Skip to main content

MMK02PK20HKI (SOS) Foundations of professional multicultural work (2cr)

Code: MMK0202A15S-3019

General information


Enrollment
09.09.2019 - 30.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2020 - 07.02.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 200
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Aki Kaskinen
Eija Pehkonen
Course
MMK0202A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization MMK02PK20HKI (SOS) Foundations of professional multicultural work MMK0202A15S-3019. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Orientaatio, opetus, verkkokeskustelut ja seminaari

Objective

Opiskelija
- tunnistaa oman kulttuuri-identiteettinsä, omia asenteita ja ennakkoluuloja sekä kehittää omaa kulttuurisensitiivistä työotetta
- tuntee moninaisia ja monikulttuurisia työ- ja toimintaympäristöjä sekä verkostoja
- tunnistaa rasismin ja syrjinnän eri muotoja osaa toimia niiden vähentämiseksi ja ehkäisemiseksi

Content

- moninaiset ja monikulttuuriset työympäristöt
- kulttuurisensitiivisyys ja ammatillinen reflektio
- rasismin ja syrjinnän eri muodot, ehkäisy ja vähentäminen

Location and time

Toteutuksessa aikaan ja paikkaan sidottua opetusta (orientaatio, luento ja seminaari). Osallistuminen pakollista.

Materials

Suoritettava kirjallisuus oppimistehtävässä:
1. Keskinen, S., Rastas, A., Tuori, S., & Rastas, A. (2009). En ole rasisti, mutta.: Maahanmuutosta, monikulttuurisuudesta ja kritiikistä. Tampere: Vastapaino.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Saatavuus verkkoaineistona
2. opiskelumateriaaleista yksi lähde (verkkoalustalla)
3. ajankohtainen tutkimuskirjallisuus tai muu lähdeaineisto valitusta aiheesta

Teaching methods

Tavoitteet ja sisällöt:
- kulttuurisensitiivinen työote ja sen kehittäminen moninaisissa, monikulttuurisissa työ- ja toimintaympäristöissä ja verkostoissa
- kulttuuritietoisuus: omat asenteelliset, uskonnolliset ja kulttuuriset lähtökohdat ammatillisessa työssä
- yhdenvertaisuus, kulttuurikompetenssi sekä kulttuurien välinen vuorovaikutus ja viestintä
- ihmisoikeuksia puolustava työote: yhdenvertaisen kohtelun tunnistaminen ja edistäminen, rasismin ja syrjinnän vastustamisen keinot ja konkreettinen toiminta ja toiminnan arviointi rasismin ja syrjinnän vähentämiseksi
Opintojen opiskelumateriaalien sisällöt:
- kulttuurisensitiivinen työote
- ihmisoikeudet, rasismi ja syrjintä
- syrjinnän kysymyksiä
-moninaisuus
Oppimistehtävä (ryhmätehtävä). Oppimistehtävässä tarkennetut tavoitteet: haastattelu ja/tai toiminnallinen toteutus rasismin ja syrjinnän ehkäisystä asiakastyössä ja työyhteisössä

Employer connections

TKI & OSKE: haastattelu ja osallistava työskentely työyhteisössä, OSKE-toiminta ja/tai yhteisöpajat: osallistava työskentely työyhteisössä
OSKE-toiminta edellyttää mahdollisuutta muuttaa toteutussuunnitelmassa esitettyä suoritustapaa edellyttäen, että OPS:n osaamisen tavoitteet toteutuvat

International connections

Opintojakson voi suorittaa kv opintoina.

Completion alternatives

Oppimistehtävän voi tehdä yksilö- tai paritehtävänä

Student workload

Opintojakso toteutuu samaan aikaan MMK01 opintojakson kanssa.
Oppimistehtävän aiheen ja työelämän työntekijän haastattelun opiskelija etsii itsenäisesti.
Opinnot sisältävät itsenäistä opiskelu- ja oppimateriaalien lukemista ja hyödyntämistä oppimistehtävässä.

Assessment criteria, approved/failed

hyväksytty/täydennettävä

Qualifications

Opintojakson opintojen sijasta vastaava osaaminen voidaan hankkia kansainvälisessä opiskelijavaihdossa ja silloin hankittua osaamista tarkastellaan tutkinnon ydinkompetenssien toteutumisen tasolla.

Further information

Voi suorittaa avoin amk opintoina.

Go back to top of page