MMK02PK20HKI (SOS) Foundations of professional multicultural work (2cr)
Code: MMK0202A15S-3019
General information
- Enrollment
- 09.09.2019 - 30.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.01.2020 - 07.02.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 200
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Aki Kaskinen
- Eija Pehkonen
- Course
- MMK0202A15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization MMK02PK20HKI (SOS) Foundations of professional multicultural work MMK0202A15S-3019. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Orientaatio, opetus, verkkokeskustelut ja seminaari
Objective
Opiskelija
- tunnistaa oman kulttuuri-identiteettinsä, omia asenteita ja ennakkoluuloja sekä kehittää omaa kulttuurisensitiivistä työotetta
- tuntee moninaisia ja monikulttuurisia työ- ja toimintaympäristöjä sekä verkostoja
- tunnistaa rasismin ja syrjinnän eri muotoja osaa toimia niiden vähentämiseksi ja ehkäisemiseksi
Content
- moninaiset ja monikulttuuriset työympäristöt
- kulttuurisensitiivisyys ja ammatillinen reflektio
- rasismin ja syrjinnän eri muodot, ehkäisy ja vähentäminen
Location and time
Toteutuksessa aikaan ja paikkaan sidottua opetusta (orientaatio, luento ja seminaari). Osallistuminen pakollista.
Materials
Suoritettava kirjallisuus oppimistehtävässä:
1. Keskinen, S., Rastas, A., Tuori, S., & Rastas, A. (2009). En ole rasisti, mutta.: Maahanmuutosta, monikulttuurisuudesta ja kritiikistä. Tampere: Vastapaino.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Saatavuus verkkoaineistona
2. opiskelumateriaaleista yksi lähde (verkkoalustalla)
3. ajankohtainen tutkimuskirjallisuus tai muu lähdeaineisto valitusta aiheesta
Teaching methods
Tavoitteet ja sisällöt:
- kulttuurisensitiivinen työote ja sen kehittäminen moninaisissa, monikulttuurisissa työ- ja toimintaympäristöissä ja verkostoissa
- kulttuuritietoisuus: omat asenteelliset, uskonnolliset ja kulttuuriset lähtökohdat ammatillisessa työssä
- yhdenvertaisuus, kulttuurikompetenssi sekä kulttuurien välinen vuorovaikutus ja viestintä
- ihmisoikeuksia puolustava työote: yhdenvertaisen kohtelun tunnistaminen ja edistäminen, rasismin ja syrjinnän vastustamisen keinot ja konkreettinen toiminta ja toiminnan arviointi rasismin ja syrjinnän vähentämiseksi
Opintojen opiskelumateriaalien sisällöt:
- kulttuurisensitiivinen työote
- ihmisoikeudet, rasismi ja syrjintä
- syrjinnän kysymyksiä
-moninaisuus
Oppimistehtävä (ryhmätehtävä). Oppimistehtävässä tarkennetut tavoitteet: haastattelu ja/tai toiminnallinen toteutus rasismin ja syrjinnän ehkäisystä asiakastyössä ja työyhteisössä
Employer connections
TKI & OSKE: haastattelu ja osallistava työskentely työyhteisössä, OSKE-toiminta ja/tai yhteisöpajat: osallistava työskentely työyhteisössä
OSKE-toiminta edellyttää mahdollisuutta muuttaa toteutussuunnitelmassa esitettyä suoritustapaa edellyttäen, että OPS:n osaamisen tavoitteet toteutuvat
International connections
Opintojakson voi suorittaa kv opintoina.
Completion alternatives
Oppimistehtävän voi tehdä yksilö- tai paritehtävänä
Student workload
Opintojakso toteutuu samaan aikaan MMK01 opintojakson kanssa.
Oppimistehtävän aiheen ja työelämän työntekijän haastattelun opiskelija etsii itsenäisesti.
Opinnot sisältävät itsenäistä opiskelu- ja oppimateriaalien lukemista ja hyödyntämistä oppimistehtävässä.
Assessment criteria, approved/failed
hyväksytty/täydennettävä
Qualifications
Opintojakson opintojen sijasta vastaava osaaminen voidaan hankkia kansainvälisessä opiskelijavaihdossa ja silloin hankittua osaamista tarkastellaan tutkinnon ydinkompetenssien toteutumisen tasolla.
Further information
Voi suorittaa avoin amk opintoina.