakin kirjastossa.
Artikkeli selkokielestä (linkitetty oppimisympäristöön)
Käytä myös YHT1 jakson kirjallisuutta ja ammattieettisiä ohjeita soveltuvin osin:
Juujärvi, S., Pesso, K., Myyry, L. & Pesso, K. (2007 tai uudempi). Eettinen herkkyys ammatillisessa toiminnassa. Helsinki: Tammi
Arki, arvot ja etiikka. Sosiaalialan ammattihenkilöstön ammattieettiset ohjeet. Talentia.
Teaching methods
Lähiopetus ja oppimistehtävät (tiimisopimus, asiakasvuorovaikutus-tiimitehtävä,vuorovaikutus ryhmässä -tiimitehtävä)
Completion alternatives
Vaihtoehtoinen suoritustapa toteutuu opinto-ohjaajan kanssa ennen jaksoa käydyn HOPS-keskustelun mukaan.
Tentti 3 kirjaa
1. Mönkkönen, K. (2007). Vuorovaikutus: Dialoginen asiakastyö. Helsinki: Edita.
2. Sundell, L. (2014). Työkaverina pelko: Väkivaltariskien ennakointi ja hallinta. Jyväskylä: PS-Kustannus.
3. Toinen seuraavista
Kopakkala, A. (2005 tai uudempi). Porukka, jengi, tiimi: Ryhmädynamiikka ja siihen vaikuttaminen (1.-3. p.). Helsinki: Edita : Suomen psykologiliitto.
Niemistö, R. (1998 tai uudempi). Ryhmän luovuus ja kehitysehdot. Helsinki: Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus.
Further information
Lähiopetukseen osallistuminen on välttämätöntä